wat als kindje spuugt na diksap of water etc.

Discussie in 'Voeding' gestart door tinkertje, 23 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

19 dec 2014
    1.089
    13
    38
    Hallo dames

Ons meisje van 6 maanden heeft altijd veel last gehad van spugen na haar melkflesjes, hebben verdikte voeding ( hero baby comfort 2) sind aantal dagen spuugt ze minder tot bijna niets ( verschild nog wel eens in dag)

Ze heeft nog 4 flesjes op een dag maar laat jog wel eens wat staan 4x180/6, soms laat ze alle flesjes nog 20/30cc staan , (Krijgt vers fruit en warme hap savonds ) maar wil ook best eens een flesje met bijv 30cc water of water met een druppeltje diksap ofzo geven zeker als het weer eens zo warm is als afgelopen dagen.. maar ben zo bang dat ze alles uitspuugt want onverdikte voeding(melk) kan ze ook nog niet..
    En je hoort zovaak dat ze dan diksap water of wat ook dan uitspugen..

Hebben jullie tips om toch dat soort drinken te kunnen geven etc?

Thanks!.

2. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Drinken niet te koud geven. En niet direct na een voeding als het buikje al vol zit.
    Ik heb vandaag met succes lauwe thee gegeven. En dat ging prima. Heb/had ook een spugertje ;)
    Als ik trouwens de melk echt warm maak komt het ook eerder naar boven trouwens, dus hier is alle melk lauw. Misschien werkt het voor jullie dochter ook zo. Dus melk niet te warm en andere dranken zoals water niet te koud

3. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

19 dec 2014
    1.089
    13
    38
    Aaah super dat is indd het proberen waard!, hier indd te warme melk komt er gauw uit, koud drinken niet eens over gedacht ! Thankss morgen proberen!.. doe je dan gekookt water aflaten koelen of gewoon lauw water uit de kraan??

4. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

19 dec 2014
    1.089
    13
    38
    Enne thee, welke smaakjes mogen? Las daar eerder ook al iets over.. maar dacht toen ooww dat is nog niet voor ons hahaah maar dat mag nu wel

5. T86

T86 Actief lid

4 mei 2014
    157
    20
    18
    Water/diksap indikken met jbml. Dat doe ik hier ook. Als ik dat niet doe komt alles eruit met maagzuur. Mijn dochter heeft beide vormen van reflux en krijgt medicatie (wil niet horen dat ingedikte voeding niet mag!)

Ik gebruik ook de dental speen op de Difrax fles. Een normale S speen gaat te snel en dan komt alles er ook nog uit.

6. Regina88

Voor thee doe ik water koken en dat samen met koud water uit de kraan.

Qua smaakjes gebruik ik rooibosthee of kinderthee. Die haal ik bij de biowinkel en die zijn van de Efteling. Maar in de Ah hebben ze ook kinderthee met perzik of banaan. Die heb ik de eerste keer bij de jongste geprobeerd en die waren zacht van smaak.

7. Regina88

Maar je kan ook simpel gekookt water laten afkoelen hoor;) ik heb dat geduld alleen nooit haha

Theezakje in koud water werkt
    Niet echt, het smaakje komt er pas aan als het water warm of heet is

8. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

19 dec 2014
    1.089
    13
    38

Haha dat geduld heb ik ook niet, maar dan kook ik gewoon water doe zakje ff 1 of 2 keer erdoorhalen ( wil lichte thee maken), en dan beetje koud water erbij dan huppaa!, ben heeel benieuwd ga misschien vanmiddag even proberen thanks! Als dat niet werkt dan weet ik het ook niet, misschien dan indikken zoals bij andere reactie staat.. bedankt !..

9. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

19 dec 2014
    1.089
    13
    38
    Hmm jaa dat las ik indd ook al op dit forum ergens, als het lauwe drinken niet werkt dan ga ik dat maar eens proberen!..

Mij zal je niet horen hoor over dat het niet mag!, als dit nou voor jullie kindje helpt dan is het toch goed! Wij deden het ook tot vorige week, toen kon ze zonder medicatie voor dr zuur..

Ons meisje gebruikt speen M van difrax ivm dikke voeding, maar zal de S speen ook proberen..
    Maar eers dat lauwe drinken proberen

Deel Deze Pagina