Sinds afgelopen maandagnacht hebben wij een groot probleem. Onze dochter is om 2 uur huilend wakker geworden en wilde hierna niet meer slapen. Ze was wel moe en ging ook zelf naar boven, maar zo gauw als ze bij haar bedje in de buurt kwam raakte ze helemaal overstuur. We zijn erachter gekomen dat 's nachts rond een uur of 2 katten buiten ruzie hebben zitten maken en dat er iets omgevallen is wat een klap heeft gegeven. Onze dochter zegt ook elke keer boem boem. Gisterenmiddag heb ik haar weer in bedje gelegd en ze is toen al jammerend in slaap gevallen. Na een uur gooide 1 van de buren de voordeur dicht met een klap, gelijk was ze weer wakker en huilde alles bij elkaar en zei boem boem. Gisteravond/vannacht heeft ze gelukkig goed geslapen (met een bedlampje aan), dwars door alle geluiden heen. Nu is ze bij mijn moeder en de hond van de buren begint te blaffen dan schrikt ze dus gelijk wakker en begint weer te huilen. Het huilen gaat over in een soort zeurend jammeren, troosten helpt dan ook niet. Je kunt wel zeggen dat ze er in blijft hangen. Mijn moeder heeft de tv aangezet en toen was het wel over. Onze dochter is een zeer emotioneel meisje dat gauw alles oppakt. Bijvoorbeeld als een ander kindje bestraft wordt begint zij soms al te huilen. Hebben jullie tips voor mij om haar zo goed mogelijk hierin te begeleiden? Het zeurend jammeren heeft ze eigenlijk pas ontwikkelend sinds ze een babypop heeft die kan huilen, maar de laatste tijd speelt ze daar helemaal niet meer mee.