Hoi, Mijn zoontje heeft nu bijna elke week een bloedneus. Hij is verder niet gevallen en er zit ook niets in zijn neus. Weten jullie wat dit kan zijn en hebben jullie kinderen het weleens ?
Mijn vader en mijn man hebben dit ook regelmatig, komt door de drogere lucht in huis nu we de verwarming weer aan hebben. De truc is je neus van binnen vochtig te houden. Hier hebben we zo'n flesje van de neusspray bewaard en open gekregen, goed schoongemaakt van binnen, gekookt water erin , dicht en hup sprayen maar. Groetjes Anita
Inderdaad, net wat Pluk zegt. Het komt door de droge lucht nu met de verwarming. Ik heb er zelf elke winter weer last van. Gisteravond was weer de eerste deze winter. Het komt echt omdat mijn neus helemaal uitgedroogd is aan de binnenkant.
En even van die verdampers aan je radiators hangen (bakje met water erop zetten werkt ook). Zo wordt de lucht in huis wat vochtiger..
Bedankt voor de tips ! Hij heeft alleen 's nachts een bloedneus en wij hebben de verwarming 's nachts op 15 graden staan. En die waterverdampers hebben we ook. Zijn neusje zal dan op de een of andere manier toch droog worden.
Mijn broertje had altijd bloedneuzen,en vooral in de zomer..Bij hem zijn toen een keertje de vaatjes dichtgebrand onder narcose en nu heeft hij nergens geen last meer van,maar als het aanhoud zou je altijd een keer een verwijzing naar de Kno arts kunnen vragen! Succes!!
Mijn zoontje heeft ook vaak 's nachts een bloedneus. Dan wordt hij wakker met bloed op z'n kussen en vaak ook nog in z'n haar. Heel zielig, maar hij heeft er verder weinig last van gelukkig. Ik had er ook nog geen oplossing voor gevonden, maar een bakje water op de verwarming ga ik zeker proberen. Succes!
Oke , dat stelt me toch een beetje gerust nu ik weet dat meer kinderen zo jong een bloedneus hebben. Bedankt voor de reacties in ieder geval.