Nog maar een paar weken voordat nummer twee zich aandient en het begint nu toch wel vervelend te worden. Iedere nacht om 03.00 uur (je kan de klok er echt op gelijk zetten) wordt onze dochter wakker. Ze komt dan zelf tussen ons in liggen. Ze lijkt nog te slapen, lijkt soms zelfs op slaapwandelen. Als we haar terugleggen in haar eigen bed komt ze binnen een half uur weer. Hoe doorbreken we dit?
Hier niet. Wij hebben ook een zeer onrustige slaper, wordt 2 a 3 keer per nacht wakker sinds hij een jaar of 2 is. We hebben een co sleeper en daar loopt hij heen als hij de eerste keer wakker wordt. We merken er niet veel van omdat tie zelf komt. En dan nog 1 a 2 keer rechtop in bed. Edit: met hier niet, bedoel ik dus we kunnen dat hier niet doorbreken.
Hier hetzelfde en ook wij laten het maar gaan. Mijn ervaring met de oudste is dat het een fase is die vanzelf weer over gaat en ze dit even nodig heeft
Onze dochter nog steeds. Was heel lang 00.00 uur. Of tussen 00.00 en 00.30. Nu nog regelmatig. Wij hebben altijd maar gewoon geduld en laten haar plassen en leggen haar weer terug. Waarna ze dus ook gewoon verder slaapt. Ze is vaak ook niet helemaal wakker en gaat zonder iets te zeggen tussen ons in liggen. Het gebeurt ook wel eens dat we er niet wakker van worden. Het is ons nog niet gelukt het te doorbreken. Moet eerlijk bekennen dat we ons best ook niet echt meer doen na zoveel jaar. Scheelde een hoop frustratie. Soms merk ik aan haar dat er iets is. Dat haar iets dwars zit. Als dat zo is leg ik haar niet terug. Kennelijk heeft ze dan behoefte aan die geborgenheid ofzo.
Hier hebben we het de afgelopen 2 weken gehad. Het begon eerst rond 6.00 's morgens en later kwam begin van de nacht, rond 0.00 er ook nog bij. Hier ligt hij nog in z'n ledikant, dus dan was het jammeren, maar hield dat ook een half uur vol en ging niet weer zelf verder slapen, al leek hij nog wel half te slapen. Echt elke nacht dezelfde tijd. Hier hielp alleen bij ons in bed (onder het dekbed) en dan als hij sliep legde ik 'm weer terug. Tot ik begin van de week de mouwen aan z'n slaapzak deed, sindsdien horen we 'm niet meer 's nachts. Waarschijnlijk had hij het dus gewoon koud en kwam hij bij ons in bed lekker opwarmen. En dat terwijl hij helemaal niet koud aanvoelde, maar wellicht had hij gewoon koude armen. Dus misschien is dat nog iets? Zou ze het koud kunnen hebben?
Bedankt voor de reacties. Vannacht kwam ze zowaar ineens niet om drie uur maar om half zes. Ze voelde inderdaad koud, ondanks de winterpyjama en dekbed. Ik ga vanmiddag kijken voor een dikker dekbed
Pffft, hier de laatste weken ook dolle pret! Dl heeft sinds ze 8 weken is altijd perfect geslapen en weet dus echt niet wat er nu (net 3 jaar) aan de hand is. Tijden zijn altijd wisselen. Eerste weken heb ik steeds geaccepteerd dat ze tussenin kwam liggen, maar dan sliep niemand. Dus nu gewoon weer terug in bed leggen. Niet teveel praten, niet boos worden. En hopen dat het vanzelf weer goedkomt