Mijn dochter van ruim 2,5 heeft altijd wel goed geslapen. Een paar weken terug zijn we met de speen gestopt. Dit kostte de eerste paar nachten wat moeite, maar ging vrij snel weer goed. Echter slaapt ze de laatste twee dagen erg slecht in. Ze roept dat we erbij moeten komen zitten en gaat huilen. Dit houd ze erg lang vol. We zijn af en toe bij haar gaan kijken, aai over de bol en weer weg. Dit leek het alleen nog maart erger te maken. Om 21.30 sliep ze nog niet een was ze zo overstuur dat ik naast haar ben gaan zitten. Toen sliep ze binnen 5 minuten. Gisteravond exact hetzelfde verhaal. Ik had gedacht dat ze sneller zou slapen omdat ze om 6u op moest staan en dag kdv had. Maar helaas.. Vandaag is ze ook echt niet in een opperbest humeur en erg prikkelbaar. Ze is heel erg moe, maar wil er absoluut niet aan toe geven. Ik hoop dat ze vanavond gewoon goed slaapt, maar ze begon net al dat ik naast haar moest zitten met slapen.. Iemand tips of ervaringen?
Ons zoontje heeft dat de laatste weken ook. 's Avonds gaat hij vrolijk mee naar bed, maar soms begint hij al te huilen als je de trap afloopt. Soms is hij een kwartiertje stil om daarna te beginnen met roepen en uiteindelijk huilen. Hij slaapt 's middags nog, maar het maakt geen verschil als we hem wakker houden en het middagslaapje overslaan. Erbij zitten of samen met hem op ons bed gaan liggen, heeft helaas geen enkel effect, want dan gaat hij juist lopen, springen op bed, over je heen kruipen e.d. Met als gevolg dat hij helemaal klaarwakker is. Vaak halen we hem maar gewoon uit bed, alleen gaat hij dan pas om 11 uur weer naar bed. We halen hem 's morgens wel op tijd eruit, om hem toch in het ritme te 'houden/krijgen', maar we hebben het patroon helaas nog niet kunnen doorbreken.. We hopen nog steeds maar dat het een fase zal zijn.