We hebben nl een paar uitjes/familiedagen dit jaar, denk dan echt aan speeltuin/dierentuin/musea (buiten). Hoe doen jullie dat? Laatst zijn we een uurtje of 2-3 naar de kinderboerderij geweest en een uur naar het bos, maar geweldig gaat dat niet.. Ze is voor de buggy te klein dus zit ze in de maxicosy op het onderstel, de ligbak hebben we mee voor als ze moet slapen (wel een gedoe maar ja..) Maar.. mevrouw heeft het na een uurtje natuurlijk wel gehad in de maxi. Ze snapt nog niet veel van om haar heen, en als ze gaat slapen is ze door de herrie na een uur wakker. Wat moet je steeds doen met zo'n kleintje?? Ze kan wel eens even op schoot maar dat helpt niet veel.. Ze kan niet rollen of spelen enzo.. Tips??
Wat voor buggy heb je? Mijn zoontje ging met 4.5 maand in het zitgedeelte van de Joolz, dat ik in de ligstand zette, ging prima. Hij sliep daar ook heerlijk in. En er af en toe uithalen natuurlijk, even dragen, op schoot, misschien in een speeltuin op een speelkleed laten liggen met speeltjes en andere kids/familie erbij die haar kan vermaken? Vaak gaat t een stuk beter als je met andere mensen bent (tot je thuiskomt haha, al die prikkels!). Al zou ik ook niet een hele dag weggaan, mijn zoontje vindt dat oook niet leuk.
Ik heb de Mura die kan ook plat ja, maar ik ben bang dat dat niet veel helpt. Ze slaapt op haar buik dus moet in de bak. En ik vind haar zo klein nog voor daarin.. Jong bedoel ik dan. Ik ga het zeker een keer proberen hoe het lijkt hoor. Een kleed op de grond? In een dierentuin loop je heel de dag.. Speeltuin zou nog kunnen. maar dan moet het wel echt heerlijk weer zijn anders leg ik zon kleintje niet op de grond.. En bij felle zon lijkt me dat heel vervelend voor ze (oogjes) misschien zijn er bomen?? Pff lastig. Kan het niet maken om niet te gaan met familiedagen en we hebben veel kleintjes maar gek genoeg lijken alleen die van mij dat te hebben
oja op de buik is niet handig dan idd. Je kan t proberen, mijn zoontje is ook altijd een kleintje geweest maar ging prima. haha ik bedoel als je dan bijv even pauze houdt met de groep, je dan op een grasveldje (speeltuin/dierentuin) een speelkleed neerlegt, in de schaduw uiteraard en dan kan ze daarop een beetje rommelen? Je zit er toch gewoon bij? Ligt ze nu ook nooit op en kleed buiten dan? Misschien kun je de andere familieleden om tips vragen?
Ik zou de maxi cosi gelijk verbannen. Zo ontzettend slecht. Voor autorijden nodig, maar om daarna je kind er nog uren in te laten zitten. Het belemmert de ademhaling van een baby. Bij ons gaat altijd de kinderwagen bak mee en zodra we aankomen gaat ze gelijk uit de maxi cosi over naar de kinderwagen. Ze slaapt er heerlijk in. Een Draagdoek is ook een optie. Ze kunnen om zich heen kijken, lekker tegen je aanslapen
Ja dat is waar, als we eten enzo. Hopen dat ze dan net wakker is natuurlijk Ik kan natuurlijk ook niet steeds terug naar de ingang om die bak, en misschien past ze daar niet eens meer in dan Nee ik heb haar eigelijk nooit buiten op een kleed. Of ik vind het te fris (veel wind hier) of de zon is zo fel.. wel een parasol maar echt veel helpt dat niet.. Tips vragen.. hmm.. ik heb altijd al zo het gevoel dat bij hun alles goed gaat.. Ik krijg snel achter me aan dat mn dochters zo zijn omdat ik ze verwen.. (oppak enzo..) Maar dat is offtopic..
Klopt ik ben er ook tegen maar mevrouw wil niet in de wagenbak op de rug. Meteen huilen. Om toch nog eens naar de winkel te kunnen of een kwartiertje wandelen gebruik ik de maxicosy maar.. Ik snap dat de hele dag niet kan. Draagdoek en zak heb ik beide maar heft ze nooit gewild.. nogal een ondernemend type.. Mn oudste heeft veel in de doek gezeten maar deze.. pff slaapt ook nergens alleen als ik haar op de buik leg en ze goed moe is. (Wel in bed of wagen).
