Dochter twee jaar hoest hevig + overgeven

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by MoedervanSafia, Mar 25, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

Mar 10, 2013
    2,803
    4
    38
    Hoi allemaal,

Vandaag door kindercrèche gebeld dat dochtertje zich niet lekker voelt. Ze is al één week verkouden en sinds twee dagen hoest ze. Vandaag was het wel heel hevig en in de avond hoest ze tot ze erbij overgeeft. Ze eet ook vreselijk slecht en het enige wat ze de afgelopen 2 dagen heeft gegeten is wat fruit.

Morgen maak ik zoiezo een afspraak met de huisarts, maar iemand enig idee wat het kan zijn? Eventueel wat middeltjes wat goed helpt? (huishoudelijke/natuurlijke middeltjes)

2. kili

kili Niet meer actief

Geen idee wat.
    Maar voor verkoudheid, een uit doormidden snijden en onder het bedje zetten, de ui zorgt ervoor dat ze beter kan ademen.

Verder klinkt heel gek, dampo onder haar voetjes en dan sokken aan. Helpt hier altijd heel goed, ook makkelijker ademen/minder verkouden.

Succes !

3. grietje84

grietje84 Actief lid

Jan 17, 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Onze zoon gaat wel braken als hij een hoestbui heeft. Komt waarschijnlijk door luchttekort oid. Het is dan vaak slijm.
    Het schijnt ook vaak voor te komen dat je maag niet goed tegen slijm kan en dat je misselijk wordt en kan gaan braken.

4. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Beide kinderen geven hier vaak slijm over wanneer ze verkouden zijn. Slijm loopt simpelweg via de keel in hun maag, dan worden ze misselijk, geven over.

Van nature is salmiak slijmoplossend, maar of je dat aan jonge kinderen kunt geven weet ik niet (even daargelaten of ze het willen eten).

Hier merk ik ook dat zuivelproducten vaan meer slijm teweeg brengt, dus dat krijgen ze tijdens een verkoudheid dan ook weinig.

5. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Hier gebeurt het ook 'regelmatig' dat ze overgeeft als ze erg moet hoesten. Niet dat ze nu zo vaak zo erg moet hoesten, maar áls ze erge hoestbuien heeft, vaak ook met spugen erbij. Het is volgens mij redelijk normaal dat ze dat doen, dus zou me er niet al teveel zorgen om proberen te maken.
    Zorgen dat ze goed blijft drinken.

Qua hoestdrank werkt noscapine hier het best. Is pas vanaf 3 jaar maar de huisarts gaf aan dat we het wel eerder mochten gebruiken als we dan maar wel minder gaven en alleen in de avond (voor de ergste hoestbuien). Maar onze dochter was dan wel langer en zwaarder dan de gemiddelde peuter van 2 jaar.

6. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

Mar 10, 2013
    2,803
    4
    38
    Bedankt voor alle tips!

7. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,189
    113
    Hier ook al hele tijd aan de gang. Mijn zoon weigert iedere vorm van hoestdrank dus nu geef ik hem tussikind, zijn druppeltjes

Share This Page