Hallo! Ons zoontje (7mnd) wil geen avondfles meer. Da's prima maar ik weet nu niet zo goed hoe ik dan de avond in moet delen. Nu eet hij avondeten (zonder toetje), gaat hij badderen en krijgt dan nog een fles (die hij dus niet meer drinkt) en gaat daarna naar bed. Maar hoe doe je dat dan zonder fles? Wel toetje en dan badderen en (na een verhaaltje oid) naar bed? 't Lijkt me niet dat er nog een toetje na het badderen gegeven wordt? Of krijgt hij dan nog een bekertje water/thee? Hoe doen jullie dat? Vast hartelijk dank!
misschien kun je proberen pap te geven van een lepeltje voordat hij naar bed gaat? En anders zou ik indd hem gewoon in bad doen en dan verhaaltje even knuffelen en dan lekker slapen! Dan wel natuurlijk zorgen dat hij overdag genoeg binnen krijgt. xxxx
mss lekker paar slokjes warme thee, toch lekker met warm buikje slapen...tenzij ie natuurlijk gewoon nergesn naar vraagt
Maar hoe veel tijd zit er tussen de groente en de fles dan? Misschien zit hij nog te vol en wil hij die laatste fles wel als je hem wat later geeft? Of je geeft de groente wat eerder op de middag?
+-2,5 uur... Maar heb het anders opgelost; Hij krijgt nu tussen de middag iets anders te drinken, dan drinkt hij de fles 's avonds wel leeg (althans... Vandaag...). Hij wil, sinds hij +- 5,5 maand gepasseerd is maar 2 flessen. Hij liet er na 3 maanden steeds 1 vallen, tot er nog maar 2 over waren. Met een hoop gehannes hebben we geprobeerd er nog een 3e in te krijgen maar tervergeefs. Geeft ook niet, maar dan is de kans groot dat hij een dezer dagen de 2e ook niet meer wil. Uiteraard hebben wij nog de hoop dat hij 2 flessen volhoudt tot hij een jaar is... Maar goed, we shall see Voor nu, gaat ie er -al dan niet met een omweg...- nog in! Bedankt voor de reacties