In de wagenbak kan ze niet op de buik liggen? Wij hebben de wagenbak (Quinny Moodd) tot 9 maanden gebruikt. Op het laatst lag ze helemaal pas, maar ze sliep er heel goed in en het zitgedeelte vond ze tot die tijd helemaal niks.
Nooit problemen gehad en nog niet. Hij gaat slapen wanneer het nodig is (als hij moe word leg ik de wagen plat). We zijn zelfs toen hij 4 maanden was naar de Tilburgse kermis geweest en hij heeft daar goed geslapen en gekeken. Wel had ik toen hij klein was altijd een deken bij me die ik over de wagen deed (ik heb de stokke deken maar kan ook een gewoon lakentje zijn) om hem af te sluiten voor de zichtbare prikkels. Dan sliep hij vaak binnen 1 minuut en sliep soms kort en soms langer. Had toen ook geen schema wat slapen betreft en hij sliep wanneer hij moe was. Nu heb ik die deken niet meer echt nodig (heb hem wel altijd bij me) en gaat hij slapen wanneer hij moe word. Wij hebben al veel gedaan en al vaak naar de dierentuin geweest enzo. Gaat altijd prima.
Ik zou echt die buggy inzet dan eens proberen.... Doet ze ook geen hazenslaapjes op de rug? Bij de dierentuin heb je vaak speeltuinen (al dan niet overdekt).. Dan kun je daar je kindje lekker op een speelkleed leggen en dan gaat de rest maar even zonder jou wandelen? Of je gaat een half uur voor lunchtijd en ontmoet de rest in de speeltuin.. Vaak zit daar catering aam vast.. En anders misschien toch halve dagen.. Als je dochter dat echt niet aan kan dan kun je beter een keer meegaan als ze langer wakker kan blijven... Neem aan dat je familie daar begrip voor op kan brengen?
Niks van anderen aantrekken, ik dacht ook altijd dat het bij een ander veel soepeler ging dan bij mij, maar die worstelen dan weer met wat anders!
Hier ook de Mura en wij gebruiken hem sinds 5.5 maand ofzo. Wel naar ons gericht. Als we lang weg gaan vertrekken we bij een slaapje zodat hij zijn eerste slaapje te pakken heeft en zijn 2de gaat hij in de draagdoek of we gaan weer naar huis... Afleiding van andere scheelt hier enorm! hij kan stukken langer wakker blijven en kijkt zijn ogen uit!
o ja kunnen ze vast begrijpen maar ze zeggen al snel dat ik niet zo moeilijk moet doen.. Dan piept ze maar even... Ik ga inderdaad die inzet eens proberen straks. Oefenen @Nescio natuurlijk kan ze daarin op de buik, maar ze wil er als ze wakker is niet meer in ook niet op de rug. Dus moet ik wisselen bak/buggy!? In de maxicosy, mét een doek erover doet ze inderdaad weleens een hazeslaapje maar dat is veel te kort, dan wordt ze heel sjachie op t laatst!? eerlijk gezegd vind ik het ook wel wat gek om een baby op de grond te leggen in een speel/dierentuin?? Zijn er meer mensen die dat doen? Kan bij mn ene familiekant sowieso niet, op de grond liggen is daar not done ivm kou/tocht..
Je kan haar laten slapen op de buik in de bak en als ze dan wakker is in de draagdoek doen? Mijn dochter vond het trouwens geweldig om in de bak om zich heen te kijken toen ze wat ouder was, dan klapte ik de kap helemaal naar achteren en kon ze toch wat zien. Misschien werkt dat ook voor jouw meisje?
