dochter tablet van buurmeisje kapot gemaakt (advies)

Discussie in 'De lounge' gestart door sistabigbones, 21 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja, als je het hard wil spelen, kan dat op deze manier. Ik denk alleen niet dat je daar een fijne buur aan overhoudt.
    TS heeft al aangegeven dat ze de schuld op zich neemt, dus dat is de vraag niet. Het gaat om die honderd euro handje contantje.
    Dat is een emotionele waarde en die boeit niet in dit geval. Gaat om de financiële waarde.
    Wow, dat ik daar nog niet aan gedacht had! Maar ja, is ook mosterd na de maaltijd, omdat TS al gezegd heeft het te willen vergoeden. Maar dat is nog een extra reden voor TS om het geld niet handje contantje te geven, want straks krijgen ze het OOK nog eens vergoed door de inboedelverzekering!

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wat nou als het een dure glazen vaas is? Van € 200,-?
    Vaas is niet meer te repareren en hij is nergens meer te krijgen. Is dat dan pech hebben? Geen recht meer op het geld?

3. tulip

tulip Niet meer actief

dan zou ik het via de verzekering doen, zou ik overigens in dit geval ook doen, maar was even van ts haar standpunt uitgegaan. Laat de verzekering maar kijken of ze idd recht op de 200 euro heeft.

4. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0

Wel als ze mijn kind van 3 met die dure vaas hebben laten spelen terwijl ze onder hun toezicht is. Dan weet iedere kleuter wel dat het erin zit dat hij kapot gaat.

Zelf zou ik de tablet laten repareren of omruilen tegen een nieuwe en zelf de oude houden.

Al die vergelijkingen over verzekeringen gaan niet op, want een verzekering gaat dit niet vergoeden, omdat ze dus een 3 jarige met een tablet hebben laten spelen terwijl haar moeder er niet bij was.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Dat weet ik zo net nog niet... Mijn telefoon werd gewoon vergoed toen een peuter er een gieter water over uit goot.

Daar is nou precies een aansprakelijkheidsverzekering voor.

6. 078mama

078mama Niet meer actief

Dan had ts dus beter op moeten letten en de tablet uit de handen van haar dochter moeten halen. Ze is verantwoordelijk voor de daden van haar dochter, niet een ander kind.

Als de schade geen 100 euro is moet ze het via haar verzekering spelen en die kunnen dan een oordeel vellen.

7. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    En de buurvrouw is verantwoordelijk voor de daden van haar minderjarige dochter die een tablet afgeeft aan een peuter.

Dit is exact dezelfde redenatie.

8. tulip

tulip Niet meer actief

misschien mocht dochter van ts wel even alleen bij de buurvrouw spelen...
    als jouw kindje bij een vriendje of vriendinnetje speelt en maakt iets stuk, dan zeg je toch niet: ja daar had je maar op moeten letten...je was er niet eens bij, ts misschien ook niet.

9. 078mama

078mama Niet meer actief

Maar dan nog ben je aansprakelijk...

10. 078mama

078mama Niet meer actief

Het buurmeisje is hoogstens aansprakelijk te stellen voor een verkeerde beoordeling. De schade is echter veroorzaakt door het kleine kind en dan is de voogd/ouder aansprakelijk.

11. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Heb ik iets gemist? Was de buurvrouw er niet bij?

De verzekering zal altijd kijken naar oorzaak en gevolg. Hierbij speelt het geen rol of moeder erbij was of niet (volgens mij maar pin me er niet op vast).

Als je 15 jarige dochter je gordijnen of laminaat vernielt en moeder is hier niet bij, kijken ze hier ook niet naar.

Hoe is de schade ontstaan, door welke oorzaak is dit gevolg gekomen.

Of het kind dus per ongeluk het laminaat bekraste of de gordijnen vernielde is dus irrelevant.

Sommige maatschappijen zijn er wat schappelijker in dan andere. Maar als mijn 3 jarige dochter per ongeluk tegen mijn plasma aan loopt en deze heeft schade kan ik niets verhalen. Viel mijn dochter over een gevallen lamp en beschadigde hiermee de tv dan wordt het wel vergoed.
    Viel mijn dochter tegen de tv van de buren omdat er rommel lag van de buren, dan gaat de inboedel niet betalen maar ik vrees ook de aansprakelijkheid niet.

