Hallo damens, Eventjes mn hart lucht geven: Ons dochtertje heeft ongeveer 2 maanden geleden te maken gehad met een verkoudheid, niets ernstigs dus! 1 week na der verkoudheid heeft ze een loop oortje gekregen, hiermee 3 keer naar de ha geweest. Volgens de ha mocht jet 6 weken duren. Nja oke dan weten we dat he! Er werd erbij verteld dat als ze koorts kreeg we direct contact op moesten nemen ivm doorslag naar der hersens .. 😨 Ze heeft een paar keer koorts gehad maar dat werd gelinkt met der doorkomende tandjes. Afgelopen week begint ze weer naar der oortje te grijpen, weer verhoging dus weer naar de hap. We kregen een andere arts en die vertelde direct dat ze al ab had moeten hebben! We schrokken van haar reactie .. ze vertelde erbij dat ze dus blijvende gehoorschade kan hebben .. Over 10 dagen weer terug na een ab kuur van 7 dagen om te kijken of het verdwenen is. De ha die onze dochter de 3x hiervoor heeft behandeld neemt ons totaal niet serieus meer als we om advies of informatie vragen en snauwt ons gewoon maar af .. We voelen ons totaal niet serieus genomen, het jammere is dat we het wel steeds vaker horen .. Dankjewel voor het lezen! Liefs!
Jemig vreemd inderdaad zeg van de huisarts. Mijn dochter had een aantal maanden geleden ook oorontsteking aan beide oren en toen ik bij de huisarts kwam zag hij dat de oortjes nog wel rood waren. Omdat het toen al een 1.5 week aan de gang was en dus niet zelf overging heb ik toen gelijk AB gekregen. Voor mijn dochter een goed besluit want het werd toen gelijk beter en gelukkig tot op heden tot nu toe niet teruggekomen. Wel moest ik de dokter bellen als het na een paar dagen met AB niet over ging. Wat ik heb gelezen kan het zijn dat een oorontsteking zelf overgaat, dus dat ze niet altijd direct AB geven. Maar als het al zo lang duurt en dus niet zelf weggaat dan zou je inderdaad verwachten dat de huisarts eerder actie had ondernomen en dus AB had voorgeschreven. Van die oorbeschadiging wist ik dan weer niet, heftig zeg dat dat kan gebeuren. Vind het vertrouwen in een huisarts wel heel belangrijk.... als je dat vertrouwen kwijt bent zou het voor mij denk een reden zijn om op zoek te gaan naar een nieuwe huisarts, zeker als het om mijn dochter ging. Hoop in ieder geval dat ze snel opknapt!
AB wordt gegeven als een oorontsteking zich niet vanzelf oplost na 3 dagen. Ik vind beide artsen dus nogal vaag en niet correct, eerlijk gezegd. Oorbeschadiging bij een 2e keer oorontsteking lijkt me stug, die arts heeft je nogal onterecht bang lopen maken. Als een oorontsteking doorbreekt, kan het echt wel even duren voordat dat weg is. Daar hoef je dan verder niet zoveel mee: als het eenmaal loopt, gaat die ontsteking wel weg. Je bent regelmatig gecheckt in die periode, dus daar zal geen nieuwe ontsteking tussen hebben gezeten.
Mijn huisarts heeft gezegd dat koorts eigenlijk niet hoort bij tandjes krijgen. Verhoging kan wel, maar koorts wijst toch eerder op een virus of ontsteking ergens.
Dit heb ik ook begrepen. Als je het gevoel hebt dat de vertrouwensband met je huisarts echt verstoord is dan zou ik dit in eerste instantie aankaarten bij je huisarts. Vertel gerust dat je je niet serieus genomen voelt en waarom. Als je nu een andere huisarts zoekt en je komt je oude nog een keer tegen in de weekenddienst oid geeft dat ook rottige situaties. Nadat je erover gesproken hebt kun je altijd nog beslissen om een andere te zoeken, maar dan heb je hem/haar iig verteld wat je dwars zit aan de bejegening naar jullie toe. Succes!
Je noemt je huisarts gelijk laks, maar wie zegt dat die tweede arts gelijk heeft? Hier ook ervaring met oorontstekingen, maar dit behoeft idd niet altijd ab. Zeker niet als het al open is gebroken (loopoor). Dan kan het best een tijdje lopen, maar meestal gaat het uiteindelijk vanzelf over. Gehoorschade is echt pas na een hele lange tijd. Ik vind dit een overdreven, onnodig ongerust-makende opmerking van die arts, die nergens op gebaseerd is. Ik zou je eigen huisarts zeker niet gelijk 'afschrijven'. Ga er gewoon eens mee in gesprek.