Mijn dochtertje is nu 19 maanden en de afgelopen dagen is ze ontzettend snel driftig. Als iets niet gaat zoals zij dat wil dan balt ze haar vuisten en begint vreselijk te gillen. Alleen spelen doet ze niet,...tja een enkele keer als ze de poppenwagen heeft dan loopt ze ermee door huis maar ze kan niet alleen ff een boekje kijken, puzzeltje maken of met ander speelgoed spelen. Wij moeten er altijd bij zitten dan speelt ze wel. En als ze speelt en iets lukt niet dan begint ze weer te gillen en te gooien. Hoe is jullie dochter met deze leeftijd? ook snel driftig met gebalde vuisten? Kan jullie dochter alleen spelen? Ze eet en slaapt goed. Ben benieuwd naar jullie ervaringen rond deze leeftijd.
Ongeveer zoals jij omschrijft, het liefst speelt ze bovenop me . Bijna 18 maanden is ze en ze wil zoooooveeeel meer dan ze kan. Resultaat: boos ...
Mijn dochter is nog niet zo oud als de jouwe (nu 13 mnd), maar ik herken wel veel. Ze speelt ook niet echt alleen. Ik hoef niet altijd mee te spelen, maar ik mag nooit meer dan een aantal meter bij haar vandaan zitten en moet helaas ook op dezelfde hoogte als zij zitten (kan dus niet even op de bank zitten, zucht). Verder wordt ze ook regelmatig boos als iets niet gaat zoals ze wil. Alleen balt ze dan niet per sé haar vuistjes, maar gaat ze meestal gillen of vliegt er duplo door het huis .
hmmm zeer herkenbaar...ik roep maar weer eens fase!!!!! Lijkt tegenwoordig mijn lijfspreuk wel. Samen met mama spelen gata pprima, maar alleen. Ik ben erg benieuwd wanneer ze dat weer leuk vind
haha herkenbaar hoor. hier is ze nu 18 maanden en alleen spelen ho maar. ze wil continu op mn schoot zitten of gedragen worden, als ze maar bij me is. het zal wel weer een periode zijn.
Mijn dochter van 18mnd speelt ook nooit alleen! Ze is daarnaast ook snel 'boos' en gaat dan de muur of vloer likken haha. Een fase denk ik niet, ze heeft nog nooit alleen kunnen spelen en hangt altijd aan mama ..
Herkenbaar alles vliegt door de kamer van auto,s tot schoenen. Alles wat binnen handbereik ligt dus. Wat je er tegen kan doen euh helm op en verder uitzitten? Geen idee.