7 maanden+ en nog in de kinderwagenbak?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Athina, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Even nieuwsgierig ;) , aangezien de meeste topics erover gaan, dat kindjes relatief vróég uit de wandelwagen bak gaan:

Zijn er nog meer kindjes boven de 7 maanden die nog in de kinderwagenbak liggen (en dat ook prima vinden?)

Onze jongste is 69 cm en inmiddels 8 kilo - helemaal gemiddeld volgens cb. Maar ze ligt nog prima in de wagenbak. Oke: Hij wordt hélemaal gebruikt :) . We hebben een quinny speedi. Vaak ligt ze met de beentjes opgetrokken, de laatste dagen begint ze ze wat meer te strekken. De kap kan eigenlijk ook niet goed naar beneden ;) want dat scheelt ruimte bij het hoofd, maar meestal vind ze dat tóch te licht.

Maar oke - meer kindjes ? En wanneer gaan jullie hem dan ombouwen? Of wanneer verwachten jullie dat te gaan doen?

2. misa

misa Niet meer actief

Ik hoor hier niet helemaal bij, maar ik hoop wel de 7 maanden te halen. Mijn zoontje is nu 6 maanden en 1 week en mijn plan was het nog een maandje vol te houden. Al vind ik de zit veel leuker en mooier! ;)

Mijn zoontje is nu 66 cm en 8140 gram. We hebben de maxi coxi mura en de bak is van binnen 75 cm.
    Maar de speedi is toch veel kleiner? Wat knap dat het nog past!

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    de bak van de quinny is 70 cm of tenminste: Het matrasje - de bak is 72 cm mat ik laatst... (2e kindje, dus de bak is opgerekt denk ik haha) .
    Ze heeft overigens nooit dekentjes ofzo, hooguit een lakentje - ze heeft het érg snel warm.

In de winter had ik dit nooit 'gehaald' .

De zit vind ik minder leuk omdat je dan je kindje niet ziet (niet bij de quinny tenminste) maar gemak is weer wel dat je je kindje in de wagen kan laten eten ofzo ;) . Over 2 weken gaan we 2 dagen naar de efteling - dan bouwen we hem denk ik maar om.
    En het gesleep met de bak ben ik op zich ook wel zat hoor... :p anderzijds: Hij brengt z'n geld wel op zo :)

4. misa

misa Niet meer actief

Ik zou helemaal dubbel liggen als ik het zou zien denk ik! haha!

De zit van de mura kan beide kanten op, dus dat is wel leuk.
    Het gesjouw met de bak ben ik ook wel eens zat, maar het is wel een handig logeerbedje: gebruiken we hem heel veel voor!
    Ik neem de bak ook heel vaak mee, alleen als ik even snel naar het winkelcentrum moet voor een boodschapje, dan niet. Dan blijft hij even in de maxi cosi.

Hier heeft de bak zijn geld ook echt wel opgebracht! Gelukkig!

Ja in de winter is wel anders met al die dekentjes enzo. Hier ligt Simon ook bijna nooit meer onder een dekentje.

5. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Hier hebben we uk tot en met 7,5 maand in de wandelwagen laten liggen. We hebben een easywalker en die wandelwagen bak is erg groot. Daarna een keer de buggy zit geprobeerd en dat ging ook prima.

6. adi

adi Niet meer actief

Hier gingen ze ergens rond de 8-9 maanden over geloof ik.

7. misa

misa Niet meer actief

@adi: zijn jouw kleintjes helemaal gemiddeld dan nu? Ik neem aan dat ze bij de geboorte kleiner waren dan gemiddeld?

8. adi

adi Niet meer actief

#8 adi, 8 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jun 2011
    Met de geboorte wogen zij tussen de 2 en 3 pond.

Inmiddels zitten ze tegen het gemiddelde aan, meiden tussen de -1 en 0 lijn. Mijn zoontje is aan wat kleinere kant voor een jongen, en slank.

Maar met 8 maanden zaten ze ergens rond 8 kilo geloof ik.

