Dochter van 1 jaar weegt maar 7,2 kg...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kuipersl, 22 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suuzje

Suuzje Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.024
    0
    36
    Mijn oudste was met 11 maanden 7270 gram en 67,5 cm. Met 23 maanden was ze 9450 gram en 78 cm. Ze zit momenteel onder de onderste curvelijn, en zit ook onder de marge die ze rekenen op basis van de lengte van de ouders. Wij moeten in maart weer terug, en dan wellicht onderzoeken of er een medische oorzaak is. Hoewel dat waarschijnlijk niet zo zal zijn, mijn nichtje heeft ongeveer dezelfde groei.

2. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Het is inderdaado ok ff puzzelen met de lengte/gewicht verhouding! Mijn zoontje is altijd een flinke jongen geweest totdat hij met 10mnd los ging lopen... hij is nu ook nog eens flink doorgeschoten in de lengte... hij zal nu +/- 84cm zijn en zo'n 9.5kg ofzo?

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dean is 22 maanden, 9,9 kilo en 83,5 cm.

4. essie23

essie23 Actief lid

15 feb 2008
    148
    0
    0
    postbezorgster
    Heerenveen
    onze zoon 14 maanden 9,5 kg en 82 cm

5. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Nichtje van ons is in november al een jaar geweest en weegt ook nog maar net 8 kg. Ze is een pientere dame, loopt al, maar ze is wel fijntjes. Maakt niet uit, je hebt grote en kleine mensen, dus ook grote en kleine baby's. Als ze maar gezond zijn en prettig leven.

6. sr07

sr07 Actief lid

13 jan 2010
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van ons is tevroeg geboren en is nu met 15 maanden nog maar ong 8,5 kg.

Die gemiddeldes komen er ook niet zomaar. Er zijn kinderen die licht zijn en die zwaar zijn en van daaruit berekenen ze de gemiddeldes. Dus niets om je zorgen over te maken zou ik zeggen.

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.041
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Onze dochter is ook tenger, alleen heeft ze wel bolle wangen, dus mensen zien het gelukkig niet zo.
    Ze is laatst goed de lengte in gegaan, dus nu is ze nog smaller.

CB heeft er nooit wat van gezegt, ze volgt qua gewicht goed haar eigen groeilijn.

8. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier ook een heel tenger ding ze is nu bijna 4 en 106 cm en maar 14,7 kilo. ze is altijd zo dun geweest en ze volgt sdus mooi dr eigen lijn. al zijn we dr nu wel een beetje ant voederen hoor hahah ze eet namelijk ook erg slecht en daardoor is ze snel vatbaar voor ziektes. en omdat ze volgende wk begint met school is het wel handig dat ze iets meer bij te zetten heeft. ze heeft dus officieel ook ondergewicht altijd al. maar als ze verder goed functioneren is dr niks aan de hand hoor.

9. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    ze zeuren bij het cb tegewoordig ook over veel kinderen met overgewicht. Als je meisje in verhouding is, en ze eet goed, zou ik me echt geen zorgen maken! Mijn zoontje is nu 14 mnd, bijna 15 mnd en weegt er ook maar 7.8, is ook maar 74 cm dat scheelt, haha. Hij heeft chromosoomafwijking, dus ook aangepaste curve, en daar zit hij prima in. Ze zeiden bij ons: als hij maar in verhouding is!!! En goed eet en drinkt!

10. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Wauw, wat een tengere kindjes!
    Mijn meissie is dan best groot, vergeleken bij jullie!
    Ze was met 5 mnd en 1 wk 66cm en 8030 gram!
    Maar ze is niet te groot of te zwaar volgens het CB.
    maar goed, inderdaad je hebt grote en kleine babies!

11. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik maak me daar ook altijd een klein beetje druk om. Natuurlijk, iedereen kan zeggen dat je je geen zorgen hoeft te maken, alle kindjes groeien anders, als ze maar vrolijk en actief zijn... Maar eigenlijk wil je zelf het liefst dat je kindje lekker gemiddeld is, mooi mee doet met de rest w.b. gewicht en lengte!

Julia is nu 5,5 maand en bijna 6 kilo. Als ze haar lijntje nu zou volgen tot een jaar komt ze ook rond 7,5 kilo uit tegen die tijd. Tsja, het is niet erg, manlief was ook zo'n klein, mager ding, maar ja...

Het leuke vind ik wel dat mensen haar altijd heel knap vinden als ze dingen al kan (omrollen, druk doen, schuifelen). Juist omdat ze wat jonger wordt geschat. Laatst zei iemand: 'Ahh, wat een kleintje. Kijk nou, ze lacht naar me!!!' En keek me heel verwachtingsvol aan alsof dat heel speciaal was ;) Nou mevrouw, dat doet ze al maanden hoor ;)

12. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Hoe groot was ze bij de geboorte en volgt ze de curve een beetje? Denk ook niet dat je je zorgen hoeft te maken als ze verder gewoon groeit.

Onze dochter is in de buik al regelmatig met groeiecho's in de gaten gehouden, ze zat de hele tijd boven de curve. Met 40 weken is ze gehaald omdat ze al ruim 9 pond zou zijn. Uiteindelijk had ze in het vruchtwater gepoept en is ze net onder de 9 pond uit gekomen.

Nu was ze met bijna 11 maanden 7,5 kg en in januari (1 jaar) werden we blij verrast met 8.2 kg. Ze is in de eerste maanden van haar leven van boven de curve naar onder de curve gedaald en blijft daar nu zo'n beetje hangen. In het begin heb ik me er uiteraard veel zorgen om gemaakt, onze meid bleek hevige reflux en kma + nog veel meer te hebben. Nu is ze in het eerste jaar net niet tot verdubbeling van haar geboorte gewicht gekomen, maar ze is in ontwikkeling een super vlotte tante, dus maak me steeds minder zorgen. Ze volgt qua lengte inmiddels de middelste lijn en qua gewicht de onderste lijn. En zo is het dan maar.

Het gaat er ook om hoe je kindje zich gedraagd. Is ze verder levendig en gaat het eigenlijk allemaal zijn gangetje dan hoef je je echt geen zorgen te maken.

13. EmyD

EmyD Niet meer actief

Hier ook een lekkere slanke meid. Qua lengte zit ze op de middenlijn en qua gewicht op de onderste lijn. Met ruim 9 maanden woog ze 7200 gram en vanaf toen is ze een groeispurt gaan maken. 6 weken later woog ze ineens 7800 gram! Tjah, ik vind ze natuurlijk prachtig, mooi in verhouding.. Maar ja, wij horen vaak dat ze wel ontzettend smal is.. Ze is vanaf dat ze een maand of 5-6 is ook ontzettend bewegelijk (rollen, kuipen) en het is geen grote eter.
    Ach, dan hoeven er over een paar jaar ook geen overtollige kilo's af! Lekker genieten van jullie meid hoor!

14. liebrando

liebrando Niet meer actief

mijn meisje is ook maar net 8 kilo met 1 jaar....ze is ook maar 70cm een kleintje dus...ik maak me er niet zo druk om ze doet alles heel snel lopen enz als ze verder in geheel samen goed groeit is er niks aan de hand dat hebben ze tegen mij gezegd tenminste.....

15. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

emma zit ook onder het gemiddelde maar kwa lengte en gewicht mooi op de lijn dus is dat prima. ze ziet er ook niet dun uit ofzo.

ze is 7 maand en 66 cm en 7190 gram.

Deel Deze Pagina