dochter tablet van buurmeisje kapot gemaakt (advies)

Discussie in 'De lounge' gestart door sistabigbones, 21 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

dit dus...een 15 jarige mag wat mij betreft wel weten dat je zoiets niet aan een 3 jarige geeft, maar buiten dat het feit dat ze al 20 euro meer noemen dan de aanschafwaarde vind ik gewoon aso. Natuurlijk mag je schade vergoed worden die iemand bij je aanricht, maar je hoeft er niet beter van te worden. Het feit dat buurmeisje al niet zo blij was met de I-pad geeft bij mij ook belletjes. Ik denk dat ts een slimme buuf heeft, die meteen gedacht heeft: mooi das vast 100 euro voor een nieuwe.
    Ik vind dus niet dat het hun zaak is wat ze met het geld doen...ik zou puur dat ding vervangen/laten repareren en geen geld geven.

2. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Maar wie heeft gezegd dat dat ding 80 euro kostte? Alleen omdat een soortgelijke (is niet net zo een) ergens 80 euro kost betekend niet dat diegene die zij heeft ook 80 euro kost

3. tulip

tulip Niet meer actief

ik dacht dat buurmeisje ts gezegd had welk merk en bij welke winkel (intertoys) ze die gekocht had??? Dan zal de prijs wel hetzelfde zijn zeker??

4. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL
    :D ... daar zit ons verschil van mening: ik wil, nadat ik voor de door mij veroorzaakte schade heb betaald dat alle sporen van mijn onbedoelde onhandigheid worden gewist (= gerepareerd), en ik wil geen kaartje uit de Bahama's dat ze zo blij zijn met de afhandeling van de schade...
    Mijn schuldgevoel laat het niet toe dat ik vervolgens, na afhandeling, nog steeds met mijn daden word geconfronteerd.:D

Offtopic: ik dacht al, die heeft even mooi weer voor een feestje!

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Die 100 euro is wel om te gebruiken om dat ding te repareren. Als zij het goed genoeg vindt om 'm niet te repareren, zou ik 'r die 100 euro ook niet geven. Prima dat ze die keuze maakt, maar dan hoef jij er echt geen 100 euro aan te spenderen zodat zij dan zakgeld heeft tijdens een logeerpartij.
    100 euro dus enkel als vergoeding voor de reparatie, zou ik zeggen...

6. Blisskarin

Blisskarin Actief lid

8 feb 2012
    383
    0
    0
    Brabant
    Ik zou het zeker via de verzekering doen. Op die manier staat het recht achter je, hoef jij geen moeilijke beslissing te nemen en hoef je ook geen achterlijk plan van haar te volgen. Zo kan niemand zeggen dat je het verkeerd hebt gedaan en je achteraf er nog over lastigvallen.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat ligt eraan hoe je je verzekering hebt afgesloten.
    Wij hebben geen eigen risico, want juist dat vinden wij fijn aan een verzekering: dat die de schade volledig dekt. Dan ben je aan premie meestal wel ietsje duurder uit, maar goed: dat kies je dus zelf :)

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja en als het glas vervangen duurder is dat een nieuwe kopen?

9. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Als ze het via de vezekering zou spelen heb je ook altijd recht op dagwaarde en niet op nieuw waarde. Als jij super zuinig bent op je ipad moet je hem ook niet aan een 3 jarige geven. (ik vind het dan ook een beetje je eigen schuld omdat je van een drie jarige niet kan verwachten dat ze voorzichtig om gaat met dure spullen)

Mijn punt is dat ze dus geen recht heeft op een nieuwe, maar een vergoeding van gelijke waarde. Ofwel in geld ofwel een product in gelijke staat. Ik zeg ook niet dat ze een helemaal verotte tablet moet kopen.

10. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Wel als we het over zo'n bedrag hebben, leg jij mij nou eens uit waarom ik de volledige waarde moet terug betalen van iets wat niet eens meer die waarde heeft van de dag van aankoop en ten tweede het ook gewoon gerepareerd kan worden ??

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.986
    15.611
    113
    Nabij Utrecht
    Was je er trouwens bij toen je dochter de tablet beschadigde??
    Weet je zeker dat het niet al beschadigd was voordat je dochter hem in handen kreeg?? (omdat ie dus stof lag te vangen zoals je zei)

12. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    mag toch aannemen dat als jij heeeel lang gespaard hebt er niet 1tje van 80 euro hebt en er dan 100 voor vraagt? en je zal toch ook niet zo dom zijn om dit aan een 3 jarige te geven? Is dus een andere situatie denk je ook niet?

13. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik zou het gewoon netjes via de verzekering laten gaan, dan kan er nooit 'gelul' over komen en de verzekering handelt het gewoon af zoals het afgehandeld zou moeten worden.

Overigens zou het mij niet uitmaken wat ze met die 100 euro doen. Als dat de schade is so be it.. Kapot is kapot en dient netjes opgelost te worden.

14. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    #114 bloem82, 22 jul 2012
    Laatst bewerkt: 22 jul 2012
    Vergelijk ik de situatie met elkaar? Als iets van je kapot wordt gemaakt wil je toch geen tweedehandsje van marktplaats ervoor terug? Jij haalt voorbeelden naarboven die niet eens met mijn reactie te maken hebben.

Een beetje normaal reageren was wel fijn geweest trouwens, je komt nogal fel/sarcastisch over.

15. Isabel Olivia

Isabel Olivia Niet meer actief

Ben het helemaal met je eens Bloem. Als er iets van jou kapot gemaakt is wil je ook gewoon dat of het product gemaakt wordt of je een nieuwe ontvangt.. Vind dat gezeur over dagwaarde wel erg flauw in dit geval eigenlijk. De buurvrouw zit in dit verhaal natuurlijk ook fout met haar handgeld ;) Maar vind wel dat ze dus of een nieuwe tablet moet krijgen of vergoeding van de reparatie.

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Is TS nu al weer langsgeweest?

17. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Nee leg jij mij nou eens uit waarom we het in godsnaam over dagwaarde hebben bij een tablet van een kind van 15?! Kom op zeg! En dan ook overal lees ik dat het buurmeisje vna 15 maar op moet letten?! Sorry maar waar is TS in heel het verhaal? Het is HAAR dochter en dus HAAR verantwoording! Wie dient het kleintje dus in de gaten te houden? ZIJ zelf! Aangezien ze dit blijkbaar niet gedaan heeft moet je achteraf ook niet moeilijk doen als HAAR kind wat stuk maakt maar dien je dit dus gewoon te repareren cq te vervangen!

18. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Bewijslast ligt bij hun in dit geval. Zij moeten kunnen aantonen dat de tablet nog in perfecte staat was voor jouw dochtertje deze liet vallen.

Daarbij is het onverantwoord een kindje van 3 jaar een tablet aan te reiken! De schuld ligt in het midden:

Had de 15 jarige de tablet niet moeten geven
    Had jouw dochtertje de tablet niet moeten laten vallen

Daarbij, hier geld een soort 'eigen schuld dikke bult' . Als jij zo zuinig bent op je tablet geef je deze zeker niet aan een 3 jarige! Zelfs een 15 jarige kan hier in komen!

Als je graag met een klein kindje speelt, speel dan niet met een tablet!

Wat ik extreem asociaal vind is dat de buurvrouw je nog naait ook! Ik zou het ook zeker laten doorschemeren dat ze overdreven onredelijk is!

Succes met heel deze rotsituatie!

19. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Nu ga ik toch reageren. als mijn kind iets stuk maakt dan zou ik het te alle tijden willen vergoeden repareren etc.
    of mijn kind het nu in de handen heeft gekregen of niet. of ze het nu wel of niet gebruikte. vind ik allemaal onbelangrijk.

echter vind ik het wel raar dat ze het willen als zakgeld. al moeten ze dat zelf weten. eigenlijk maakt het allemaal niet uit. Hun tablet hun geld. zonde maar helaas. tis niet anders. slimmer was t geweest als ze er verder niks over hadden gezegd.

als ik een ongeluk krijg en ik heb schade is het aan mij om te bepalen of ik het geld gebruik om het wel of niet te laten repareren. maar ik heb wel de schade en dus recht op het geld.

helaas. maar waar. zou er over praten met je buuv. als ze er geen problemen mee heeft om de kapotte tab voor 100 euro aan jullie te geven dan kan je dat toch vragen.

sterkte ermee.

20. fliertje

fliertje Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.178
    0
    0
    Uhhhm.. TS zegt toch ook niet dat ze de tablet niet wilt vervangen of vergoeden ze wilt alleen dat het geld echt voor de tablet wordt gebruikt.. Wat een felle reactie trouwens bah..

Deel Deze Pagina