Wie heeft er zelf meubeltjes voor de babykamer opgeknapt?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Josephine76, 12 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josephine76

Josephine76 Actief lid

31 aug 2011
    376
    0
    0
    Webdesign en tatoeëren
    Groningen
    Voor de babykamer wil ik heel graag unieke meubeltjes hebben. Ik heb al een schommelwieg en een commode. In de wieg heb ik ooit zelf gelegen, dus dat vind ik wel heel speciaal. De bekleding is oud, maar die ga ik uit elkaar halen en dat dan gebruiken als patroon, zodat ik zelf de wieg kan bekleden.

De commode is een ouderwetse die ooit in een huis is blijven staan waar ik ben komen te wonen. Ik vond het zo'n mooi kastje, dat die altijd weer is meeverhuisd. Voor mezelf had ik het al geschilderd en nieuwe knoppen erop gezet. Ik wil de meubeltjes beschilderen een beetje in Studio Pip stijl, met takjes en vogeltjes enzo.

Nu ben ik benieuwd wie nog meer de meubeltjes zelf heeft opgeknapt. Heeft iemand nog tips waarop ik moet letten hierbij? Verf op waterbasis toch? Dat moet sowieso als ik het zelf wil doen in de zwangerschap dacht ik. En hoe zit het met blanke laklagen?

Ik ben ook wel heel nieuwsgierig naar de babykamers met opgeknapte meubeltjes, dus als je een foto wilt delen, lijkt me leuk om te zien! :)

Alvast bedankt!

2. Kimmy87

Kimmy87 Actief lid

4 aug 2010
    197
    0
    0
    Tilburg
    wij hebben ook wel unieke meubeltjes al zeg ik het zelf!! allemaal uit de fifties en sixties..
    we hebben ze niet opgeknapt.. vonden de oude look wel stoer!!
    hier wat foto's

3. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    wij hebben ook oude meubeltjes gebruikt. Ik heb ze (netniethelemaal)wit gelakt en er andere knopjes opgezet. Ze waren bruin. een foto'tje heb ik wel aan het eind van de week, want we zijn nog bezig met het vloertje;)
    De verf inderdaad op waterbasis en als je gaat schuren een mondkapje op:D
    Leuk hoor, ben benieuwd wat je ervan gaat maken!

4. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Bedje en commode waren eerst cremekleur.

Bedje van mijn ouders gekregen (hadden er nog 1 over van de tweeling van mijn zus) en de commode op marktplaats gekocht.

http://www.zwangerschapspagina.nl/members/46585-albums7056-picture44516.jpg

http://www.zwangerschapspagina.nl/members/46585-albums7056-picture44515.jpg

http://www.zwangerschapspagina.nl/members/46585-albums7056-picture44005.jpg

Let er wel op dat de aflak niet giftig en kindvriendelijk is (i.v.m. het eventuele bijten in de meubels door je kindje)

5. Josephine76

Josephine76 Actief lid

31 aug 2011
    376
    0
    0
    Webdesign en tatoeëren
    Groningen
    Kimmy87: ik had die foto al gezien in een ander topic, vind ik zo mooi en origineel! :D Prachtig zeg, ook die ster op de muur. Waar hebben jullie die meubeltjes vandaan?

Loezzz: Ben benieuwd naar jullie babykamer. :) Ik had al aan een mondkapje gedacht tijdens het lakken e.d., maar nog beter tijdens het schuren natuurlijk! Bedankt voor de tip! :D

MayD: Wat hebben jullie dat mooi gedaan! En die hibiscus schilderingen, wat mooi! Het lijkt bijna gestempeld, hoe heb je dat gedaan, met de hand beschilderd? En inderdaad, vandaar mijn vraag over het aflakken, is daar speciale lak voor? Is tegenwoordig niet alle lak gifvrij of moet ik daar speciaal naar vragen?

Ik kan niet wachten om eraan te beginnen. :) Morgen is een belangrijke dag voor ons, de tweede echo. Als het dan allemaal goed is, gaan we echt aanpakken. We moeten onze bovenverdieping nog splitsen. Dat is nu één grote slaapkamer, we gaan de babykamer er ook maken, dus moet er een muur geplaatst worden. Heb er echt zoveel zin in!

6. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    De lak moet je even naar vragen bij de verfvakman... die hebben dat wel.

De bloemen heb ik laag voor laag gedept met een ietsjepietsje verf aan de kwast. (echt alleen een beetje verf aan de topjes van de haren)

Heel veel plezier met het maken van de babykamer!

7. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Wat leuk, dit topic!
    Ik ben momenteel ook bezig oude meubeltjes op te knappen. Ik heb een "antiek" hoekkastje en een hangkastje, beide bruin en met deurtjes met glazen ruitjes. En ik heb een commode in landelijke stijl.
    Ik wil het allemaal een brocante-look geven, met andere knopjes er op.
    Als het af is plaats ik wel een foto.
    Wat ook leuk is, is om hier voor en na foto's te plaatsen!

Verder heb ik nog een aantal links voor de liefhebber, met heeeel veel kastknopjes.

8. Josephine76

Josephine76 Actief lid

31 aug 2011
    376
    0
    0
    Webdesign en tatoeëren
    Groningen
    MayD: ik snap wat je bedoelt, erg mooi gedaan die bloemen!