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Qua lengte/gewicht hadden ze er allebei tot ver boven de 7 maanden in gekund, maar qua gedrag niet. Mijn dochter was met 1 jaar pas een cm of 69 dus dat paste nog makkelijk. Mijn zoon is nu 9 mnd en iets van 68 cm dus past wel. Maar dochter ging met 7 maanden zitten en over de rand hangen en zoonlief ging op zijn buik liggen en draaide dan zo omhoog dat ik het ook te gevaarlijk vond.

Nadeel vond ik wel dat de kinderwagen niet bedoelt is voor kleine/slanke kindjes. Ze zaten er beide voor geen meter in, dochter pas na een maand of 15 dat ze er eindelijk eens goed in kon. Gebruik de kinderwagen daarom ook niet en dragen hem of gebruiken de buggy.

10. Mama van milano

Mama van milano Actief lid

31 mei 2011
    181
    0
    0
    Amsterdam
    Ik weet niet meer precies hoe oud mijn zoontje was hij is in juli geboren en zo rond oktober heb ik de kinderwagen omgebouwd, ik heb de quinny buzz met al die kleuren die kun je wel naar 2 kanten toe zetten ik heb hem sinds 3 weken nu niet naar mij kant maar naar voor zeg maar dat vind hij helemaal te gek!
    Maar die bak wie er bij zit was wel erg klein.
    En hij vond dat ook niet zo leuk die bak.

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    welke wagen heb je? Bij onze oudste hadden wij datzelfde probleem, nu hebben we voor de jongste echter een zitverkleiner gekocht. Daar hoorde ik wel goede verhalen over. Dus ik ben benieuwd straks!

Ons dametje vind het ook gewoon nog prima in de wagen -rollen heeft ze geen plek voor :p en verder dacht ik vanmiddag dat ze lag te slapen in de gang, maar ze bleek nog lekker stilletjes te liggen spelen. Nu heb ik ook wel een makkelijk kindje hoor- dat moet ik erbij vermelden...

12. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Mijn zoontje ging tussen de 8 en 9 maanden over. Ik en de fysio vond het toen wel tijd worden maar mijn zoontje lag nog prima. Mijn zoontje is bijna gemiddeld kwa lengte maar kwa gewicht zit hij op -2 lijn.

13. misa

misa Niet meer actief

@Adi: dat is wel klein zeg...! pff! Maar wel al snel weer bij nu!

14. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Alleen maar goed toch als ze zo lang willen blijven liggen?
    Vaak zijn het de kindjes die eerder over willen, maar zie ook vaak kinderen in de zitstand/buggy die onderuit gezakt zitten en dus super slecht is voor het ruggetje...

Zag iemand over fysio, is het ook zo dat het slecht is als ze te lang liggen in de bak?!

15. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Nee het is niet slecht als ze te lang liggen. Juist goed voor de rug. Alleen mijn zoontje had snel een hoge spierspanning in zijn bekken en liep achter in ontwikkeling. Doordat hij bij de bugaboo in de wandelwagen als hij plat ligt met zijn beentje wat omhoog ligt dus wat rond zou hij zich meer kunnen ontspannen. Hij overstrekte nog snel. Maar hij was toen wel al ruim 8 maanden hoor.

16. adi

adi Niet meer actief

hahaha, dat hoort nou eenmaal bij de geboortetermijn van 30 weken ;)

17. adi

adi Niet meer actief

Bedoel je echt met 3 maanden??

18. misa

misa Niet meer actief

Ja, dat hoort wel bij 30 weken... maar ik kan het me haast niet voorstellen! :) Hier was simon 2950 gram, het dubbele, maar ook niet groot.!

19. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    He Athina, Thijs is met ruim 7 maanden naar de buggy overgegaan, hij wilde niet meer in de wandelwagenbak (waarschijnlijk omdat hij bij mijn schoonouders al in de buggy inzet zat...) Hij vond het kijken veel leuker. Maar je weet, Thijs is een smal mannetje, en ik vind hem in de buggy nog klein overkomen, dus hij moet er nog even 'ingroeien'... :)

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

ja, ze schelen ook een ruime kilo met dezelfde leeftijd... Ik dacht nu, ik doe de kap omlaag, kan ze wat meer zien -omdat ik het ook wat sneu begon te vinden... Maar dan heeft ze alleen maar last van het licht en de zon :p dus daar maak ik haar ook niet blij mee.

Maar de overstap is inderdaad groot...

Deel Deze Pagina