Jij bent toch de mama? Ik zou echt maling hebben aan wat zij vinden. Het is jouw of jullie baby toch? Gewoon doen als dat helpt om een leuke dag te hebben. Als je een goed picknick kleed heb dan is die ook nog goed geïsoleerd .
tGaat nu natuurlijk niet over deze discussie, maar ja, ik ben haar mama. Maar ik ga er niet tegenin dat weet ik inmiddels al. Eén iemand is nogal dominant, als kou slecht is is het slecht en mag ze echt niet liggen. Ook niet op een geisoleerd kleed er is altijd wel een zuchtje wind Ik kan niet tegen diegene op en dat maakt niks uit ook, ik ben meestal thuis, maar voor nu dus even andere opties.. Wel bedankt voor de tip, andere kant van de familie kan wel !Nescio doek of zak wil ze dus niet en rondkijkend ook niet. Kap op of af maakt tot nog toe niet uit dus denk over een maand ook niet..
Ik snap het wel hoor.. van dat zeuren... hier krijg ik ook weleens het gevoel dat ze mij vinden zeuren als ik bijv. aangeef liever tussen zijn slaapjes door te komen en hem niet overal op bed te moeten leggen. Als ik bij iemand op bezoek ga dan bedoelen ze het goed om te zeggen.. als hij moe is kan hij ook even bij ons boven slapen in het ledikantje.. maar ik heb al tig keer aangegeven dat niet te zien zitten en dan gewoon naar huis te gaan. Hij kan ruim 2 uur opblijven, dus vind dat mooi zat.. Voor dagjes weg is dat wat anders en hebben wij t/m 6,5 maand t inderdaad wel zo gedaan dat we de wagenbak meenamen voor de slaapjes en het buggie gedeelte voor de wakkere momenten. De wagenbak vond hij gewoon niks en buikliggen toen ook niet. De buggie is voor hem te open denk ik, want hier valt hij niet in inslaap (alleen bij oma) Dus wij hebben t pas geprobeerd toen wij met z'n drieetjes waren in de draagdoek. Op het moment dat hij moe werd uit de buggy gehaald.. in de draagdoek gezet, even nog gezellig doen en daarna gewoon lekker tot rust laten komen en binnen 10 min sliep hij (moest wel zoveel mogelijk blijven lopen) en hij heeft toen heerlijk een klein uurtje geslapen. Nu slaapt hij 9 van de 10 keer maar een uurtje dus dat is ook zijn ritme, dat maakt het denk ik wel wat makkelijker.... Maar hoe oud is ze als jullie die fam. dag hebben? Dan kan ze misschien alweer wat langer wakker zijn? En heeft ze misschien maar 1 slaapje nodig op het moment dat je bijv. in de dierentuin bent (heen weg slaapje.., in dierentuin slaapje, en weer tijdens terug reis..) En uiteindelijk bepalen jullie inderdaad wat er gebeurd en waarvan jij denkt dat t beste is voor je kindjes... dat gezeur is niet leuk.. en het gevoel krijgen dat ze je vinden aanstellen wat betreft aanpak van de kinderen.. maar probeer je er een beetje over heen te zetten. Het is goed zoals je het doet! Je kindjes zijn tevreden, daar gaat het om!
Je geeft bv, misschien kun je gewoon de buggy doen en als ze moe is even aanleggen.. valt ze bij jou in slaap en dan rustig in de buggy leggen?! Weet niet of ze dat misschien doet?!
Ik hou ook niet van om ze op de grond te leggen dus heb dat vorig jaar ook nooit gedaan. Ik zou de buggy inzet op platte stand proberen. Wij hadden vorig jaar een bruiloft van mijn zus (hele dag dus) op ruim een uur rijden bij ons vandaan. Dochter was toen 4 mnd. Mijn man is toen 's middags met haar gekomen en wij zijn vroeg weer naar huis gegaan. Dochter heeft toen 2x in de auto geslapen en ook af en toe een uurtje tussendoor. Voor de rest vaak op de arm/schoot en dat afwisselen met papa en oma. Ging heel goed die dag, maar moet ook eerlijk zeggen dat wij een makkelijk meisje hebben. Als dit geen optie voor jullie is om apart te komen dan zou ik maar een paar uurtjes blijven en met de jongste weer naar huis gaan. Dagje pretpark zou ik oppas vragen
@Marvb dank voor je begrijpendheid! Ze zijn ook makkelijker dn ik, gaat het niet, dan niet. (En dat gaat het altijd wel ) Ik wil van et voren alles controllen en zou balen als ik spelbreker was.. Ik weet nog geen data maar allemaal zo rond augustus september, dan is ze 6-7 maand. Ja misschien kan ze het dan al beter aan?