niet praten peutertje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door limbolady, 12 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. limbolady

limbolady Lid

9 feb 2008
    8
    0
    0
    administratief
    kerkrade
    Hoi,
    graag had ik geweten of er nog meer mama's zijn die kinderen hebben die nog helemaal niet praten. Ons zoontje is inmiddels 2 jaar en spreekt nog helemaal niet. We waren onlangs op het consultatiebureau en daar hebben ze ons geadviseerd nog maar eens een half jaar af te wachten. Hij heeft afgelopen zomer wel buisjes gekregen omdat hij slechter hoorde.
    Wie heeft zoiets meegemaakt of heeft tips? :rolleyes:

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik heb geen ideeen of tips maar je hebt wel een bijzondere banner, hihi.

3. limbolady

limbolady Lid

9 feb 2008
    8
    0
    0
    administratief
    kerkrade
    de banner is die balk eronder? Helaas heb ik geen idee hoe ik hem moet instellen...

4. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Hoi

Ik zou me nog maar geen zorgen maken hoor! Pas met 3 jaar moet je er wat aan gaan doen. Mijn nicht kreeg het advies van het CB, haar dochtertje is drie jaar en vijf maanden! Of naar logopedie of naar de peuterspeelzaal doen was hun advies! Dus ik zou nog maar rustig afwachten, lekker veel kletsen tegen liefst de hele dag! En voorlezen schijnt ook goed te zijn! Nou succes ermee! Komt helemaal goed met hem.

Groetjes Mineke

5. lucie

lucie Actief lid

13 mrt 2007
    335
    0
    0
    Mijn zoon praatte ook nog amper met twee jaar. Enkele weken later kwam het opeens en ging het opeens erg snel! Volgens mij kunnen ze ineens een sprong maken!

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik heb Kylian laatst opgegeven voor de peuterspeelzaal en bij deze speelzaal houden ze de 'taal' in de gaten.
    Als hun het idee hebben dat je kindje echt 'achter' gaat lopen dan overleggen ze dit eerst met de verpleegkundige op het cb (in samenspraak met de ouders natuurlijk)
    Daarna kan je peuter 1 extra ochtend in de week komen waarop er extra aandacht aan besteed wordt.

Ik zou het gewoon nog even aan kijken. Het ene kindje springt over al in en probeert dingen te zeggen ook al is het niet meteen goed. Het andere kindje zal pas iets zeggen als hij zeker weet dat het goed gaat.

Groetjes Anita

7. Thea

Thea Bekend lid

19 mei 2006
    507
    0
    0
    Maak je geen zorgen: onze dochter was 2 jaar en een paar maanden toen ze via het CB bij een audiologisch centrum terecht kwam omdat ze niet veel meer zei dan papa en mama en aaaaah ondertussen wijzend naar wat ze wilde hebben.

Bij het centrum is ze getest en die snapten niet waarom Emelyne bij hun was gekomen: ze deed het prima voor haar leeftijd.

Effe na het bezoek aan het centrum begon ons meisje dus echt te praten en sindsdien staat dat mondje niet meer stil: het is nu een jaar na haar bezoek aan het audiologisch centrum.

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb op een kinderdagverblijf stage gelopen en daar waren ook kinderen die relatief laat waren met praten. soms kunnen ze het al wel maar hebben ze nog niet zoveel zin. kan goed zijn dat het op een dag omschakelt en dan ben je blij als hij even stil is ;)

Deel Deze Pagina