toch afname bij kolven :(

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Karel1978, Aug 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Hoi,

Daar ben ik weer met een vraagje mbt het kolven...

De afgelopen 2 weken ging het heel goed. Zat ik elke kolfbeurt toch bijna op 200 ml totaal, en ik kolfte 6x per dag.

Sinds vandaag neemt het ineens af. Ik zit nog wel op gem. 130 ml per kolfbeurt, maar toch... Ik ben bang dat het vanaf nu steeds minder wordt.
    Mijn stuwing is ook helemaal weg, behalve 's morgens en dan is de opbrengst ook nog wel heel goed. Bijna 300 ml,maar de rest van de dag is het dus minder..

- Is het normaal dat de stuwing nu afneemt en de opbrengst ook?
    - Kan ik iets doen om het weer wat op te krikken, want anders heb ik straks te weinig voor onze tweeling.. Ik ben al wel begonnen om iets meer te kolven...

't is toch wel een gedoe als je alles moet kolven en je de meiden niet zo bij je hebt om ze direct aan de borst te leggen :( maar hopelijk zijn ze met 2 1/2 week thuis...

Alvast weer bedankt voor je reactie!! :)

2. Kirsten

Kirsten Actief lid

Mar 30, 2009
    234
    0
    0
    Hoi hoi,

geen probleem dat je borsten niet zo vol meer aanvoelen, zegt helemaal niks, zegt alleen iets over dat je lijf het goed opppikt en weet wat het moet doen. Hele volle borsten zijn ook weer niet goed, want dat geeft je lijf het idee dat er teveel is en dan neemt je productie juist af.
    Ws ben je ff heel moe (niet wonderlijk) en wat dan helpt is vooral ontspannen blijven en eventueel extra kolven. Veel bij je kindjes zijn en kangarooeen werkt ook heel goed qua hormonen, eventueel bij hun kolven (als je dat niet al doet natuurlijk)

Heel veel succes!
    Kirsten

Share This Page