Stier11: dat klinkt leuk zeg! Brocante stijl vind ik ook mooi. Ik wil met de meubeltjes richting dat "shabby chic", dus daar zitten ook brocante elementen in. :) Ben benieuwd naar je voor en na foto's! Ik zal zelf ook foto's maken.

Dit kastje kwam ik tegen online, zo leuk! Het wordt dan sowieso niet roze, of het nou een meisje is of niet, maar het geeft aan wat ik bedoel met die vogeltjes... ik zat te denken aan een kersenbloesemtakje met twee vogeltjes ofzo. Moet nog een ontwerpje maken. :)

9. Josephine76

Josephine76 Actief lid

31 aug 2011
    376
    0
    0
    Webdesign en tatoeëren
    Groningen
    Stier11: zie ik net dit... ook een kastje met glazen ruitjes, ik weet niet of je dit leuk vindt, maar denk ik post het toch even. :) Een behangetje tegen de achterkant. Heb ik in m'n vorige huis ook met de boekenkasten gedaan, maar dan een barok behangetje.

10. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Huisje Weltevree
    Heee, dat is toevallig, dat hangkastje heb ik dus!:D
    Echt leuk gedaan, met dat behang!
    Mijn hangkastje is nu nog bruin....

11. Kimmy87

Kimmy87 Actief lid

4 aug 2010
    197
    0
    0
    Tilburg
    hey,

wij hebben de meubeltjes viavia, en marktplaats... had sommige dingen ook al voor mijn zwangerschap! hebben nu ook een ouderwetse kinderwagenbak als box in de woonkamer staan!!!
    maja.. bij ons is ons hele huis met ouwe meubels:D

12. Josephine76

Josephine76 Actief lid

31 aug 2011
    376
    0
    0
    Webdesign en tatoeëren
    Groningen
    Stier11: toevallig van dat kastje! :D

Kimmy87: wij zijn ook erg van Marktplaats, grootste deel van onze inrichting komt van Marktplaats, ik houd van die Queen Anne stijl. :) Maar mogelijk ga ik voordat het kindje komt de boel nog flink aanpakken met overschilderen enzo. Dus hier ook veel oude meubels, maar wel in mooie staat natuurlijk.

Leuk idee ook van die kinderwagenbak! :)

13. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    Maar als ik ook even vraag mag stellen over het schilderen. De verf op waterbasis dat had ik. En schuren met een mondlapje ook. Maar hoe ga je het vet vrij maken normaal doe ik dat met terpetine. Dat schijnt slecht te zijn. Waar moet ik mee doen kan het ook met een doekje en water. Maar dat ontvet niet.
    Dank voor de reactie

14. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Huisje Weltevree
    :Dlaten doen! Of met st.Marc, dat is volgens mij niet schadelijk.

15. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Of met een beetje ammonia ontvetten , MAAR WEL IN EEN GOED GEVENTILEERDE RUIMTE!

16. dianana

dianana VIP lid

18 dec 2010
    10.359
    0
    0
    zaanstad
    ik heb niet babykamer zelf gemaakt ...maar wel dochter dr junior kamer
    fotos staan in mn album

17. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wij hebben een simpele commode en ledikantje (niet heel bijzonder spul) in een vreemde houtkleur die we niet zo mooi vinden. Bij onze eerste toch laten staan (het was gekregen, wij zaten niet zo ruim), maar nu willen we het gaan verven, waarschijnlijk in een simpele gebroken wit tint ofzo. Het peuterbedje wat ik heb heeft Nijntje figuurtjes er op, dus misschien waag ik me daar ook nog aan.

Goede tips van die verf, daar gaan we even naar kijken!

18. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Wij!
    Wij hebben 2 jaar terug bij ons zoontje de meubels gebruikt waar het broertje van mijn man/mijn zwager nog heeft in gelegen 17 jaar terug! Het was teak hout en dat hebben we zo gelaten, alleen een goede poetsbeurt. Nu krijgen we een meisje en hebben we dezelfde meubels hoogglans wit gemaakt. Ik vind dit voor een meisje erg mooi.

Zo was het:
    Bekijk bijlage 190016

En nu dus zo:
    Bekijk bijlage 190017

19. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Ik heb alle meubeltjes van marktplaatst gehaald en allemaal zelf geschilderd. Het resultaat is helemaal naar mijn zin!
    Nog een tip voor de mensen die nog moeten schilderen: ook al is verf op waterbasis dan kan het nog flink stinken... zeker als je nog last van misselijkheid hebt:( Zet na het schilderen een emmer of wijde slakom met water in het vertrek waar je geschilderde meubels staan. De volgende dag is de verflucht weg. Het schijnt neer te slaan op het water... Wel het vertrek afsluiten zodat de lucht alleen daar blijft hangen...
    Veel plezier!!

20. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    #20 Pipelina, 14 okt 2011
    Laatst bewerkt: 14 okt 2011
    Wij hebben voor de oudste, meubels opgeknapt. We hebben een blankhouten kabinet kast omgetoverd tot kledingkast, een dressoir tot commode (heerlijk veel ruimte) En mijn eigen oude wieg, voor zien van een nieuw laagje verf en bekleding. Ik zal eens kijken of ik nog foto's heb op de laptop

Deel Deze Pagina