Dochter van 1,5 jaar; ledikant of peuterbedje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Amaryllis, 10 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Mijn zoontje is nu 1,5 en slaapt in een peuterbedje. Is zo'n wit bedje van ikea met een rand (bij ons staat hij wat meer in het midden dan op het plaatje) ervoor:

KRITTER Bedframe met lattenbodem - blauw - IKEA

Eerst zag ik het ook niet zitten en wouden we voor de wieg optie gaan. maar toch van de zomer het kamertje gemaakt. Ik denk dat we wel twee maanden met mijn zoontje geoefend hebben om zelf in en uit bed te gaan. Toen heeft hij een week of 2/3 alleen overdag in het bedje geslapen en nu slaapt hij sinds 2 weken alleen nog maar in zijn peuterbedje. ik denk dus dat het wel kan. Maar je moet er wel de tijd voor nemen. Een groot volwassenen 2 meter bed zou ik niet doen. Want dat is wel heeeeeeel groot.

En zorg dat je een maand voor de uitgerekende datum "over" bent. Dan heeft je dochter nog genoeg tijd om te wennen.

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Het ligt ook heel erg aan je kindje.

Isabelle lag al voor haar eerste verjaardag in een peuterbed, met zo'n hekje en een extra matras voor de zekerheid ernaast. Maar door het hekje is ze er nog nooit uitgevallen. Ze klimt er soms wel uit, maar dat deed ze bij haar ledikant ook (ook met slaapzak aan). En bij een ledikant vind ik dat toch een stuk gevaarlijker, dus vandaar dat wij al snel zijn overgestapt naar een peuterbed.

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Onze dochter (1,5 jaar) ligt sinds een paar weken in een peuterbed (Vikare van ikea met valhekje ervoor). Ik ben eind februari uitgerekend. Dochter krijgt een nieuwe kamer, en de baby haar kamer.

Ik dacht ook dat het niet goed zou gaan (liep veel in haar ledikant, draaid alle kanten op, pogingen om eruit te klimmen), maar vanaf nacht 1 gaat het super goed. Ze blijft nu zelfs gewoon met haar hoofd omhoog liggen ipv haar hele bed door door te zweven.

Tot nu toe geen poging gedaan om eruit te klimmen. Ze roept me, en ik kom meteen om haar eruit te halen.

Ik heb het express gedaan: Nee heb je, ja kun je altijd krijgen. Baby komt zo ie zo eerst in de wieg te liggen, dus als het niet was gegaan, had ze nog even in haar ledikant kunnen liggen. Ze heeft dan in iedergeval niet het idee dat zij haar bed moet afstaan, omdat haar broertje of zusje in haar bed gaat.

4. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Wij hebben een extra ledikant gekocht, ik wou niet dat de oudste uit haar eigen bed moest voor haar broertje. Dit voelde voor mij niet goed. Zij was ook anderhalf toen haar broertje geboren werd.

5. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    daniel was 1,5 toen lydia kwam. Lydia ligt nu nog in de wieg. Als ze daar uitgegroeid is gaat zij in het ledikant en daniel krijgt dan peuterbed. Pas heeft hij weekend in 1persoonsbed geslapen en ging ook goed

6. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Hier zit straks 16 maand tussen de kindjes, ik krijg van iemand een ledikantje, daar gaat Mart dan in. Hoef ik alleen een nieuwe matras te kopen.
    Dan haal ik later een peuterbedje of meegroeibedje voor Mart

Deel Deze Pagina