Onze zoon wordt volgende week 9, alleen hebben we dus echt geen idee wat we hem kunnen geven. Waar spelen jullie 8/9/10 jarigen mee? Zoon speelt weinig, soms met lego van zijn broertje, maar dan meer omdat ze er dan samen mee spelen. Ze spelen vooral samen op de computer minecraft, en krijgt daar dan ook een boek van met instructies. Spelletjes hebben we genoeg. Hij heeft geen "fantasiespel", ook nooit gehad. Als je hem vraagt wat hij wilt, komt hij bijv aan met een paw patrol voertuig voor peuters, omdat op het plaatje dan staat wat hij er mee kan. En een kiepwagen omdat hij die nog niet heeft, terwijl hij nooit met zijn voertuigen speelt. Of de zoveelste nerf, waar hij ook niet mee speelt. Er is niets wat hij echt leuk vind, maar komt ook weinig in aanraking met speelgoed wat wij niet hebben. Hij speelt vrijwel nooit bij andere kinderen dus misschien missen we zelf wel iets wat hij wél leuk zou vinden.
Onze knul krijgt voor buiten een katapult van het merk Leonardo da Vinci.die moet je zelf nog bouwen. Lego minecraft setje daar speelt hij niet mega veel mee maar bouwt het ook na Hij krijgt hout om verder te kunnen bouwen. Hij heeft eerder al bij zijn vorige verjaardag een figuurzaag, handboor en ander hout bewerkings dingen gekregen. Setje Pokemon kaarten ( speelt het spel met zijn vader) Een boek. Hij vond het boek gozert fantastisch en nu krijgt hij een ander boek van die schrijver over het andere karakter van het boek. Hij heeft een setje van geomag, gaat over de werking van magneten. Bij de kruidvat hebben we geomags mechanics motor gekocht. Normaal een stuk duurder. Deze heeft net weer een andere werking met magneten. Zag er leuk uit. Lastig als ze niet echt spelen. Als hij wel speelt doet die van ons altijd in verhaalvorm. Hij is de verteller.
mijn zoon van 9 maak je blij met: - mooi (informatie)boek - Lego - Connetix (bij alle kinderen hier favoriet!) - cijfertekeningen - dingen voor buiten (Haba terra kids of Expedion natur) - skeelers - puzzel (van Djeco Puzz'art is favoriet) Verder geven wij vaak ook iets wat meer nuttig is, zoals bijv. een schooltas, spullen voor zijn muziekles etc.
Technische dingen vind hij misschien wel leuk ja, technisch lego niet maar dingen die je werkend kan maken denk ik wel. Zal even naar die merken gaan kijken Pokemon kaarten heeft hij, doet hij ook niets mee. Skeeleren doet hij inderdaad wel graag, maar zijn skeelers zijn nog goed. Informatieboek zou inderdaad ook leuk zijn, hij vind lezen steeds leuker. Zal verder even naar die merken kijken.
https://www.ilovespeelgoed.nl/product/smartivity-bouwset-flipperkast.html?seakeyword=&gclid=Cj0KCQjw8e-gBhD0ARIsAJiDsaXKyhmAUT7eVlP5MjtY2qu5qYBnWmTKoeS3Tm_kYwzc6Uj4-93WVlMaArDBEALw_wcB Robotime heeft ook allerlei houten bouw dingen Voetbal Voetbaltenue Bioscoopbon Abonnement op donald duck Step Dagje weg
Fantasy forts als hij van hutten bouwen houdt. Een stunt step? Een activiteit/uitje/Bioscoopbon? Abonnement op stoer?
Ik vergeet een abonnement. Zo heeft hij al eens een abonnement gehad op wild van Freek en op national geographic. Via ing rentepunten 50% korting. Leuk omdat het met regelmaat op de deurmat viel. Edit, bij ons hadden ze de geomag niet meer in de winkel, wel nog online beschikbaar (13 euro )
Hier is zoon pas 7 geworden en hij speelt ook zo goed als niet met zn nerf, Lego, Playmobil enz. Zoon werd blij van een: Bal, Kids cadeau kaarten al kan je denk beter bol.com of vvv kaarten vragen, Bios bon, Air up en pods, Voetbalshirt/tenue, Xbox cadeau kaart voor een uitbreiding van een spel, Schooltas van Fortnite.
