Dochter speelt uit

Discussie in 'Samengesteld gezin' gestart door miss84, 18 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    2,5 jaar geleden zijn wij gescheiden.
    Dochter van 7 jaar gaat om het weekend naar hem toe en de andere week alleen vrijdag op zaterdag.

Nou vertelt ze bij hem allemaal lelijke dingen over mij.
    Het gaat al om dat even zeg ' T doe je schoenen aan want we moeten naar school'. Tot dingen als mama kookt vies, ik MOET m'n fruit opeten, mama leest maar 2 boekjes met slapen gaan. En zo kan ik nog wel ff door gaan.
    Anders om doet ze dit soms ook wel maar ik kap het vrij snel af en vraag wat er allemaal leuk was en dan noemt ze vanalles op.

Mijn ex doet dit niet die hoort het allemaal aan om dit vervolgens allemaal bij mij neer te leggen.

Ik weet niet zo goed waarom ze dit doet.
    Ik vraag d'r wel eens waarom praat je lelijk over papa.
    En dan zegt ze Oh ja weet ik niet.

Hebben jullie tips of ideeën?

2. Evientje

Evientje Niet meer actief

Kan het zijn dat ze dit doet om te kijken wat jullie reactie is op elkaar? Dus hoe jij reageert als ze 'negatief' over papa praat en papa reageert als ze 'negatief' over mama praat?
    Ik zou met je ex afspreken, zeker als het om dit soort opmerkingen gaat hoe je hier gezamenlijk mee om gaat. Bijvoorbeeld vragen waarom en aangeven dat ze dit bij de ouder waarover het gaat aan moet geven. Dat ze dus wel altijd terecht kan met haar verhaal maar dat ze dit soort dingen ook tegen de ouder moet aangeven waar het over gaat. Als ze dat gaat doen kun je ook de vergelijking naar de andere ouder maken, bijv. Hoef je bij ... Niet je schoenen aan te doen dan? Kan ... Wel lekker koken misschien kunnen we samen kijken wat je lekker vind.
    Als jullie kunnen afspreken er op dezelfde manier mee om te gaan en op te reageren trek je 1 lijn, en dat schept duidelijkheid voor je dochter.

3. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Als het kan praten met je ex hierover... Leg hem maar uit dat ze dit ook bij jou doet over hem, maar dat jij het afkapt en het over leuke dingen gaat hebben. Ze mag zich wel uiten als ze ergens mee zit, maar niet om zulke dingen vind ik, stel je voor, een moeder die vind dat haar dochter dr fruit op moet eten! :$ Je ex zou er best een grappige draai aan kunnen geven vind ik, zodat ze doorkrijgt dat dit niet werkt. Want nu is het nog om fruit of verhaaltjes, maar als ze hier eenmaal vat op krijgt begint het echte uitspelen! :(

Succes, hoop dat je doordringt tot je ex, want het werkelijke probleem ontstaat door het niet op 1 lijn zitten van jullie beide...

Deel Deze Pagina