Dochter te ver voor leeftijd

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ukkie2009, 10 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Belize, volgens mij ben jij de enige die hier (onterecht) geirriteerd reageert op normale posts, die alleen maar vraagtekens zetten bij jouw ideeën of aangeven er anders in te zitten.
    En je vult wel heel snel in wat iemand zou bedoelen met een bepaalde opmerking..

Ik zou wel graag eens wat bronnen zien van wat je allemaal vertelt. Klinkt namelijk best interessant.

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@zogelukkig: niet gezien maar begreep al van diverse mensen dat ik wat gemist heb.
    Straks eens in de uitzending gemist kijken dus.
    Welke zender komt dat? Nl1?

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Haha, ZG ziet Pluk die 50 tinten op de bovenste plank legt.:D

Ik was ook gek op al die fotoboeken over de oorlog en natuur e.d!

Wij waren juist van plan om alle boeken weg te doen, is volgens ons behoorlijk stoffig. Het moet leeg: een vaas en aan fotolijstje, zo richt je woonkamers in als ik al die woonprogramma's moet geloven!

4. zogelukkig

Nee, 3.

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik heb t met een half oog bekeken.

Moet trouwens ook altijd wel lachen als dochter moeilijke woorden overneemt en ik dan vraag of ze enig idee heeft wat het betekent? In principe niet, zei ze daarop laatst ;). Grappig ook dat ze ze vaak wel heel goed gebruikt.

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Nee ik kijk 'savonds het liefst naar dingen waarbij ik niet hoef na te denken :cool: Heb discovery gekeken

7. zogelukkig

Het brengt je ook in verlegenheid. Al die wijsneuzigerigheid!

Wij doen het me condooms. Zoon had ze gevonden en vroeg uiteraard: Wat is dat, mama? Euh, dat is iets van papa en mama. Waarom? Ja, euh, daarom. Nu ben ik nogal van de uitleg, maar stond nu dus echt even met mijn bek vol tanden! Helemaal toen er achterop de fiets luidkeels op het wijsje van T de trein gezongen werd: condoom, lalala, condoom, tralalie (zoon zingt graag).:)

8. zogelukkig

Je hoefde er niet bij na te denken hoor!:( Niet meer dan bij Discovery iig!

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Haha, dat heb ik met tampons in openbare toiletten wel eens.. Mama, waarom doe jij een TAMPON in je bil??

10. zogelukkig

Herkenbaar, herkenbaar!!!:D
    De eerste keer dat hij dat zag: Mama, heb je pijn? Zal ik een doekje halen? Kusje erop? De schat.

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hahaha sorry.. Ik zit heel nerveus te wachten op een telefoontje over dochterlief..... (Een telefoontje met potentie deze keer dus!)

Maar hier spuugde ik bijna m'n koffie over m'n iPad dus :$

Anyway.. Hier mag dochterlief dus 1 week per maand niet meer in het toilet komen. Al die bezorgdheid... Beetje te veel van het goede :D

12. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    mijn zoontje loopt ook voor, maar hij durft het niet te uiten, hij kan rekenen, ver tellen, woordjes lezen, maar als je er iets van zegt, maakt hij er ineens wat anders van. zijn hoofd is verder dan zijn lijfje soms kan en de concentratie ontbreekt nog om er wat mee te doen.
    op school is dit ook duidelijk merkbaar, hij durft het niet te uiten, terwijl de juf het ook doorheeft en er wat mee doet.
    sociaal loopt hij wat achter wat zich weer uit in helaas een kind slaan of schoppen.
    nu zijn ellende met te grote amandelen voorbij zijn, zie ik thuis al een mega vooruitgang in de concentratie.
    op zijn vorige school is totaal verkeerd met hem omgesprongen, wat het ook niet allemaal ten goede komt.

ik push hem niet, ik probeer hem alleen genoeg zelfvertrouwen te geven door al het positieve te benoemen om het eruit te laten komen.

13. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63

misschien wel interressant n abakus s. filmpje te kijken. HB scholen in turkije gebruiken dat heel veel. kinderen gaan in turkije als hobby tijdens vakanties naar speciale akademieen. niet als gewone school.
    de rest kun je wel zelf googlen antroposofie enzo.

wel moeilijk een geen turkse link te vinden.Abaküs Soroban Mega Mental Aritmetik - YouTube

14. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    4-5 jaar oud wordt dat geintroduceerd.

15. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Herkenbaar kwa woordenschat..
    Zoonlief was 3 maanden oud en zei al mama/papa/opa/oma..
    Met 7 maanden begon hij al zinnetjes te vormen en dat is alleen maar zo doorgegaan.
    Hij loopt kwa spraak/taal voor, hij is getest en zit rond de leeftijd van 5/6 jaar.

Ik maak er zelf niet zo'n punt van. Hij kan zich gewoon goed verstaanbaar maken en kan lekker kletsen. Ok, sommige mensen vinden hem een wijsneus en andere kinderen snappen niet altijd waarom hij al zo goed praat.. Maar zo lang hij er zelf geen enorme hinder van ondervind laten wij het lekker zo.

Kwa lichamelijk vlak loopt hij gewoon op schema, dus daar hoef ik niks aan te doen zeg maar.

Wij bieden hem hier gewoon knutsels/puzzels/spelletjes aan voor iets oudere leeftijd en kijken dan wat hij ermee doet.
    Soms lukt het prima en andere dingen zijn toch nog weer iets te moeilijk.

Ik zou gewoon lekker je kind volgen, proberen niet druk om te maken. Anders niet reageren als zij je verbetert dan is de lol er ook snel vanaf..
    En zeker niet klein houden als zij dat frustrerend vind.

16. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Dat is wel mega knap! Heb je daar niet vaak rare gezichten door gekregen?

17. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Dat "probleem" is hier dus ook. Ze kan al wat lezen. Toen ik het er laatst over had zei ze dat ze niet kon lezen want dat konden kleine kinderen nog niet. Vond het zo sneu voor haar want ze kan het gewoon wel. Waarmee ik mijn dochter geruststel is door te zeggen "schat alles mag, maar niks hoeft" en daar reageert ze heeeeeel goed op. Ik heb zelf niet hele topic doorgelezen. Maar wat ik zelf in de praktijk merk is dat er door mensen om me heen raar gereageerd wordt. Ik vertelde laatst iets op het werk maar was "vergeten" dat het voor een 3-jarige niet normaal is om letters te (her)kennen. Je had de gezichten moeten zien. Dus ik hou veelal mijn mond over haar kennen en kunnen. En dan heb ik nog een vriendin waarvan het zoontje de slimste is op de hele wereld. Prima manneke was vroeg met het (her)kennen van letters/cijfers maar wanneer ik het dan over die van mij heb die erg zelfstandig is, zichzelf al sinds ze 2 is zelf aan -en uit kan kleden, met 24 maanden overdag zindelijk was, met 12 maanden liep en binnen no time cijfers/letters geleerd had, zichzelf engels heeft geleerd via de iphone enz enz. Dan is het ineens dat dat nu eenmaal een verschil is tussen jongens en meisjes. Want meisjes zijn vlotter in die dingen met name wanneer het dan gaat over haar zelfstandigheid enzo. Wat ik hiermee aan wil geven is dat ik soms moe wordt van de taboesfeer die blijkbaar hangt om het hebben van een pienter kind. En met name ouders maken er een concurrentiestrijd van. Dat vind ik jammer. Wanneer je kind goed kan voetballen mag daar toch ook over gesproken worden?? En zeg ik dat die van mij de slimste is?? Nee helemaal niet. Maar ik zie wel dat ze echt geen gemiddeld kind van 3 is. Net zo makkelijk geef ik toe wanneer ik zie dat iemand anders zijn kind lekker pienter is. Waarom moeten we het mekaar onderling daar zo moeilijk over maken.

18. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    *ligt op de grond van het lachen*

geniaal! hier nog niet aan het lezen, laat staan in het engels maar kan me levendig voorstellen hoe dat over verschillende jaren gaat haha

19. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Haha jawel, dan liep ik dus achter de wandelwagen (met wagenbak) en stonden we bijv ergens in de rij en hoorde je dus vanuit die wagenbak ineens mama etc haha..
    Dus de mensen gingen er vanuit dat ik een wat oudere baby dus nog in die wagenbak gepropt had, tot ze erin gingen gluren.
    Die gezichten vergeet ik nooit meer.. :)

Ik vond het altijd wel humor.. Maar denk niet dat hij hoogbegaafd of iets is, hij is gewoon verder kwa spraak. Maar met de motoriek weer gewoon normaal op schema.

Ik heb als het goed is ergens een filmpje, was hij aantal weken oud en zat hij al hele verhalen te "kletsen" op zijn manier tegen een lepel.

20. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht

Deel Deze Pagina