Oorbellen voor (kleine) kindjes. Ja of nee?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Veera, 17 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Oorbellen voor (kleine) kindjes? Ja of nee?

1. Ja, leuk

2. Nee, vind t niks

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Veera

Veera Niet meer actief

Zelf zeg ik: nee. Onze dochter heeft ze niet omdat ik vind dat ze dat zelf moet beslissen. Ook ben ik bang dat t gaat irriteren of andere kindjes eraan trekken oid. EN het ziet er vaak een tikje ordinair uit, wat wij totaal niet zijn.. ;)

Maar toch een beetje die twijfel. Want zoveel mensen doen het wel en ik heb ook wel weer leuke voordelen gehoord. ook wordt ze soms door de war gehaald met een jongetje :$?! (snap ik totaal niet, draagt ook altijd jurkjes, roze en speldjes in t haar)

Wat vinden jullie?

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Misschien komt het doordat ik ze zelf ook al had toen ik 1 was, maar het staat zo super schattig, ik had heel veel plzatic oorbelletjes vroeger, vogeltjes, uiltjes, lieve heersbeestjes etc. Ze zijn er bij mij nooit uit getrokken ofzo door andere kindjes (ik had wel een thuisblijf mama, maar ook een grotere broer)
    Ook ik ben totaal niet een ordinair iemand ofzo hoor. Mijn man denkt er overigens heel anders over die is ook meer van het zelf laten kiezen of ze het willen. Gelukkig hebben wij twee jongens en zit ik niet met dit probleem, want jongens krijgen bij mij absoluut geen oorbellen ;) :D

3. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Oh Lord daar gaan we hahaha. Dit onderwerp is al heeeel vaak voorbij gekomen en loopt meestal uit op een halve rel ;)

Maar goed. Ik zeg ja! Mijn oudste was 11 mnd en volgens de cultuur van mijn moeder is dit al behoorlijk oud. Zelf was ik een week of 6 denk ik toen ik oorbellen kreeg. Ik ben van mening dat meisjes oorbellen horen te hebben. Ik heb er overigens geen mening over als anderen dit niet doen of vinden :D

4. Veera

Veera Niet meer actief

O echt haha? Ik heb dit onderwerp juist nog nooit gezien :p een rel is zeker niet de bedoeling, ik heb nu mijn twijfels en ben zeer benieuwd naar de voor- en tegens

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik sta er een beetje ambivalent in. Wij hebben het zelf niet gedaan, deels omdat ik het stiekem vaak toch wat ordinair vind staan en deels omdat ik vind dat ze dit soort beslissingen zelf mogen/moeten nemen over hun eigen lichaam. En nu ze negen en zeven zijn blijkt dat ze helemaal geen oorbellen willen.

Maar... bij sommige kindjes vind ik het ook wel schattig staan (hangt er ook vanaf wat voor oorbelletjes het zijn) en ik vind het nou ook weer geen mishandeling ofzo. ;)

6. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik vind het niks. Het is een verandering van het lichaam waarvan ik vind dat de persoon (in dit geval het kind) zelf een keuze in moet kunnen maken. Als mijn dochter oorbellen wil als ze ouder is, heb ik er geen problemen mee, maar het moet haar keuze zijn, niet de mijne

7. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik zeg ook nee, ook ik vind het snel ordinair staan bij (blanke kindjes, bij kindjes met een mooi kleurtje vind ik het wel mooi), maar belangrijker nog, ze mag hier zelf over beslissen. Vanaf een jaar of 5/6 vind ik het wel leuk.

8. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Ja hoor.. ik vind van wel.
    Heb ik bij mijn oudste ook gedaan...

Ik snap het hele probleem niet... vind t ook niet nodig om mezelf uit te leggen.

9. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Nee ik vind zeker van niet.
    Dat doet toch pijn bij zo'n kleintje?'

10. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Als ik een meisje had gekregen , dan had ze zeker oorbellen. Vind er echt niks ordinair aan?

En wat andere mensen er van denken like i care? :D

11. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    +1

Ze vragen ook weleens of m'n zoontje een jongetje of een meisje is. Ach boeit me echt niks. Ze hebben op die leeftijd soms nog niet een typisch jongens of meisjes koppie...

12. tuc

tuc Niet meer actief

Haha jij dacht ik open een luchtig topic:p

Als antwoord op je vraag: nee ik vind het vreselijk. Gelukkig heeft mijn 7 jarige er nog nooit om gevraagd want ik vind haar ook nog te jong. Ik vind het een bepaalde uitstraling hebben.
    En ik discrimineer ook nog, want mijn zoon krijgt ze helemaal niet zolang hij onder mijn dak woont.

13. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Als uk een meisje was geweest was het echt een nee. Niet alleen een tikje ordinair maar als ze ouder zijn kun je vertellen dat het pijn doet en kunnen ze een keuze maken.voor die kleintjes vind ik het zielig.

14. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Nee niet bij een klein kindje,
    mijn dochter heeft oorbellen gekregen op haar 6e verjaardag :)
    ze wilde het zelf heel graag!

15. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Mijn dochter kreeg oorbellen toen ze 3 was. Vind ik een prima leeftijd.

16. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Nee, wachten tot ze het zelf graag wil en in kan zien dat het blijvend is en de pijn er voor over heeft. Na een jaar zeuren heeft mijn dochter ze voor haar A diploma gekregen. Ze is er nog altijd dolblij mee.

17. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Oja en heel veel juwelier winkels doen het niet eens bij kindjes onder de 4 jaar!

18. Wilsy

Wilsy Actief lid

9 jan 2016
    360
    0
    16
    Nederland
    Ik vind het alleen leuk bij meisjes, pas als ze wat langer haar hebben. Van die kale babykoppies met oorbelletjes vind ik persoonlijk geen gezicht. Met een jaar of 4 vind ik knopjes wel leuk.

Mijn dochter is helemaal geobsedeerd door oorbellen. Bij iedereen waar ze op schoot zit gaat ze het haar aan de kant schuiven. 'Oobew?' En als er dan een oorbel in het oor zit wordt het hoofd hardhandig de andere kant op geduwd zodat ze de andere oobew ook kan bekijken.

19. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    En jij denk dat ze dan niet meer voor jongetje aan wordt gezien?
    Die kippen die een kind met jurkje/rokje, roze en harspelletjes niet herkennen als meisje dat met oorbellen wel zien?!

Hier pas toen dochter graag wilde, was de beloning van haar A diploma.
    Ze was toen bijna 6.

20. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Nee, mijn dochter krijgt ze voorlopig echt nog niet. Ik vind het ook zielig bij die kleintjes. Ik weet nog dat het behoorlijk zeer deed. Ze mag oorbellen als ze die zelf graag wil, ik denk met een jaar of 7. Als het aan mijn man ligt nog later haha

Deel Deze Pagina