Fietsstoeltje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by jolein8, Oct 15, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jolein8

jolein8 Bekend lid

Jan 23, 2015
    569
    9
    18
    Ik ben op zoek naar ervaringen tops wat betreft een fietsstoeltje.

Zl is 11 mnd, 9 gecorrigeerd en zit nog niet zo stevig dat ik een fietsstoeltje aandurf. Maar het wordt winter en de kans is klein dat ik het over 1 of 2 mnd wel ga gebruiken.
    Als het weer lente/ zomer is, is zl dus bijna 1.5 mnd.
    Nu twijfel ik of ik een stoeltje voor op de fiets koop of dit oversla en hem over een half jaar gelijk achterop zet.

Wanneer gingen jullie kindjes in het achterstoeltje ipv voor?
    Welke stoeltjes zijn voor achterop aan te raden?
    En als je kindje lang voorop zat, welk stoeltje raad je dan aan?

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Hier is dochter vanaf het begin achterop gegaan, dus vanaf een maand of tien. In België is daar vrij gebruikelijk, stoeltjes voorop worden hier afgeraden owv stabiliteit.

3. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

Jan 18, 2015
    1,050
    73
    48
    De stoeltjes gaan voorop vaak tot 15 kilo. Hier is ze met 12 maand al 12 kilo en dacht ook dat wordt niks meer volgend jaar. Alleen de groei zal hopelijk wel niet meer zo hard gaan. Mijn neefje van 2,5 zit nog voorop. Hier gekozen voor de bobike. Ideaal! Vooral dat de riempje aan elkaar zitten en je ze met 1 beweging om het hoofd doet en vast klikt. Dus niet twee aparte riempjes.

4. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hier zat de jongste tot voor kort nog voorop. Ze zat toen wel lekkerder achterop, maar zeker tot 3 jaar kon ze zonder problemen voor zitten.

Moest ook wel met de middelste die toen wel los kon fietsen, maar geen lange stukken of later op de dag e.d. Dat is echt geen probleem met stabiliteit of iets. Laatst had ik haar nog een keer op mijn oude fietse voorop, voetensteunen er af en haar voeten op mijn voordrager, zelfs dat ging prima terwijl ze echt niet klein is of een lichtgewicht.

Ik vond het altijd een stuk gezelliger met ze voorop en ze kunnen dan ook net even meer zien.

5. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,779
    7,367
    113
    De oudste heeft meteen toen hij kon zitten met zo'n 9 maanden achterop gezeten, ik vond en vind zo'n stoeltje aan het stuur niet zo'n veilig idee.
    Toen dochter kon zitten fietste de oudste nog niet, dus zij moest wel voorop. Zodra de oudste kon fietsen ging dochter achterop, met 2 jaar ofzo.
    En de jongste zat voorop toen dochter nog niet kon fietsen, zij kan nu zelf, dus zit hij ook achterop

6. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Onze oudste zit nu met 2 jaar nog steeds voorop, totdat haar zusje voorop gaat zal ze daar ook nog wel blijven zitten. Ook veel gezelliger vind ik

7. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

Apr 29, 2012
    1,235
    180
    63
    Mijn zoontje is met iets meer dan 3 jaar naar achteren gegaan, daarvoor in het voorstoeltje van Yepp. Achter zit hij nu ook in een Yepp stoeltje.

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Ik zou het af laten hangen van hoe groot en zwaar je zoontje is.
    Hier is hij nu sinds kort over naar het achterstoeltje, maar hij zat vanwege z'n lange benen vooral bij m'n man al met z'n benen tegen het stuur. Ik heb een moederfiets, dus bij mij had hij nog wel wat ruimte, maar ook niet heel veel meer, zoontje is nu 2jr en 4mnd.
    Hij ging met 11 maanden voorop en dat vond ik persoonlijk toch wel fijn, zo had ik goed zicht op 'm.

9. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,645
    1,251
    113
    randstad
    Ik vind het erg gezellig voorop. Wij hebben een bobike en zijn daar erg tevreden over. Voorlopig zal ze nog wel voorop zitten maar onze dochter is dan ook wel een echte mini. Ik zou naar gewicht kijken maar met 1.5 lijkt me voorop nog wel kunnen

10. jolein8

jolein8 Bekend lid

Jan 23, 2015
    569
    9
    18
    Hij weegt nu pas 7.8kg. Dus die 15 kg duurt nog wel even.

11. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Mijn zoon wordt in december 3 en zit nog voorop. Hij kan kiezen tussen voor en achter want dochter fietst zelf maar hij weigert achter (ziet hij niks zegt hij). Meestal zit hij trouwens in de bakfiets en dan zit hij helemaal als een koning voorop.
    Hij weegt nu nog geen 15 kilo dus je kunt echt lang vooruit nog. Is voor jezelf een stuk gezelliger fietsen vind ik ook hoor!

12. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

May 27, 2014
    1,225
    650
    113
    Ik zou aanraden om je kindje voorop te doen volgend jaar (voor zover het gewicht het toelaat, maar ik lees dat je een licht kindje hebt :) ). Het is zo gezellig! Wij kijken samen naar bussen die langsrijden, naar koeien, paarden etc., er wordt enthousiast gewezen en gezwaaid naar iedereen, mijn zoontje kan bellen wanneer hij wil... Het is echt heel erg leuk zo. Achterop lijkt me toch dat je dat veel minder hebt.

13. Roose79

Roose79 Bekend lid

Sep 9, 2016
    511
    1
    16
    Mijn zoon ging al met anderhalf achterop. Mijn dochter is nu twee en half en zit nog voorop! :D Ook praktisch natuurlijk omdat zoon nog achterop zit. Maar het gaat bij haar ook makkelijker.
    Wij hebben de stoeltjes van Yepp en die bevallen heel goed!

14. Eendje86

Eendje86 Fanatiek lid

Feb 29, 2016
    2,635
    1,129
    113
    Female
    Hier is ze 1,5 en gaat ze nog wel even voorop! Supergezellig haha!'
    Geen idee voor hoelang nog.

15. Elsss

Elsss Fanatiek lid

Jul 26, 2013
    2,023
    3,257
    113
    Mijn jongste van 3,5 (12,5 kg) zit nog heel regelmatig voorop. Veel gezelliger.:)

16. jolein8

jolein8 Bekend lid

Jan 23, 2015
    569
    9
    18
    Oke, ik zie dat een voorzitje toch nog lang gebruikt wordt. Dus ik ga voor het voorzitje :)
    Maar hoe zit het met een windscherm? Gebruiken jullie dat ook altijd? Of alleen als ze nog jong zijn? Of alleen in de winter?

17. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

Dec 14, 2012
    4,172
    5,727
    113
    Hier zit zoon ook nog steeds voorop, maar ik heb ook de maxicosi achter :) dochter kan bijna voorop en dan nemen we een achterzitje. Hier ook het stoeltje van Yepp, met windscherm, het houdt de wind tegen, de regen en evt vliegjes ofzo :p

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik vind zelf voorop veel gezelliger. Maar wij fietsen dan ook in de winter ook gewoon dagelijks onderhand. Met 4 jaar past m'n jongste inmiddels niet meer voorop en m'n oudste van 5 fietst nog niet zelf dus nu moest ik wel aan de bakfiets. Totaal niet erg!

19. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Hier zit dochter van ruim 1,5 jaar oud achterop.
    Voorop is ze helaas te groot voor.

Ze weegt al 17 kilo en met haar 1m02,5 te lang.
    Haar benen had ze zo onderhand in haar nek zitten.

Voorop vond ik trouwens wel fijner.

Share This Page