hallo dames Zijn er hier moeders met kinderen die hun haren trekken? Mijn dochter doet dat en heeft nu een kale plek op haar hoofd. Ik weet niet zo goed wat ik ertegen kan doen. Heeft er iemand misschien tips?
Ik heb er geen ervaring mee. Ik weet wel dag het een naam heeft: trichotillomanie. Misschien dat je daarmee met Google wat ervaringen/ adviezen kan vinden.
Geen ervaring maar soms lees je dat het kan liggen aan een schimmel. Ook kan het een stuk gewoonte zijn, iets wat haar geruststellend. Op tv wel eens gezien dat een meisje in rust bij bijvoorbeeld tijdens tv kijken ging draaien en plukken aan haar haar met als gevolg ook een kale plek. Als oplossing hadden ze voor haar een zachte make upborstel en daar wreef ze dan over haar gezicht, armen en is ze uiteindelijk gestopt met plukken. Hopelijk heb je er wat aan, succes
Ik denk dat het bij mijn dochter een gewoonte is. Als baby zocht ze al haren en at dat dan op. Dat was nog redelijk onschuldig. Het werd ook minder tot ze ontdekte dat ze haren uit haar hoofd kan trekken. En ze eet het ook op. Niet altijd alles, maar als ze heeft gepoept trek ik weleens haar eruit. Ik vind het zo zonde, ze heeft haren over haar schouder, best lang al, ze wordt over 1 maand pas 2.
Ik meen wel eens gelezen of gezien te hebben dat haren eten wel kwaad kan, ik geloof iets met verstopping in de darmen.
Ik ben er toen ze jonger was al mee naar de huisarts geweest. En die zei dat het geen kwaad kan maar dat we moeten proberen te zorgen dat ze het niet eet. Maar ik kan ook niet constant bij haar zitten, in bed of bij de oppas doet ze het ook. Maar er is weinig herkenning denk ik.
Een speeltje voor om de pols om haar af te leiden? Ik weet niet of ze iets leuks voor haar leeftijd hebben maar misschien dat ze dan daarmee aan de slag gaat in plaats van haar haren.