Onze 7,5 maanden oude dochter draagt momenteel maat 80. De meeste broekjes zitten goed, maar met shirts hebben we een probleem. Maat 80 is eigenlijk altijd wat kort voor haar bovenlijf, het probleem is alleen dat de mouwen wel passend zijn en soms zelfs wat te lang nog, als we dus een maat groter gaan, worden de mouwen veel te lang en dat ziet er wat raar uit . Weet iemand een merk, wat een lang lijf heeft, maar wat kortere mouwen en niet te ruim valt ook nog (esprit heeft namelijk vaak kortere mouwen, maar daar verzuipt ze in)?
Heleboel merken is maar wat je wil uitgeven en je stijl is.. Ik ben zelf gek op baby lijn van merken die smal vallen en goede kwaliteit leveren zoals imps elfs, gymp baby, tiny cottons, carlijnq, mingokids, lucky n 7, vanpauline.
Ja, als het alleen om smal vallen gaat, weet ik zelf ook wel veel merken , ik heb hier ook nog een supersmalle jongen van 7, dus heb al heel wat merken voorbij zien komen. Imps en elfs bijvoorbeeld heeft juist gigantisch lange mouwen, dus dat ziet er echt niet uit. Bij dat merk had ik het mouwprobleem al toen ze in maat 62 zat. De andere merken die je noemt, heb ik nog niet gehad, maar aangezien je imps en elfs als optie noemt, durf ik er niet op te vertrouwen dat die wel zijn wat ik zoek... Qua prijs maakt me niet zoveel uit, koop afentoe wat duurdere merken, maar shop ook best bij c en a bijvoorbeeld.
Mijn dochter Is ook tenger, bij haar passen de kleertjes van zeeman goed. Vooral als je dan tuniekjes neemt, dan groeit ze er een beetje in zeg maar. Met de mouwen nooit problemen gehad, soms in het begin een slagje omslaan maar dat vond ik niet zo erg. Het spul gaat alleen niet heel lang mee, maar goed, het kost dan ook niks.
Misschien name it? Ik heb bij mijn zoontje namelijk vaak het probleem dat het shirt qua lengte nog wel past, maar dat de mouwen te kort worden. Verschilt wel een beetje per shirt, maar meestal zijn de mouwen daar niet al te lang.
Verdorie, heb al wel leuke dingen gezien van name it, maar die hebben geen knoopjes meer op de schouder vanaf maat 80 (of misschien zelfs al 74), maar ik houd het in gedachten voor over een half jaartje, als ik haar zittend of staand kan aankleden. Liggend zonder knoopjes is niet te doen denk ik.
Maakt toch geen verschil, staand of liggendd, het hoofd wordt niet groter als ze liggen hoor. Ik had voor mijn zoontje ook een name it shirtje in maat 86, tot mijn 'schrik' zonder knoopjes, maar het is een erg rekbaar shirt dus gaat prima!
Tuniekjes is nog wel een idee, dan kan ze misschien nog wel de kleinere maten aan idd. Zeeman had ik wel 4 setjes bij de geboorte, 1 was te klein, 1 (met tuniek idd) was leuk, maar 2 hadden echt een heel slechte pasvorm en materiaal, dus ben er niet kapot van.
Maar zat je zoon toen al? Want ik weet dan niet hoe je dat liggend deed, want mijn "techniek" is zeg maar dat je het achterhoofd in de opening legt en dan het shirt over het gezicht heen trekt, volgens mij gaat dat niet als de opening te klein is. Als je het zittend of staand aantrekt, trek je het recht naar beneden, dus dat gaat makkelijker (behalve als de halslijnen niet meerekken, dat had ik bij zoon ook nog wel eens).
Herkenbaar probleem. Hier zoontje van 14 mnd die smal is, lang bovenlijf heeft met gemiddelde arm en beenlengte. Mexx, frendz, name it, just small, passen hier meestal wel maar ik sla ook gerust de mouwtjes een keer om hoor. Gewoon naar binnen doen valt niet zo op.
Ik snap ook niet helemaal het probleem zonder knoopjes hoor. En kleed m'n zoontje soms nog steeds liggend aan, is maar net wat hij wil. Name it is inderdaad zonder knoopjes, maar erg rekbaar, ook de halslijn. Ik trek gewoon de halslijn wijd open en doe het shirt dan van voor naar achter over z'n hoofd, gaat prima hoor heb het nog nooit als lastig ervaren eerlijk gezegd. Heb m'n zoontje ook nog nooit met z'n hoofd in de opening gelegd, trek altijd het shirt gewoon over z'n hoofd heen. Ga nu zelfs twijfelen hoe ik hem eigenlijk een shirt aan trek Behalve als het hoofdgat dus te klein zou zijn, maar dat is bij name it echt niet het geval, dat is zo rekbaar als het maar zijn kan.
Haha, ik snap weer niets van jouw omschrijving, hoe doe je dat van voor naar achter? Onder zijn kin al? Of op zijn voorhoofd? Zit dan het shirt niet over zijn gezicht? Ik voel me even erg dom, haha Bedankt voor alle tips allemaal, ga wat van de genoemde merken proberen , hoewel ik nog steeds twijfel over name it, want weet niet of het goedkomt met mijn onhandigheid en blijkbaar erg vreemde aankleedtechniek
Uhh... tja... hoe leg ik dat uit, ik trek het shirt gewoon over z'n hoofd heen. Nee, niet eerst z'n kin er ook al door, gewoon vanaf z'n voorhoofd, zo over z'n achterhoofd (dan houd ik met m'n handen ook gelijk z'n hoofd wat omhoog van het aankleedkussen af) en dan naar beneden trekken. De allereerste weken als ze echt zo iniemini zijn waren knoopjes of omslag wel erg handig, maar zoontje vind het niet erg als er wat over z'n hoofd gaat, dus ik was al snel niet zo voorzichtig meer. Gewoon m'n handen in het hoofdgat en hup het shirt over z'n hoofd, kan het niet moeilijker maken eigenlijk.
Noppies misschien? De bovenkleding dan. En misschien meer tuniekjes kopen ipv shirtjes (die dan alsnog als shirtje vallen ).
Ik heb een smal kindje en shirtjes van Mango vallen bij haar best mooi. Dat is wel een merk dat sowieso wat klein valt, vind ik. Dus je kunt daar het beste vast een maatje groter kopen. En Mexx valt ook best smal. Verder vallen de meeste merken best groot. Ik doe haar ook vaak een shirtje met korte mouwen aan met een vestje. Die shirtjes zijn dan vaak een maatje kleiner dan de rest van haar kleren. Zo zit het mooi om haar lijfje en slobbert het niet zo. Zeeman vind ik zelf wel fijn, maar daar moet je inderdaad geluk hebben. Soms valt het verschrikkelijk, maar ik heb er ook al echt een paar leuke shirtjes gekocht.