Dochter van 2,3 jaar stront en strontvervelend!!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Bloem1981, 21 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze gaat nu ook in de hoek! Maar dat boeit haar echt niet. De 1e keer waarschuw ik en zeg ik: dan ga je in de hoek! Zegt ze alleen maar heel blij: ja!

En als ik dan tot 10 tel zegt ze zelf al elke keer 10 als ik bij de 9 ben! Het doet haar echt niets.

Het is zo vermoeiend!!
    Ze kan super lief zijn maar ze is echt aan het testen.

Net b.v.; we waren even op kraamvisite, die mensen hadden boven een kast met spiegel, mijn dochter de hele tijd met haar handen eraan. Wij boos worden maar ze lacht ermee.

Wat doen jullie dan?

2. randi

randi Niet meer actief

je niet boos maken want dat geeft haar de bevestiging maar gewoon op strenge toon zeggen mag niet en toch de 2x in de hoek plaatsen maar dit zonder al teveel woorden aan vuil te maken. gewoon van nu sta je in de hoek voor 2 minuten ( ze raden een minuut per levensjaar aan) want je bent niet flink en negeer haar dan ook die tijd. dus zelfs als ze lacht of weent of boos is geen aandacht geven. eigenlijk mag je ze alleen bij possitieve dingen aandacht geven dus als ze flink aan het spelen zijn of gewoon als ze lief doet.
    de meeste hebben nogal eens de neiging ( en is ook wel een normale reactie hoor) van als ze braaf en stil spelen niks te zeggen uit schrik dat ze hun kids storen in hun spel maar eigenlijk is dat juist de moment om ze te belonen met aandacht en ze te zeggen dat ze heel flink bezig zijn.

ik merk dat deze methode het best werkt bij de onze maar soms is het wel tanden bijten om niet boos te worden als ze je zitten uit te dagen :)

Deel Deze Pagina