dochter tablet van buurmeisje kapot gemaakt (advies)

Discussie in 'De lounge' gestart door sistabigbones, 21 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    een vriendin van me heeft ook zo'n tablet van 100 euro die was ook gevallen glas kapot... koste wel 150 euro om te laten vervangen hoor.. echt geen 2 tientjes

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja maar dan kies je er toch voor om een nieuwe te kopen i.p.v. te laten repareren?

3. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Het is niet de bedoeling dat je buurmeisje beter wordt van de schade van jouw dochter. Zelfs een nieuwe tablet kopen vind ik te veel, omdat de dagwaarde van de tablet vast veel lager ligt. (tenzij Hij gloed nieuw is). Ik zou kijken of ik via marktplaats een zelde/vergelijkbare tablet kan kopen in gebruikte staat. Als de buurvrouw dit niet wil, omdat de tablet nog te gebruiken is dan zou ik een bedrag aan geven gebasseerd op de dagwaarde van de tablet.

4. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    Ik wou het zelfde neer zetten..
    Echt niet die 100 of 80euro geven , dat is dat ding niet meer waard...
    En het is ook eigen risico om die tablet te geven aan een klein meisje...

Succes

5. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ehm sorry hoor maar als ik nou een deuk van 1000,- in je auto veroorzaak, en ik kies er zelf voor om mijn verzekering erbuiten te laten, dan betaal ik het schade bedrag! Daarmee heb ik géén recht op je auto oid hoor, én dan moet jij alsnog zélf weten wat je met het bedrag doet! Of je nou daarmee je schade laat maken of op vakantie gaat... Who cares?!

6. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Tis ook geen kinderspeelgoed he.

Laten reparenen en het bedrag op de bon aan ze betalen.

7. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Het gaat mij nu even niet om wat ze met de verzekering doet, het gaat mij er om dat ik het belachelijk vind om een nieuwe tablet te moeten kopen terwijl hij alleen maar beschadigd is en niet kapot is ..

En trouwens, die tablet is echt niet de zelfde waarde als wanneer je hem kocht dus 100 euro zouden ze zowieso van mij nooit krijgen

8. LovelyDK

Tsja dan doet ze het toch via de verzekering?! Je gaat toch niet met vrienden/familie whatever woorden maken om zoiets?!

9. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Door de verzekering laten oplossen. Die 100 euro ben je zowiezo kwijt. Dan ben je van je eigen risico af en als er nog wat gebeurd dan krijg je het dus 100% vergoed.

Absoluut niet 100 cash geven, dan liever via de verzekering!
    Misschien zegt verzekering ook wel laten maken ipv uitbetalen. En kost het je misschien wat minder dan de 100.

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Denk dat laten maken meer kost dan een nieuwe.

11. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Die vergelijking klopt van geen kant. Je krijgt dan namelijk 1000 euro voor de deuk en niet de nieuwwaarde van de auto. Iets wat in het geval van de tablet wel gebeurt.

12. LovelyDK

Marnatman ja maar het bedrag is ook heel anders! Dan kan ik ook zeggen een deuk van 1000,- op een auto die 1200,- waard is, aangezien je een tablet scherm écht niet voor 2 tientjes kan laten maken!

13. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL
    Meen je dat echt? Ik zou mij toch redelijk 'genaaid' voelen als ik een flink bedrag heb betaald om schade te repareren (want zo voelt het voor mij) en de eigenaar besluit het bedrag voor een ander doel te gebruiken, want overigens - hoe zuur voor mij als de veroorzaker- zijn goed recht is.
    ... helemaal als het vrienden of bekenden zijn, en ik dus, nadat ik de schade financieel heb afgehandeld, nog steeds met de schade geconfronteerd word doordat iedere keer als ik die auto zie, ik die deuk zie
    Het is een gevoelskwestie;)

even een kleine offtopic toevoeging: van harte gefeliciteerd met je kleine, LovelyDK! Volgens mij zie ik in je banner dat hij vandaag jarig is!:)

14. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Je hebt er zelf voor gekozen om het niet via de verzekering te spelen. Vervolgen ben je overeengekomen met de buurvrouw dat zij 100 euro krijgt en heb je haar dat toegezegd... De buurvrouw heeft eerlijk gezegd dat ze het als handgeld wil laten gebruiken..

En nu heb je spijt...

Tja.. Dan zeg ik pech gehad, wie A zegt moet ook B zeggen..

Zulke dingen altijd via de verzekering spelen anders krijg je er alleen maar gedonder van!

15. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    nee glas vervangen van de kapot gevallen tablet heb ik het over...

16. LovelyDK

Tsja pluutje maar dat snap ik dus niet? Die schade is er sowieso, dus die 'schuld' hebben ze al... Of ze dan het schadebedrag gebruiken voor de tablet of voor wat anders maakt in principe gewoon niks uit!

En thanks maar mn banner klopt niet hihi !

17. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Lastige situatie zeg! Ben eigenlijk ook van mening dat je de schade hoort te vergoeden! En tja als de tablet dan wel of niet helemaal stuk is maakt dan niet uit het is stuk! Dan kunnen we het over dagwaarde hebben maar kom op zeg dat lijkt me niet helemaal eerlijk! Plus het feit het is je buurvrouw ik zou gewoon die 100 euro geven en tja wat ze er dan mee doet dat moet ze zelf weten! Misschien even zuur als ze het inderdaad niet gebruikt om de tablet te maken maar ja dat is haar keus inderdaad! Ik neem aan dat je de schade zelf ook vergoed wil zien als het andersom gebeurd was?

18. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Bij je WA verzekering zit toch geen eigen risico?
    Is iig de eerste keer dat ik hoor dat je een eigen risico moet betalen wanneer je je WA verzekering aanspreekt voor schade bij een ander.

19. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Jawel hoor

20. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Werkelijk? Zou je dit andersom ook zo willen?

Ik heb heeeeel lang gespaard voor een ipad, ik ben er heeeeel zuinig op, op het ding zelf en op de accu. Ik zou me dan ook goed verneukt voelen als iemand mijn ipad molt en er dan alleen maar de dagwaarde van wil geven of 1 van de marktplaats die wellicht vol krassen zit of waarvan de accu slecht is.

Als iemand mijn ipad kapot maakt wil ik dat hij gerepareerd wordt uiteraard en als dat niet lukt wil ik een nieuwe en geen tweedehandse van marktplaats.

Deel Deze Pagina