Mja wij stoppen er dan bewust weer juist geen snoep in... Maar zoals vanochtend bijv een zaklampje of iets anders kleins. Niet van dat goedkope plastic wat je rond sinterklaastijd veel ziet maar zaklampje, zo'n playmobil zakje met 1 poppetje.. En ik zag dat dochterlief helemaal stapel is van het papierponsje dat ze laatst kreeg.. Ze kon toen niet kiezen uit 2... En ze mocht er echt maar eentje. Dus die andere zal ook wel in een schoen of in de zak komen. Maar ik hoor dochterlief tot nu toe niet klagen dat andere kinderen meer snoep of grotere kadoos krijgen.. Of dat ze heel vaak hun schoen mogen zetten ipv zoals hier alleen op zaterdag. Dus als jij er alleen snoep in wil doen... Moet je dat gewoon lekker doen Het sociale drama valt reuzemee
Mn zoon was ook teleurgesteld... En zwanger of niet: het kwetst je toch een beetje... Mn zoon vond het zooo spannend allemaal! Hij was vannacht wel 3 keer wakker geworden om te vragen of het al ochtend was. Uiteindelijk dan om half 7 zn cadeautje laten uitpakken en hij was aan het huilen van teleurstelling... Ik had alfabet stempeltjes voor hem. eerlijk gezegd ben ik best wel boos geworden. Ik vond het gewoon een heel verwende reactie. Heb hem ook verteld dat " Sinterklaas" het niet mag horen, want dan krijgt hij straks helemaal niks meer in zn schoen! Later bleek dat hij niet snapte wat het was. toen hij ontdekte dat hij er woordjes mee kon stempelen vond hij het superleuk en heeft hij er de hele dag mee gespeeld Daarbij de opgebouwde spanning en slecht slapen... Verklaart wel zijn drama- reactie... kinderen zijn gewoon zo eerlijk... Bikkelhard
Mijn dochter was t vanmorgen helemaal vergeten.. Ze bleef iig nog makkelijk 20 minuten in bed knuffelen. Dus lekker tegen half 9 naar beneden kunnen gaan Ik heb t nog nooit meegemaakt, dat ze teleurgesteld was. Ze reageert altijd heel enthousiast, ook als ze niet weet wat t is Ohh mooi! Ehh, wat is het..? Wel eens dat ze (met verjaardag/pakjesavond) het direct opzij legt en doorgaat met het volgende Komt ook niet heel geïnteresseerd over.. Toen ze 1 of 2 was vroeg ik een keer toen ze dr schoen mocht zetten wat ze hoopte dat erin zou komen. 'Een appel'. Haha. Volgende ochtend was dat ook het eerste wat haar opviel: 'een appel!!!'
Ik geef ook liever een cadeautje trouwens. Ze krijgt ook wel wat snoep hoor, dat hoort er wel een beetje bij vind ik. Bewust de afgelopen tijd ook niet teveel gesnoept . Vandaag met de intocht was t weer erg veel.. Nou ja, af en toe moet dat ook kunnen. Woensdag doe ik er sowieso ook een mandarijn bij. Snoepjes probeer ik weg te leggen tot de middag ipv koekje die ze normaal krijgt.. (zet ik in het briefje bij de schoen )
Ieder zijn ding, ik ben juist heel erg tegen snoep in de schoen. En we doen zeker niet perse een duur kado erin maar iig geen prul. Dus bv een boek, een leuke badschuim, ministeck. Vind t zonde mijn geld uit te geven aan prul dat weer in de prullebak verdwijnt
Ik doe ook liever een kleinigheidje, wat ze anders gewoon gehad zouden hebben in d eschoen dan al het snoep... En tuurlijk, ik heb ook een zakje chocolade,untjes gekocht, maar hier krijgen ze er elke dag gewoon eentje Ieder zn ding...
bol.com | Bobbi viert sinterklaas, Ingeborg Bijlsma & Monica Maas | Boeken Erg keuk en vooral handig boekje welke ik hier veel gebruik om sinterklaas mee uit te leggen! Mn dochter van 2jr en 9 mnd snapt er ook nog niet zoveel van dus hier lees ik het em nu ook geregeld voor.
