Onze zoon van bijna 2,5 geeft ongeveer 1 keer per dag aan te moeten plassen, hij doet het dan idd op de wc een plasje. Ook s nachts is hij droog en bij zeldzame middagslaapjes. Ik vond het zo zonde daar niets mee te doen dus gisteren besloten de luier overdag af te houden. Maar dat is letterlijk dweilen met de kraan open Heeft het wel zin om door te gaan? Mijn man zegt nu al doe toch die luier weer om. Maar ik denk dat hij het wel kan... Heb al een beloningsvel gemaakt en hij mocht mooie stickers uitzoeken. Maar heel erg geintereseerd is hij er niet in. Tips? Doorzetten? Toch nog even laten rusten? Ik ben deze week veel thuis dus wil het eigenlijk wel een kans geven...
Ik zou doorzetten. Potje in de woonkamer zodat je er snel bij bent, regelmatig erop zetten, en dan even een boekje lezen of een liedje zingen tot er iets komt.
Zo heb ik het ook gedaan met de oudste, met 2,5 jaar. Gewoon luier afgelaten. De eerste dagen echt tig natte onderbroeken (lange broek deed ik hem al niet eens meer aan, scheelt weer heel veel was ). Op een gegeven moment was ik zijn schone onderbroeken kwijt, bleek hij zijn vieze onderbroeken zelf uit te doen, op de verwarming te leggen en een schone aan te doen (en dan met zo'n schattig stemmetje: dan drogen ze toch weer?) Binnen een week was hij zindelijk. De nachten heeft wat langer geduurd. Bij dochter dacht ik het met 2,5 ook zo te doen, maar die bleef maar in haar broek plassen, dus die na een week weer luier om, en een dag voor ze 3 werd zei ze zelf dat ze geen luier meer wilde, en sindsdien is ze zindelijk.
Bedankt! Dus toch wel af en toe er gewoon opzetten. Dat deed ik gisteren wel, toen had ik idd minder een natte boel. Maar dacht vandaag ik laat het op zijn beloop. Maar hij geeft het dus niet aan nu, vandaag nog geen 1 keer. Ik laat hem idd in een onderbroek lopen met pyjamabroek of kniekousen. Grappig rian, dat je zoon de onderbroeken te drogen legde! Dat doet hij hier echt nog niet. Hij kan nog niet eens zelf zn broek naar beneden krijgen. Maar dat oefenen we ook steeds. Ik vind het zelf wel frustrerend hoor. Zoon lijkt zich er allemaal niets van aan te trekken dus ik laat het ook niet merken...
Doorzetten. De pamper echt niet aan doen. Dan leren ze het meestal het snelste. Het is ook een training, het is bij nagenoeg geen een kindje zo dat ze opeens in 1 dag zindelijk zijn. Je kunt hem sochtends na t slapen op het potje zetten, na het ontbijt, na zijn fruit om 10 u, na de lunch, etc.. gewoon een paar vaste momenten, en dan die mooie sticker laten plakken als hij in het potje plast of poept. Verder niet boos worden of negatief als het mis gaat, gewoon op een vrolijke manier, wat jammer, volgende keer misschien wel op het potje, etc. ook boekjes erover lezen kan helpen.
Nou hier gewacht. Vanaf 1,5 ging hij al op de wc en het potje maar meneer weigerde het zelf san te geven. Terwijl hij heel duidelijk het op kon houden en de controle had. Nachten was hij ook altijd droog. En nu pas sinds een paar weken dat hij het zelf aangeeft en dus direct dag en nacht aangeeft. Meneer was gewoon te lui om te gaan en die natte broek interesseeerde hem niks. Hij werd alleen opstandiger van het proberen zindelijk te krijgen. Uiteindelijk even laten rusten en daarna opnieuw een beloningssysteem met stickers voor iets wat hij graag wilde. Ook een plaatje hiervan op de wc gehangen. Ineens was het toen wel interessant genoeg en heeft hij tot op heden geen ongelukje gehad. Dat geeft ook wel aan dat hij t dondersgoed aanvoelde. Denk dat je gewoon moet kijken wat bij t karakter van je kind past
Nou van de natte dag gisteren heeft hij toch geleerd! Hij geeft nu elk plasje aan, te laat of op tijd! Ook zelfs op het potje gepoept dus ben heel blij! beloningssysteem begint hij nou ook te begrijpen, heeft nu met 10 stickers een lolly verdiend. Wij gaan door!