dochter uit haar doen na vakantie tips gevraagd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wensdroom, 27 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    We ( mijn man, en onze dochter ( bijna 1) en ik) zijn van 16 mei t/m 23 mei op vakantie geweest naar centerparks samen met mijn ouders en mijn zusje, haar man en hun ruim 3,5 jarige oude dochter.
    We hadden 4 slaapkamers en onze dochter lag bij ons op de kamer omdat 1 slaapkamer een kamer voor de kinderen was en daar de dochter van mijn zusje sliep ( stond een stapelbed) en onze dochter op de kamer bij haar nichtje leek geen goed idee. ( dus het ledikant op onze kamer erbij gezet)
    Op zich ging de vakantie erg goed, dochter was vrolijk en gezellig en we hebben zo veel mogelijk geprobeerd om het zelfde ritme als thuis aan te houden, ( dit ging niet altijd en soms werd het s' avonds wel wat later)
    Als wij naar bed gingen werd onze dochter wel steeds wakker, maar s'middags en de rest van de nacht sliep ze goed. het ochtend slaapje was wel telkens wat korter dan normaal.
    Sinds we weer thuis zijn is ze uit haar doen.. slaap of meer of juist helemaal niet terwijl ze wel moe lijkt te zijn. is jenngelig en huilerig en /of ontzettend druk ( wat ze wordt als ze wel moe is maar niet meer in slaap kan komen)
    Ze is normaal een goede eter, maar nu wil ze ook niet altijd haar fruit meer of maar een beetje ervan. brood en warm eten gaat wel nog steeds goed.
    Zou haar gedrag zo zijn omdat ze moet bijkomen en de vakantie aan het verwerken is of is het iets anders bv een fase , sprongetje of zo?
    Wie herkent dit en wie heeft tips?

Zondag wordt ze 1jaar en vieren we haar verjaardag, ik hoop dat ze dan weer een beetje in het normale ritme terug is en haar normale doen.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat is standaard bij ons: na een vakantie of zieke periode moeten we altijd wat bijschaven om weer in ons ritme te komen.

3. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    mag ik vragen op welke wijze het zich uit bij jullie en hoe je het dan aanpakt om weer het normale ritme te krijgen van daarvoor?

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Tja, bij vakantie of ziek zijn mag altijd net iets meer dan anders. Later opblijven, ongezonder eten, veel aandacht krijgen van iedereen... En daarna moet alles weer terug naar het oude patroon. Dus gewoon terug iets strenger zijn, en enkele dagen de storm doorstaan.

Deel Deze Pagina