welk (formaat) verkeerskleed? en waar te koop?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door hanna76, 27 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Ik wil graag een verkeerskleed voor ons zoontje aanschaffen, maar wat is een handig formaat? En welke speelmat is leuk? Ik bedoel dus echt zo'n tapijt waar je met auto's op kunt rijden.

Er zijn ook van 140 bij 200. Is dat te groot voor iemand die er alleen op speelt? Of gebruiken ze die ruimte toch wel?

Welk formaat verkeerskleed hebben jullie, hoe bevalt die en waar heb je em vandaan?

Groeten,
    Hanna

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik heb in ikea zo een gezien.met autobanen tapijtje met antislip in achterkant zodat het op plaats blijft.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het formaat maat niet zoveel uit volgens mij.. Mijn jochie speelt prima alleen of met zijn 2-en op een kleed van 1x1,50. Maar het grotere kleed(denk 1,4x2,0) bij zijn neefje wordt ook door 1,2,3 of 4 kindjes gebruikt.

Ik zie zelf dat de speelkleden die wat rustiger zijn, wat beter gebruikt worden. Het KDV had er eentje van de ikea met een simpele weg erop, een parkeerplaats en een kruizing ofzo. En dat was een hit. De onze is al wat ingewikkelder, met huizen, rotondes en een vliegveld. Dat is wat leuker als ze ouder worden en gaan fantaseren.

Dat antislip op de achterkant is inderdaad een goede aanrader. niks zo frustrerend als een schuivend kleed.

4. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Mijn zoon heeft er één gekregen van oma van de Action. De vouw ik 's avonds klein op en dan heb ik er geen last meer van (hebben een klein huis). Ik geloof dat ze er wel 8 verschillende soorten van hebben, die j allemaal aan elkaar kunt leggen.

5. McSusan

McSusan Actief lid

3 jan 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de Blokker is er eentje in de aanbieding voor € 15,-, dat is een lange smalle zodat wij er nog mooi langs kunnen lopen in de woonkamer. Ook wel praktisch. Zoontje van vrienden speelt er nog steeds mee terwijl hij al 7 is. Ons zoontje is nu 2 dus dat betekent nog jarenlang speelplezier!

6. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Staan daar veel wegen op? Op dat kleed van de Blokker?
    Het lijkt er op dat die bij Intertoys meer wegen er op heeft staan? Ik kan het op internet niet zo goed zien. Maar even naar de winkel zelf gaan, denk ik... ;)

7. mona23

mona23 Niet meer actief

hier eentje van de intertoys, een fijne dikke met anti slip. Nu wordt er nog niet echt mee gespeeld ( hij rijdt liever over de bank) Maar over een tijdje komt dit wel.

8. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ik heb net de lange mat (190x100 cm) bij Intertoys.nl besteld. (Kan hier mooi voor de kast liggen!) Plus nog ander Sinterklaas-cadeautje. Verzendkosten 1,99. Dus hoef ik ook niet met zo'n zware mat door de stad te lopen. :D

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Denk niet dat de maat erg belangrijk is voor de kinderen.

Mr K heeft er toen 1 gekregen toen hij 1 jaar was van sinterklaas.
    Dit jaar krijgt hij er weer 1 van sinterklaas.

Reden zijn oude is tot de draad toe versleten, heeft vele wasbeurten gehad, de antislip is zo versleten dat het alleen nog "slipt".

10. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    De maat is inderdaad niet zo belangrijk voor kinderen maar ik zou dan voor een kleed gaan die qua formaat in de wasmachine past en die ook gewassen mag worden in de wasmachine.

Ik heb een hele grote en die past niet in de wasmachine en is heel veel gebruikt en dus ook vies geworden. Dan is het lastig schoonmaken hoor. Wij hebben op meer plekken in huis vloerbedeking dus hebben we een keer zo'n machine gehuurd die dan alles goed reinigt.

Ik zou persoonlijk dus niet meer zo'n grote kopen en voor die van de Ikea gaan want die past wel in de wasmachine.

11. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Wij hebben er 3. 1 kleine van 1 meter bij 1.20 van ikea met wegen erop. Hierop staat zijn garage. We hebben er ook 1 van 1.30 bij 1.30 maar die was de klein op treinbaan op te maken.
    En nu heb ik er vorige week 1 gekocht met autobanen waar ik helemaal weg van ben. Hij is 1.60 bij 2.60. Hier kunnen ze allebei heerlijk op spelen, grote treinbanen op maken. En als ze daar niet meer spelen rol ik hem op en staat hij in de kast. Deze heb ik gekocht bij de kwantum.

12. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ja, dat ben ik ook van plan. Oprollen als ie niet gebruikt wordt.

13. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Wij gaan voor het verkeerskleed van Intertoys. Ook hier word hij opgerold wanneer er niet op gespeeld word. Zo blijft hij toch het mooist en het is maar een kleine moeite.
    Ik heb die van Intertoys vergeleken met een grotere (140 x 200, geloof ik) bij een andere winkel, maar die tweede vind ik toch echt te groot - hoewel wij wel een grote huiskamer hebben.

Deel Deze Pagina