Hallo, Ik moet dit even kwijt, mijn dochter van 8 is zo verschrikkelijk onhandig, altijd al geweest ook. Ze laat werkelijk alles uit dr handen vallen, zoals net nog een schaaltje met melk en muesli. Struikelt zeker 6x per dag over dr eigen benen, fietsen gaat redelijk. Kleding zit haar nooit lekker, ik koop dus nooit meer iets zonder dat ze dr bij is en zelfs dan kan het voorkomen dat het toch niet lekker zit een paar weken later. Ze merkt alles op, zelfs het randje van de sok die niet rechtzit.... Maar ik ben al langer aan het rondkijken of het echt iets zou kunnen zijn, het valt nl. best wel op. Het wordt ook een gewoonte nu zo van ach ja..... Echt waar de hele dag gebeuren er van allerlei dingen, ze doet dr zusje onbedoeld pijn, staat steeds op je tenen (heeft ze echt niet door), kan niet normaal met een vork eten, altijd een complete bende rond haar stoel. Is dit nou normaal? Haar zus van 6 heeft nergens last van, nu weet ik wel dat je niet moet vergelijken maar toch... Graag ervaringen of wat jullie ervan vinden!
Als je zelf het gevoel heb dat er iets niet klopt kan je je verhaal ook bij de huisarts voorleggen. Als je zelf een vermoeden heb vragen om een bepaalde test voor wat jij denkt wat het kan zijn.
Tja ik snap je wel, hier met mijn zoon ook af en toe twijfels. Heb je op school er al opmerkingen over gehad? Lastig ik zou gewoon ook langs de huisarts gaan, je kan ook bellen. Je kan tegenwoordig zo een verwijsbrief krijgen voor gym bijv. , misschien word ze dan motorisch wat handiger.
Jeetje, als ik het zo lees, lijkt het wel of je het over het jochie van m'n zus hebt, toen die klein was. Ik wist overigens helemaal niet dat het een naam had! Maar ach, dat kereltje viel en struikelde, liet alles uit z'n handen vallen, als er iets viel of kapot ging, was hij in de buurt... echt een jobje ongeluk was dat. Hij wou nooit bloesjes aan, of broeken met knopen of rits, alleen maar joggingpakken en trainingspakken (die waren toen in de mode) maar ik heb nooit zo goed begrepen als nu, waarom dat allemaal was. Het heeft wel tot begin puberteit geduurd bij hem, als ik het me goed herinner, maar toen werd het langzamerhand minder en minder. Inmiddels is hij in november vader geworden en hij heeft de kleine meid nog nooit laten vallen. Dus nu maar hopen dat jullie dochter het ook zo goed overgroeit als hij het deed.