Nou, ik denk eerder toch (nu ik er wat rationeler over na heb gedacht) da ze gewoon wat anders verwacht had. Dat ze dacht het dat het meteen "Pakjesochtend" was, net als vorig jaar. 's Middags mocht ze een filmpje op de DVD kijken en toen dat afgelopen was, begon ze even te huilen (doet ze wel vaker, dan wil ze nog meer filmpjes zien, maar dat mag niet van ons). Ze wilde haar knuffel als troost. Toen ik met de knuffel aan kwam, was ze al bijna gekalmeerd. Toen begon ze weer te huilen en zei "pakjesavond". Ik nam haar op schoot en zei: "Dacht je dat het vandaag al pakjesavond was?" En ze zei ja. Ik heb nogmaals uitgelegd dat de grote cadeautjes pas over een paar weken komen. Ze kroop helemaal tegen me aan en had echt troost nodig. Later heeft ze tegen mijn man gezegd dat ze de pinguïn en de ijsbeer toch leuk vond. Maar ze heeft er (nog) niet echt mee gespeeld. @Snoepgoed: ik probeer zo min mogelijk suiker te geven. Laatst hebben we ook al samen marsepeinen diertjes gemaakt. Daar zit wel heel wat suiker in. Dus ik vond een klein beetje pepernoten in een zakje wel genoeg. Die heeft ze trouwens gewoon laten liggen.... niet erg! Maar goed, ieder zijn/haar eigen mening daarover. Ik geef ook liever een klein cadeautje waar ze wel echt wat aan heeft. Zoals deze Duplo, die kan ze combineren met de rest van haar Duplo. De volgende keer krijgt ze een kleurboekje van 3,99. En ze mag maar 1x per week schoen zetten. Ik heb nog nooit eerder meegemaakt dat ze een cadeautje niet leuk vond. Meestal is overal verguld mee...
Ik denk trouwens ook niet dat het verwend gedrag is hoor! Ik heb ook wel eens gehoord dat kindjes niet leuk kunnen reageren, omdat het allemaal te emotioneel is. Terwijl ze het cadeau dan wel leuk vinden..
Precies, mijn dochter heeft ook veel moeite altijd gehad met juiste emoties op juiste manier tonen. Kon als ze blij was bv compleet overstuur raken. Nu nog als ze iets spannend vind oid heel typisch reageren
Hier was dochter heel blij met boekje over sinterklaas, legt met plaatjes en versjes uit wat sinterklaas is. Verder twee schuimpjes in haar schoen, die waren natuurlijk voor het ontbijt al op. En voor haar broertje (die moest van haar zn slofje zetten) een pluche bal van Woezel en Pip, maar dat was een recycle van een eerder kraamkadootje . Was ze net zo enthousiast over.
Hier ook en mijn dochter is 4,5! Gisteren vroeg een van de pieten tijdens de optocht in het doro wat ze wilde hebben voor Sinterklaas. Dus ze zei heel zachtjes een barbie. Pietje zegt, ik zal het in het grote boek van Sinterklaas zetten. Ze was behoorlijk teleurgesteld dat er vanmorgen geen Barbie in haar schoen zat. Ik heb uitgelegd dat pas over 19 nachtjes Sinterklaas komt met een zak kadotjes. Toen was het goed en was ze heel blij met haar kleurboek van Sinterklaas. Ik heb vandaag een aftelkalender gemaakt met het aantal nachtjes slapen. Voor die kleintjes mag het wel een weekje korter vind ik. Bijna drie weken nog en dat is best lang wachten! En verwend,... Tja, wij verwennen onze kids graag met Sinterklaas. We vragen ze wat ze willen hebben, dus dan is het niet gek dat ze wat verwachten. Het hoeft niet groot en duur te zijn, maar wel een paar mooie kado's.
Mja politiek correcte emoties kennen ze nog nietop die leeftijd he. Ze zijn blij of niet. Heel eerlijk
Dat is waar! Maar verwachtingen spelen zeker een rol. Normaal is ze altijd heel blij met elk cadeautje. Ze vertelde vandaag bij de kinderopvang dat ze Duplo in haar schoen heeft gehad.
Denk ik ook! Op deze leeftijd is het misschien ook nog een beetje lastig te bevatten allemaal, ze herinneren zich de zak vol kado's van vorig jaar en krijgt 'maar' een dingetje in de schoen.... Tsja ik kan het me wel voorstellen.... Dochter snapt het allemaal goed en mijn zoontje heb ik het nog een keer uitgelegd. Die associeert Sint vooral met chocolade en pepernootjes moesten gisteren erg om hem lachen, hij wilde geen brood eten tussen de middag want we gingen toch naar Sinterklaas: "ik ga wel pepernootjes eten!" Hier ook geen snoep in de schoen trouwens... Ze krijgen al genoeg deze periode...
Ik vind het eigenlijk ook wel erg lang allemaal... Is dat nou echt altijd zo geweest? Van mij zou er ook best een week vanaf mogen.
Wij hebben gisteren wel 4x uitgelegd dat nu Sinterklaas in Nederland is het niet betekent dat ze meteen hun pakjes krijgen. Het is allemaal best verwarrend voor kinderen hoor. Hier telden ze de dagen af totdat hij kwam, dat was al spannend genoeg. En ze hebben bij Intertoys aangewezen wat ze graag van Sint willen krijgen (ze willen ook maar 1 ding per kind). En dan komt ie aan, en is het nog lang geen pakjesavond. Mijn dochter vroeg ook (terecht) waarom hij dan nu al hier is. We hebben een aftelkalender tot 5 december. Het lastige is dat ze as zaterdag ook naar sinterklaas gaan, op mijn werk. En daarna duurt het weer 1,5 week. Plus dat papa ook jarig is op 5 december hahaha. Overigens zetten wij maar 2 keer een schoen, vind ik zat. En dat moet in de tuin, want ze geloven niet dat iemand zomaar in ons huis kan komen