Dochter snachts niet verzadigbaar

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door wishtobe, 7 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Hallo dames,

Sinds twee weken ben ik trotse moeder van een dochtertje.
    Met liefde krijgt zij borstvoeding. Is ook echt altijd even ons momentje. Ik heb het gevoel dat zij er net zo van geniet als ik.
    Overdag doet zij precies wat ze moet doen. Aanhappen, drinken (ene keer 5min andere keer zijn we bijna 45min bezig), daarna slapen.
    Nachts heeft zij echter elke keer zo een moment dat ze niet verzadigbaar is. Ze laat de tepel wel zelf los en lijkt, zoals ook overdag, in slaap te dommelen. Als ik haar dan in de wieg leg duurt het maximaal 5min of het krijsalarm gaat af, Honger!!! (Volgens dunsten taal is het honger). Dus weer aan de borst. Dit spelletje kan gerust 4uur lang achter elkaar door gaan.
    De waanhoop nabij toch ook afgekolfde melk gegeven. Die fles drinkt ze dan helemaal leeg (meer dan wat ze volgens de lijstjes nodig zou hebben, ondanks dat ze ook aan de borst al heeft gedronken, dus echt heel veel melk lijkt mij!)
    Ik heb bijna het gevoel dat haar hersentjes snachts niet doorgeven dat haar buikje vol zit.

Na een uur of 4 lijkt ze het op te geven en valt als een blok in slaap om bij de volgende voedingen weer 'normaal' te drinken en daarna te slapen.

Waanhopig wat te doen snachts... iemand advies?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lijkt op clusteren, dat doen baby's om de productie op peil te houden. Vaak doen ze dat in de avond, jouw dochter heeft nog even een ander ritme ;). Ik zou er gewoon aan toegeven, het is namelijk hartstikke goed voor je productie. En ik zou overdag dan wat bijslapen, en/of 's avonds op tijd naar bed gaan.

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Klinkt idd als clusteren :)
    Mijn oudste deed dat ook 's nachts. Jongste deed get van 18 tot 23 uur :D

4. wishtobe

Bedankt voor jullie reacties. Stelt mij weer gerust :)
    Zou toch fijn zijn dat ze dat rond een andere tijd doen haha.
    Dan houden wij ons gezamenlijk middagdutje voorlopig nog even in stand.

5. wishtobe

6. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn dochters clusterden ook vanaf het begin al en dan bij voorkeur tijdens de uren dat ik eigenlijk zou willen slapen... gaap :rolleyes: Gemiddeld een uur of 5-6 achter elkaar om dan op onhandige tijden 4 uur achter elkaar als een blokje te gaan slapen...

Zoveel mogelijk rust/slaap pakken wanneer het kan en vooral je er bij neerleggen, go with the flow. Je baby is nog zo klein! Het gaat vanzelf een keer over ;).

(en schrik straks niet van regeldagen he! Die kunnen ook erg pittig zijn als je er niet op voorbereid bent)

7. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Jep clusteren. Hier een dame die er exact om 19.00 begint tot 22.30. Dan slaapt ze tot ongeveer 1.30/ 2.30.
    Dus glaasje drinken, op de bank Netflix aan. Of in bed en tussendoor zelf ook doezelen.

Deel Deze Pagina