Dochter van 1,5 jaar; ledikant of peuterbedje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Amaryllis, 10 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Over ongeveer een half jaar wordt onze tweede uk verwacht. Dochterlief is dan 1,5 jaar. Nu ben ik van plan om voor haar een nieuwe (grotere) kamer in te gaan richten, zodat het kleine slaapkamertje voor de baby gebruikt kan worden.

Ik moet dus het een en ander aan gaan schaffen, o.a. een bedje. Nu ben ik heel benieuwd naar jullie mening! Want wat is nou handig, alvast een peuterbedje op de groei (in 1x klaar) of toch nog even een ledikantje met hoge zijkanten? Ik kom er niet uit...

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn dochter is nu anderhalf jaar maar die kan echt nog niet in een laag bed....ze zou eruit vallen of klimmen, nee daar is ze echt nog te klein voor.

Wat je zou kunnen doen (wat ik ook doe) is een wieg voor de baby kopen waar de baby de eerste tijd in kan, en dan hopen dat tegen de tijd dat de baby uit de wieg is gegroeid je kindje wel in een peuterbed kan. Onze dochter is al wat ouder en ik hoop dat tegen de tijd dat de baby overgaat naar het ledikantje zij in een gewoon bed past.

3. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    persoonlijk vind ik 1.5jaar nog te jong voor een peuterbedje (en dan nog het feit dat je dat ook al weken eerder zou moeten aanbieden en kijken hoe dat gaat)
    Nee, ik zou nog maar een ledikantje kopen.

Onze dochter ging met bijna 2.5jaar over naar een groot bed

4. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter is nu 1,5 en we wilden haar ook in een normaal bed gaan doen voordat de baby geboren wordt. Maar dat zie ik echt niet zitten ivm de veiligheid. Ze springt nog veel teveel en laat zich zo achterover vallen. Stel je voor dat er iets gebeurd, dat wil je niet meemaken dus voor de veiligheid zou ik zoiezo voor een ledikantje gaan met 1,5 jaar!

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    J. is pas sinds ongeveer een maand over van het ledikantje naar een gewoon bed (groot bed, geen peuterbed). Met anderhalf (en inderdaad al wat eerder ivm wennen) zou ik het niet gedaan hebben, denk ik.

Misschien dat ik dan zo'n bedje waar de zijkant uit kan (bv. van Ikea) had gekocht...daar kan je dan weer net ietsje langer mee doen dan met een ledikantje waarbij dat niet kan. En dan kun je daarna gewoon over op een groot bed.

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nee hoor, ik zou haar echt nog lekker in een ledikant leggen. Mijn dochter is nu (bijna) 1,5 en die kan echt nog niet in een groot bed. Die ligt voorlopig zeker nog wel in haar ledikant.

7. Samsam

Samsam Actief lid

15 feb 2011
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt ook een ledikant in peuterbed formaat waar je later een gewoon peuterbed van kan maken. Daar passen ze wel in tot 4 jaar.
    Mijn zoon kon voor zijn 2e verjaardag al met slaapzak en al uit zijn ledikant klimmen. Die heeft nu een peuterbed met opstaande zijkanten daar rollen ze ook niet uit.

8. Alita

Alita Niet meer actief

1,5 is echt nog te jong hoor.....

Hier ging ze pas na 2 jaar in een groter bed....ik heb gewoon nog een ledikantje gekocht voor de baby

9. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Okee dat is dan inderdaad duidelijk...bedankt voor jullie reacties! :)

10. Fortunato

Fortunato Lid

14 okt 2008
    75
    0
    0
    Wij zitten pcies in dezelfde situatie. Dochtertje is bijna 1 1/2 en ik ben over 3,5 week uitgerekend. We hebben voor dochtertje ook grotere kamer gemaakt zodat de babykamer in tact kan blijven ( wel met ander kleurtje ;) ).. Hebben voor dochterlief idd gekozen voor een ikea babybedje waar je de zijkant weg kan halen wanneer kindje daar aan toe is. Dit is echter nu echt nog niet verstandig!
    Tip, laat je dochter wel wat sneller overgaan naar de andere kamer, anders kan ze misschien niet genoeg wennen en kan het ook overkomen dat zij overal moet uitwijken voor de komende baby..