Heb jij dat Fantasy Forts? Mijn zoons bouwen bijna dagelijks hutten van de eetkamerstoelen, kleden en kussens dus ik denk dat ze dit fantastisch zouden vinden maar ik zie ook reviews dat het slap karton is en de prijs niet waard...
Ja wij hebben het en er wordt veel mee gebouwd en gespeeld. Het is echt wel stevig karton maar je moet er niet op gaan staan maar prima geschikt om mee te bouwen.
De grootste hits waren hier een voetbal, keepershandschoenen, walkie talkie. Verder wordt hij blij van donald ducks en “ervaringen”. Zo hadden we ouders van een vriendje gevraagd “samen zwemmen” cadeau te doen. Een ander gaf een mac donalds bon, klimpark etc. Veel leuker dan cadeaus waar ze gewoon niets mee doen. Overigens speelt hij hier nog wel met zijn gravitrax en verder buiten spelen en knutselen. Ook een keer een bakcursus van een paar weken gegeven en een keramiek cursus. Hij heeft dit nu weer op zn lijstje staan. Heerlijk vermaak in de wintermaanden.
Gereedschap Houtbrander Vishengel Voetbaltenue Trainingspak Fototoestel Tekendoos Go-pro Bioscoopbon Horloge Items v Enzo Knol (Strip)-boek Dylan Haegens Leesboek Rutger en Thomas
Voetbalkleding Trainingspak van z’n favo club Pokemonkaarten Bioscoopbon Robloxkaart of ps kaart Horloge Nieuwe fiets Dekbedovertrek Kaartjes voor een leuke voorstelling
Bedankt voor de ideeën! -Voetbal heeft hij weinig mee, hij vind het "leuk" omdat zijn broertje het leuk vindt. -pokemon vind hij niet leuk -hij heeft een gewone en gps horloge -fiets heeft hij, net als een step en skeelers -Gereedschap, houtbranden e.d. is denk ik niets voor hem, of is nog (te) gevaarlijk, hij ziet niet goed het gevaar daarvan in denk ik (hij heeft ass). -Walkie talkies hebben we, keepers handschoenen ook en ook goede voetballen. -Enzo knol e.d. kijkt hij niet. -Gravitrax hebben we, doet hij niets mee helaas. Hij speelt echt heel weinig, heeft weinig intresse ook in dingen helaas. Zijn ook al in de speelgoedwinkel geweest maar ook daar zag hij weinig wat hem leuk leek. Alleen dan een minecraft boek. Vishengel is wel een goede ja, dat vind hij erg leuk om te doen met mooi weer. Geomag lijkt ook wel leuk ja, maar ben bang dat hij daar ook niet mee gaat spelen. Maar is misschien het proberen waard omdat er voorbeelden bij zitten. Een abbo op een tijdschrift is inderdaad ook een goed idee. Hij krijgt het boek de waanzinnige boomhut deel 1, en een boek over minecraft. Heeft ook boeken gevraagd aan familie. We hebben nu een nerf gekocht (heeft hij al paar van maar daar speelt hij wel eens mee, en spelen we ook gezamelijk nog wel eens mee) en gaan kijken voor een goede bestuurbare auto. Zo'n echte modelauto waarbij we alles kunnen vervangen wat kapot gaat
Zoon vind de heat active pen van de action ook leuk. Je gaat tekenen met de pen over de folie en dat laat een afdruk achter op papier. Zijn laatste tekening was op een tekenboek van pu leer ook van de action. Had hij gemaakt voor zijn vader. Het is wel heet maar niet zoals een hout brand pen. En veel makkelijker in gebruik. De punt is klein en de pen is licht en makkelijk te gebruiken. Daar durf ik onze knul mee te laten werken
We wisten het dit jaar even niet met onze 7 jarige. We hebben hem daarom maar geld gegeven. Grootouders zijn er ook in mee gegaan. Dus binnenkort gaan we samen kijken wat hij ermee wil en mag doen.
Hier binnenkort een 8-jarige en ook al zo lastig. Hij heeft vorig jaar een Ezyroller gekregen, super leuk ding, en hij vond t helemaal geweldig. Maar hij speelt er echt weinig op jammergenoeg. Maar misschien vind jouw zoontje dat juist wel erg leuk? Ik ga nu denk ik maar Kapla bestellen en een set goede walkie talkies.
Hij heeft de helft besteed aan een Tiny house van Lego. Hij zal er niet super veel mee spelen. Maar het was in ieder geval zijn eigen keuze. En het neemt ook geen extra ruimte in of zo.