dochter van 2 met "nachtvoeding"

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Love Always, 17 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

Ik snap zeker je gevoel.

Ik zou het niet op een 'harde' manier aanpakken.

- leer je dochter eerst langzaam om zonder fles in slaap te vallen. Anders heeft ze die s nachts gewoon nodig om weer te slapen;
    - bedenk dat zij waarschijnlijk nog steeds wakker zal worden s nachts. Ze wordt niet wakker van honger, dus wordt ze door iets anders wakker. En ze zal waarschijnlijk nog steeds mama nodig hebben. Melk of geen melk
    - als je gaat stoppen met melk: leg het goed uit aan haar. Blijf bij haar s nachts totdat ze weer zonder fles gaat slapen. Als dit goed gaat zou ik haar pas wennen om zelf in slaap te vallen.

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Sluit me bij Adi aan.

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    zeg dan niet dat ze geen flesje krijgt, maar dat ze het in de ochtend in de woonkamer mag krijgen uit een beker. of zoiets. op deze leeftijd werkt ' nee niet geen' heel slecht bij de kindjes, maar ze werken mee, veel makkelijker, als je iets anders zegt dat wel pozitief klinkt.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Waarom geef je geen tuitbeker water mee naar bed?

Water is niet slecht voor de tandjes en een tuitbeker is ook minder slecht voor het gebit maar lekt ook niet in bed.
    Hier stond hij gewoon naast dr hoofd en kon ze hem zelf pakje als ze wakker werd.
    Scheelde al gauw 2x per nacht uit bed.

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik zat ook al aan water te denken. Hier hebben ze allebei een bekertje water naast het bed, (in het begin in een flesje, nu in een beker) en als dat een keer leeg is komen ze om nieuw vragen. Als ik zelf 's nachts dorst heb, ga ik ook naar beneden om water te drinken.

6. Love Always

Love Always Actief lid

11 mrt 2009
    109
    0
    0
    Nou meiden,

vrijdag heb ik het dus geprobeerd...

het was een drama! kindje huilen en schreeuwen, en mama tranen in de woonkamer hopend dat kindje toch snel in slaap valt.....
    de buren kwamen zelfs om te kijken of alles goed was met haar....

uiteindelijk 1x even getroost en uitgelegd dat ze echt zelf moest slapen, en ik liep weer weg. ze bleef huilen en mama roepen (vond dat VERSCHRIKKELIJK!!) tot ze in slaap viel.... heeft zeker een uur geduurd.

volgende avond heb ik het milder aangepakt. heb haar toch een flesje gegeven, maar geen volle. (afbouwen leek me beter dan zo'n harde aanpak in een keer). toen d'r fles op was wilde ze meer maar ik zei dat ze morgen ochtend tijdens het ontbijt meer kreeg. ik stopte haar in bed en legde haar uit dat ze moest slapen.
    ze heeft weer gehuild maar dit keer was ik er minder gevoelig voor. ineens hoorde ik haar "oh oh" roepen... dus ik ging kijken. ze had een beetje overgegeven op haar bed door het huilen. dus bed verschoond, even getroost en weer in bed gestopt. ze huilde even maar bleef liggen. ik tikte op haar rug van ga maar lekker slapen en binnen 5 min was ze weg....!

vandaag is ze binnen 20 min in slaap gevallen, en het huilen is al een stuk minder!

ohja, en in de nacht begrijpt ze nu dat ze alleen een beetje water krijgt als ze wilt drinken.... ze is gister maar 1x wakker geworden....

ben benieuwd hoe het vanavond zal gaan.. maar ben blij dat ik het de eerste dag heb volgehouden!

het was een verdomd zure appel.... maar heeft absoluut gewerkt! :)

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    och wat lastig meid! Ik denk dat het idd volhouden is...
    afbouwen lijkt me niet echt de weg. Ze is ruim 2, ze moet het gewoon begrijpen (zegt een mama die s nachts nog steeds geen speentje afgeleerd krijgt bij haar dochter van ruim 2,5).

Probleem is dat het gewoon mega slecht is voor dr tanden... en lastig voor mama. Dus je moet er wel echt van af...
    denk dat het wel echt doorzetten is... succes!

8. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    hier ook een mama van wie dr kindje (19 maanden) een fles mee krijgt.
    met fles valt ze heerlijk in slaap. ze word wel wakker snachts soms maar dan pakt ze die lege fles en slaapt ze weer verder.
    als ik er water in doe dan is het al drama, dan is het idd ook heel erg huilen tot ze overgeeft.
    ik doe er gewone melk in die ik warm maak.
    maar heb mezelf voor genomen dat ik in april (dan stop ik met werken) ga stoppen met die fles.
    gewoon met een volle buik naar bed en dan maar huilen, ze valt echt wel in slaap. maar vind het zoooo moeilijk, kan er echt niet tegen als ze zo gaat huilen pfff.

9. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    heel herkenbaar!! bij onze zoon is het ook zo dat hij roept om melk snachts!!! We zijn nu overgegaan op water en soms vind hij dit oke en de andere x niet. Ik ben er ook wel klaar mee hoor!!! Maar ik kan het ook moeilijk aanhoren dat gehuil, mijn man heeft er iets minder moeite mee als ik. Onze zoon heeft kiss syndroom gehad en heeft extreem gehuild vandaar dat ik nu soms nog bang ben dat hij in het extreme schiet betreft huilen en denk ik ook te snel aanloop om dit te voorkomen.
    Maar ik moet dan ook realiseren dat hij geen baby meer is maar een kleine peuter van 2.5 jaar die het ook heeeeel goed snapt hoe het werkt.
    Maar lastig blijft het wel, wilde je alleen even laten weten dat je niet de enigste bent met dit probleem.

10. Skye

Skye Niet meer actief

Maar wat ik niet snap, hoe kan het dat jullie kindjes van ruim 2 dan nog wakker worden voor een nachtfles?? Mijn meisje kreeg na 3 weken leeftijd al geen nachtfles meer. Dat is misschien wel heel vroeg, maar voor het jaar is toch bij de meeste kindjes de nachtfles er al af??

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@skye: waarschijnlijk uit gewoonte of gewoon dorst :)

Of mama-need natuurlijk..
    Maar echt honger zal het niet zijn.

12. Love Always

Love Always Actief lid

11 mrt 2009
    109
    0
    0
    misschien klinkt dit raar maar het besef dat je "baby" geen baby meer is is sinds kort echt doorgedrongen bij me...

en ik besef nu dat ik haar anders moet behandelen... dus flesje zo weinig mogelijk geven en haar zien als een klein peutertje ipv een baby...

ze werd vannacht een stuk of 5 keer wakker. steeds vragen om melk... heb haar niets gegeven. alleen een slokje water... ik hoop dat ze dit snel begrijpt, want dat tig keer wakker worden in de nacht is slopend!

13. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Echt honger zal het waarschijnlijk niet zijn. Hier ook een meisje wat vaak niet wil eten 's avonds, vaak dat ze niet eens 1 hap pakt. En soms wil ze dan ook niks meer drinken. Ze slaapt eigenlijk altijd gewoon door. Dus het komt zeker vaker voor dat kindjes weinig tot niks eten 's avonds.

14. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    het is ook een gewoonte, maar soms doen er situaties voor waardoor het zo komt!!! Onze zoon is altijd een slechte slaper geweest en bij ons was gewoon de keus of snel een beetje laten drinken en dan weer doorslapen of uren wakker zijn snachts. Aangezien mijn man en ik echt wel veel slaap nodig hebben, hebben we dit zelf laten ontstaan helaas.
    Onze zoon is eerste half jaar heel moeilijk geweest ivm koemelkallergie en kiss syndroom wij hadden gewoon huilsessie van 12 uur per dag!! nou kan je zeggen dan kies je heel snel voor een flesje snacht want als hij dan stil is!!! Maar goed die koemelkallergie is over en hij is ook genezen van kiss dus hij doet het prima!! Ook eet hij super goed, dus ik weet dat het bij ons gewoonte is maar dat betekent nog niet dat het makkelijk is om eraf te stappen want snacht geef je toch makkelijker toe omdat jezelf gewoon hardstikke moe bent en je die strijd niet wil.
    En inderdaad inzien dat je kleine kindje geen baby meer is.
    Wij zijn nu dus overgaan op water in plaats van melk en nu neemt hij een slokje en slaapt weer verder... waar ik al heel blij mee ben!!!
    Oja en over kindjes die na 4 weken al doorslapen omdat ze gewoon geen voeding meer nodig hebben is gewoon een uitzondering hoor, dit is pure luxe!!!!

15. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik moet afkloppen het gaat de laatste tijd wat beter:) maar hier ook een meisje dat nog regelmatig s nachts komt om wat te drinken.

Het is er zo in geslopen. Ze is vaak ziek geweest de laatste tijd( oren) en kwam standaard in de nacht nog voor wat te drinken.
    Daarbij wilden ik haar niet laten huilen omdat naast haar kamer haar grote broer slaapt die er ook wakker van werd en zo is het nog steeds een gewoonte als ze s nachts wakker word dat ze de fles krijgt.

Gelukkig is het nu nog z.n 1 a 2 keer per week. maar moet bekennen dat ik het ook goed zat werd en ben. Maar er zit niks anders op dan te wachten dan dat het stopt. Ze zijn natuurlijk wel 2 jaar maar echt begrijpen dat ze verder moeten slapen dat snappen ze nog niet. Je kunt als ouder zijnde je zin door drijven en s nachts met een jankend kind zitten. Maar daar word je ook niet vrolijker van.

Dus snap je t.s

Sterkte er mee verder.

Deel Deze Pagina