Hoi hoi, Mijn zoontje is nu 15 mnd, maar is eigenlijk altijd al doodsbang geweest voor de stofzuiger. Eigenlijk alles waar een hard geluid vanaf komt. Fohn, tondeuze etc. Hij begint al te huilen als hij alleen de stofzuiger maar ziet. Hebben jullie misschien tips hoe ik hiermee om kan gaan? Vind het zo zielig. Heb weleens met hem op de arm lopen stofzuigen, maar dit is niet te doen, hij is veel te zwaar! Nu stofzuig ik alleen nog wanneer hij in bed ligt, maar dat is ook niet altijd even handig. Help?
Hij heeft waarschijnlijk een erg gevoelig gehoor. 2 Van onze jongens waren ook bang van de stofzuiger. Een van de jongens was ook heel bang van de tondeuse. Drama als we die wilden scheren. Uiteindelijk heb ik met het scheren de gehoorbescherming van zijn vader opgezet. Dat werkte tijdens het scheren. Onze andere zoon is nu 4,5 en heeft een erg scherp gehoor. Hoort elk geluidje en heeft nog steeds een hekel aan harde geluiden. De andere jongens vinden het leuk om papa te helpen bij het klussen, maar zodra er een boor gepakt wordt is hij verdwenen. Dat is hem te veel herrie. Het is heel lastig, maar ik denk dat het nog best een tijdje kan duren voor hij daar overheen is. Af en toe gewoon testen hoe hij er op reageerd en anders toch echt zuigen als hij op bed ligt.
Hier ook. Ik stofzuigde dus gewoon als ze sliep. Zo'n probleem vond ik dat niet. Nu op vier jaar overigens het omgekeerde probleem: als ze dat ding ziet, wil ze steevast helpen
Mijn dochtertje (maart '15) heeft dat een tijdje gehad met het doortrekken van de wc, bij jouw zoontje ligt het misschien wat complexer (omdat het bij alle harde geluiden is), maar ik heb mijn dochtertje toen telkens meegenomen naar de wc als ik moest plassen en haar laten zien wat er gebeurde als je doortrekt. Na een paar keer was het wel over! Maar voor nu zou je ook inderdaad proberen te vermijden dat hij er bij is wanneer je gaat stofzuigen etc. Ik heb trouwens voor mijn dochtertje een speelgoed stofzuigertje gekocht van Miele, misschien dat zoiets ook nog kan helpen.
Volgens mij kun je niet veel aan doen. Ken kinderen om me heen en mijn broertje was er ook een van die echt niet tegen harde geluiden kunnen, ze geoeien op gegeven moment erover heen. Ik kan trouwens ook niet stofzuigen als die van mij wakker is. Is elke keer aan schreeuwen dat hij het zelf wil doen ( dan heeft hij aan mij zijn speelgoedstofzuiger)
hier ook een kleintje die niet tegen harde geluiden kan. van die handdroogmachines bij openbare toiletten, als kinderen opeens heel veel kabaal gaan maken, de grasmaaier, en idd de stofzuiger. Hij gaat dan heel hard huilen, het is wel over als ik hem dan oppak, en bij me neem, maar dan kan ik niet stofzuigen...hahaha... ik denk dat hij er wel overheen groeit als ze eenmaal beter snappen wat er precies is waar het geluid vandaan komt en dat het niet iets ergs is. Overigens als het ff moet stofzuig ik wel met hem erbij, en anders als hij slaapt.
Hier had ik hetzelfde probleem. Nu zuig ik vaak terwijl ze in de box staat met de televisie aan. Zo heeft ze een beetje afleiding en komt 'dat enge ding' niet te dicht bij. Misschien dat dat werkt?
draagdoek/ergonomische draagzak kan helpen, maar hier ook zo eentje, verschrikkelijk. wennen helpt niet. dus doe het als ze boven slaapt
Onze dochter heeft het ook niet op de stofzuiger/grasmaaier/boormmachine etc. Maar ze geeft heel goed aan wat ze dan wil, bijv. even in de box zitten, boven even in d'r bedje, naar binnen gaan als papa gaat grasmaaien. Ze geeft dus zelf aan wat voor haar veilig voelt. Nu wil ze soms zelfs 'gewoon' op de bank zitten als ik ga zuigen. 't Is blijkbaar niet alleen het geluid, maar toch angst dat er wat gebeurd ofzo.
Fijn om te horen dat dit jullie wel bekend voorkomt. Vind het op zich ook geen probleem om te stofzuigen als ie slaapt, was alleen makkelijker geweest als het kon met hem erbij. Maarja, hij zal er vast wel overheen groeien. Zal het af en toe nog wel proberen in zijn bijzijn, misschien dat het in een keer om kan slaan. You never know!
Mijn zoon is drie en die stofzuiger....doet zeer aan zn oren, helemaal als ik de 'voet' er,af,haal om een plint te zuigen. Ik kan mijn stofzuiger met minder zuigkracht laten zuigen, dan is het geluid minder
Mijn oudste heeft daar zeker 2 jaar lang last van gehad. Nog steeds vind ze het niet prettig, maar heeft er nu geen last meer van dat ze erom moet huilen. Mijn jongste heeft het niet zo erg met de stofzuiger, maar wel met onze staafmixer. Vreselijk vind ze dat.
Mijn dochter ook, vanaf rond haar 2e verjaardag was het ineens over en wil ze helpen. Ik stofzuig altijd als beide kinderen slapen, loopt er ook niemand in de weg
Ik kan niet meespreken, mijn dochter vind het geweldig als ik stofzuig. Hebben haar een speelgoedstofzuiger gekocht, en als ik stofzuig doet zij mee.. Kan mss wel helpen?
Ikzelf was vroeger ook bang voor de stofzuiger. En onze dochter ook. Maar ze was toch ook wel nieuwsgierig. Ach ja, ze had wel in de gaten dat het nooit lang duurde.