Ciaoo

11. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    onze oudste lag met 1 jaar en 8 maanden in een groot bed maar hij lag wel vast in de safe t sleep anders had ik het niet gedaan!!

12. misa

misa Niet meer actief

Hier precies hetzelfde met mijn zoontje. Ik ga een babykamer kopen, dus met ledikant. Met 1,5 kan dat meestal nog prima!
    Dan kopen we later een groot bed bij.

13. TKL

TKL Niet meer actief

Bij mij kon het juist niet want mijn zoontje van 1,5 dook uit zijn ledikant op zijn hoofdje telkens.. Heb van little Tikes een autobed gekocht.. Ligt heerlijk op de grond en kunnen ze écht niet uitvallen.. Veel veiliger voor mijn gevoel en ook heel makkelijk want dat autobed vond hij zo stoer dat hij er nooit meer uit wilde. De deur deed ik op een haakje vanaf de buitenkant zodat hij altijd moest roepen als hij uit zijn kamertje wilde.. En binnen 2 maanden was hij gewend en hoefde dat geeneens meer...
    [​IMG][​IMG]

14. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

mijn zoontje ging met 15 maanden naar een peuterbed.
    1 keer eruit gevallen en daarna ging het gelijk goed.

15. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    Onze uk kunnen we elk moment verwachten, en onze dochter is nu 15 maanden. Ookal was ze anderhalf jaar dan zou ik nog niet voor een peuterbedje gaan. Die loopt de hele nacht te spoken in haar kamer, en dan heb ik geen rust meer. (denkende ook aan wat voor gevaren er zijn)

wij hebben voor onze 2e dochter een andere babykamer aangeschaft. Vind ik wel zo prettig.

16. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    mijn zoon sliep met 1 jaar al in een gewoon groot bed omdat die verdomde te slapen in een ledikant.. had er wel zon groot ikmagnietuitbedvallending naast..
    maar echt ideaal was het niet

heb nu voor de meiden een ledikant.. oudste meid was nu zover dat ze er uit begon te klimmen zo de commode op.. zij heeft dus nu de zijkant eruit.. dus nog steeds ledikant formaat.. maar kan zelf in en uit bed.. ze is nu 2,5 en bij haar had ik dus echt niet al eerder een bed willen hebben waar ze uit zou kunnen.
    ledikant wat ze nu heeft (van ikea , ook ideaal trouwens om een co-sleeper van te maken) kan dus in een kleiner peuterbed gemaakt worden en ze kan er nog een hele tijd mee vooruit

17. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

Als ik even terug kijk naar onze kraamperiode zou ik voor en peuterbed gaan.
    Zeker omdat je de eerste wekn je peuter/dreumes niet mag tillen...

18. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik zou goed naar je kind kijken om het goed te kunnen beslissen...
    Mijn oudste 2 waren net 2 toen ze in een peuterbed gingen.

De 3e was 1jr en 4 maanden toen ze in een gewoon bed ging. We hadden een 1 persoons bed met opstaande randen. En daarin heeft ze een deryan bedtentje. Echt ideaal. Daarvan de ritsen dicht en ze ligt toch beschermd (Welkom bij DERYAN | Design Equipment) en toch in een groot bed. Moet wel zeggen dat ze er toen ook nog overdwars wel inpaste ;).

Mijn 4e is nu anderhalf en ik zie haar echt nog niet in een groot bed... Ze is ook echt nog gewoon een klein meiske, ze gaat nooit in bed staan ed. blijft altijd rustig lekker liggen. Wel is het een ledikantje waar je 3 spijltjes uit kan halen (mocht je dat willen ;))

19. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Ik zou voor een ledikant gaan.

20. fafje

fafje Niet meer actief

zo wil ik het ook doen, mss baby overdag af en toe al in het ledikant van grote broer dutjes latem doen...om te wennen...
    Mij zoontje zal dna 20 mnd zijn...nou hopelijk zal ie met 2 mnd wel in zo'n peuterbedje kunnen...ff oefenen met matrasje ernaast en hekje enz....anders kan ik altijd nog ene goedkoop ledikantje aanschaffen, si dan niet anders...ALS het ehct niet lukt

Deel Deze Pagina