Dochter van 10 weken en snel 2e kindje?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Signlady, Mar 10, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Dat is dus heel persoonlijk blijkbaar, die 15 euro per maand aan luiers vind ik heel erg meevallen en de extra handelingen ook. Zindelijk maken is misschien lastiger als je ook een baby erbij hebt... maar goed, je kan het niet dwingen... en we wilden toch wel heel graag redelijk snel een 2e kindje :)

2. essie1973

essie1973 Actief lid

Dec 14, 2009
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    hm dan val ik een beetje buiten de boot denk ik! mijn zoon is 13 als de 2e komt.
    Had het altijd wel eerder gewild, maar omdat mijn zoon taaislijmziekte heeft, en ikzelf met een erfelijke aandoening zit waarvan ze na de geboorte van mijn zoon zeiden dat het beter was niet meer zwanger te worden, nu 12 jaar later is de techniek gelukkig verder...vandaar.

Maar ja, hij is aan het puberen nu, vindt het allemaal prima als het zijn leventje maar niet verstoord, ook wel begrijpelijk, toch hoop ik dat als het eenmaal zo ver is ze toch iets aan elkaar kunnen hebben.
    Wat dat betreft vindt ik een klein leeftijdsverschil toch beter.
    Er zijn wel een aantal zaken die wij van te voren goed doorgesproken hebben, zoals dat mijn zoon niet hoeft op te passen, geen luies verschoond, flesjes geeft en meer van die dingen, we willen het voor hem helemaal vrijblijvend houden, tuurlijk het mag als hij het wil.

Dus als je hart je ingeeft als je vlot achter elkaar kinderen wilt gewoon doen toch! daar heeft een ander niets mee te maken, en wat ze ervan denken is hun zaak, als je zelf maar gelukkig wordt daar gaat het om!!

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Die 15 euro zijn dan voor je eerste alleen neem ik aan.

Ja het is ook heel persoonlijk.

4. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

May 6, 2007
    1,502
    47
    48
    student
    België
    Ik denk dat dit voor iedereen persoonlijk is. De één heeft het liever kort op elkaar omdat ze dan vlugger uit de luiers zijn en de gezellige drukte hebben. Terwijl het voor iemand anders dan veel te druk en chaotisch zou zijn.

Persoonlijk wil ik ze niet al te kort op elkaar hebben. Ik zou eerst het liefst van allemaal willen trouwen en dan nog een kleintje erbij. Nuja, je doet wat voor jou het beste is. Ik zou mij niet teveel aantrekken van wat anderen denken. Het is jou gezin, dus jij neemt de verantwoordelijkheid zij niet.

groetjes Stephanie

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ja klopt, dat zijn dus de extra kosten aan luiers die wij nu hebben en jij niet doordat Isabella zindelijk is. Met baby erbij zal het wel 3 keer zo duur worden ;)

6. jonibra

jonibra Niet meer actief

Mijn zoon en dochter schelen 9 jaar.
    Zoon is echt helemaal stapelgek op zn zusje.
    Mn dochtertje is nu bijna 7 maanden en ben nu 9w6d zwanger van ons derde kindje.
    Van allebei echt het uiterste dus.
    Over weinig verschil kan ik nog niet oordelen, lijkt me iig helemaal super! Dochter krijgt alles van babyborn voor dr verjaardag kunnen we samen gaan tutten;)
    Maar n hoop leeftijdsverschil durf ik al te zeggen: in ons geval helemaal SUPER!!!

Liefs mij

7. shirley17

shirley17 Actief lid

Oct 15, 2008
    281
    0
    0
    haarlem
    haay mijn zoontje is nu 9 maanden en ik ben 23 weken zwanger van de 2e er zal dus zo een 13 maanden tussen zitten;) ik denk idd dat het heel persoonlijk is maar als jullie je er goed bij voelen zou ik er lekker voor gaan:D hoe zwaar het strakjes zal zijn kan ik je ook nog niet vertelen 8)

groetjes shirley:)

8. essie1973

essie1973 Actief lid

Dec 14, 2009
    258
    0
    0
    NULL
    NULL

dat is leuk om te horen, ik vermoed ook wel dat mijn zoon zijn broertje of zusje helemaal leuk zal vinden, lijkt me geweldig als die kleine zijn eerste woordjes roept, en dan de hele tijd zijn grote broer roept hahah!!

9. jonibra

jonibra Niet meer actief

Roepen doet ze hier dan nog niet maar als mn zoon binnenkomt begint ze wel helemaal te stralen, schateren als ie met dr aan t spelen is etc etc:)
    We hebben hier vanaf t begin ook iets gehad van: opassen enzo dat hoeft allemaal niet (alleen weleens als ik boven iets ga pakken ofzo van let jij even heel goed op je zusje? Maar dit is meer omdat hij het helemaal geweldig vind dat we hem daarin vertrouwen;))
    Flesje geven vind ie soms leuk(duurd een beetje lang hihi) en een schone luier heeft ie ook al een paar keer gedaan.

Hoop dat het bij jullie net zo leuk word!

Liefs mij

10. cherryl

cherryl Fanatiek lid

Jan 27, 2009
    2,923
    0
    0
    ik heb een dochter van net 10 maanden en ben ong 20 okt uitgerekend van onze 2e.. ik kn je dus nog niets zeggen over hoe het bevalt om er nog geen ander half jaar tussen te hebben, maar wel hoe ik het tot nu toe ervaar...

in het begin dat wij verteld hadden dat ik weer in verwachting was had ik het best even moeilijk, kreeg een hoop negatieve reacties uiteenlopend van zo das snel tot jeetje was je lichaam al ontzwangerd dan???
    eenmaal die reacties naast me neer gelegd ben ik gaan genieten!
    en dnek ik, wij moeten er voor zorgen, wij moeten het betalen enz dus laat de rest maar lullen...
    nu ik er zo over denk merk ik dat mensen er ook enthousiast over zijn er hoor ik een hoop voordelen over 2 kindjes kort op elkaar!!
    ik zou zeggen volg je gevoel, dus gewoon doen!!

11. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Mijn dochters schelen 2 jaar en 3 maanden en dat vind ik prima! Ik wilde wel iets eerder zwanger worden, maar mijn man niet ;)
    Nu vind ik het wel heel fijn dat ze zelf kan lopen, trap op en af kan en je iets kan vragen om te doen.
    Luiers hebben we hier ook nog, zindelijk worden dfoen we als het mooier weer is :)

12. essie1973

essie1973 Actief lid

Dec 14, 2009
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik hoop het, gisteren 20 weken echo gehad, meneer had geen behoefte om een plaatje te zien, ach is ook een beetje onwerkelijk voor een puber, die vindt alles goed als zijn eigen leventje maar niet verstoord wordt.....

tuurlijk kunnen ze even opletten als je naar boven moet dat is toch gewoon normaal? ik bedoel ook echt opppassen als je moet werken of op verjaardag enzo.

ik hoop wel dat ie straks ook eens een keer met haar hij wil spelen, ach zal wel goed komen...

Share This Page