Verzekeringen zijn complex en in ieder geval zullen zij handelen hoe hen het beste uitkomt.

12. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    maar dan nog staat niet vast dat de tablet reeds beschadigd was.

Dus als TS het vies wilt spelen dan kan ze het daar op gooien.
    Wil TS hardnekkig zijn kan er verzocht worden om expliciet naar de oorzaak te kijken, Kind van 3 heeft het laten vallen maar het andere kind heeft het aangereikt.

TS heeft al gezegd de schade willen te vergoeden. Ze zou er slim aan doen het apparaat naar de winkel terug te brengen of naar een onafhankelijke reperateur en hier een oordeel vragen.

Zat de schade er al of niet
    Wat zijn de kosten voor het repareren

De kosten die hieruit zouden voortvloeien kun je op de bankrekening over maken met de referentie van het onderzoek (en verzekeringsdossier erbij want het betreft hier eigen risico). Of laten repareren en de factuur naar TS of op voorhand al voldoen.

13. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    zeg gewoon dat je met je man heb overlegt maar dat hij de schade wil vergoeden en hem weg wil brengen, of een nieuwe wil kopen maarja dan idd de oude inleveren. Ik zou eerst gewoon zeggen dat je hem weg wil brengen en de reparatiekosten wil vergoeden. Dat jij en je man het zo een beter idee vinden omdat je wel 100 wil geven waar hij ook voor bestemd is en niet voor handgeld...

vervelend en ook raar zeggen van die buurvrouw...handgeld, het gaat toch om het ding of toch niet!?

14. tulip

tulip Niet meer actief

ja zeker, dat is zo..stond ook in mn stukje, maar het is niet aan de buurvrouw om te eisen hoe ze de schadevergoeding wil

15. 078mama

078mama Niet meer actief

Helemaal mee eens! Maar jà, ts heeft het al zo aangeboden. Dan zou ik et zo laten denk ik.

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Waar slaat dat nou weer op? Ik haal nergens uit het verhaal dat TS überhaupt in dezelfde woning was!
    Ja, en daar heb je een aansprakelijkheidsverzekering voor. Maar de vraag is überhaupt niet of TS aansprakelijk is of niet. Ze heeft al gezegd voor de kosten te willen opdraaien.
    Ook niet in alle gevallen. Voor hetzelfde geld heeft het buurmeisje de tablet expres aan het peutertje gegeven, omdat ze juist wilde dat die kapot ging, omdat ze een nieuwe wilde.

17. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ik zou t ook via de verzekering oplossen, ook om een scheef gezicht van je buuf te voorkomen. Je kan zeggen dat je vriend het heeft uitgezocht en het je zo de beste gang van zaken lijkt. Dan heb je ook niet direct oorlog met de buren maar laat je je ook geen oor aannaaien. Morgen ff verzekering bellen!

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Niet alleen beste gang van zaken, maar volgens mij ook de enige manier voor TS om er zeker van te zijn dat het ook daadwerkelijk uit de verzekering gaat. Wel eigen risico dan, maar anders naai je jezelf een oor aan.

19. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Ik zou het via de verzekering spelen:

- Geen scheve gezichten, je woont naast elkaar dus kan me voorstellen dat je graag de vrede bewaard. Als de uitkomst van de verzekering minder is kan ze jouw hier niet op aankijken. Dat is immers de uitspraak van de verzekeraar.

- Je zelfs kans hebt dat de verzekering de dagwaarde uitkeert. Heeft de tab bv. €80,- gekost, is de kans groot dat ze er nu maar €50-60 voor krijgt en heb je alsnog een win win situatie: jij minder geld kwijt en je buurvrouw haar dochter haar zakgeld ;)

Succes ermee!

20. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Zo heb ik laatst de goede bril van mijn moeder in het water laten vallen. De bril heeft €1000,- gekocht en ze kreeg er nu na een jaar nog 800,- van terug.

Denk dat het dus een gevalletje dagwaarde gaat worden en dat ook ts hier het voordeligste mee uit is dan een nieuwe te kopen.

Deel Deze Pagina