lieve dames, ik heb een baby van 6 maanden (wel drie weken te vroeg geboren) en ze heeft nog helemaal niets van een vast dagritme. Misschien ben ik er te laat mee maar ik wil toch een dagritme starten, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen. Nu slaapt ze s avonds op verschillende tijden, soms om 21 uur en dan wordt ze rond 1 uur wakker voor voeding. Maar soms blijft ze wakker tot middernacht. Ze drinkt 180 cc rond de 5 a 6 keer per dag en wordt dus nog wel wakker snachts. Nu is het zo dat ze zelf bepaalt wanneer ze wakker wordt en ze krijgt voeding als ze begint te huilen om melk. Ik ben begonnen met groentehapjes, maar ze kan nog niet zo goed met een lepel eten en krijgt dus niet zoveel binnen. Hoe begin ik een ritme?? moet ik haar sochtends wakker maken rond een bepaalde tijd? Wat is een redelijke tijd voor een baby van 6 maanden om 's nachts naar bed te gaan. Moet ik haar snachts laten huilen als ze wakker wordt voor melk?
6.00 wakker +fles 210 Daarna slapen 8.00 wakker 9.00 fruit 11.00 fles 210 11.15 slapen 13.00 wakker 15.00 fles 15.30 slapen 17.30 wakker + groente 20.00 210 +pap daarna naar bed. Dit is ons ritme al verschillen de tijden wel. Ligt eraan hoe laat ze wakker word. Heeft jou meisje een speentje. Die zou ik eerst proberen te geven. Huilt ze daarna weer dan wil ze gewoon drinken. Misschien kun je met pap beginnen in de hoop dat ze lekker vol zit en s nachts niet meer komt.
Onze dochters hadden allebei al heel snel een ritme (met een week of 3-4). Bij beiden gekomen doordat we ze echt om de zoveel uur de fles gaven. En dus ook wakker maakten om die tijd. De eerste weken om de drie uur en later om de vier uur. Behalve 's nachts, dan maakten we ze niet wakker en gaven we een flesje als ze wakker waren. Bij onze jongste is het ritme al heel lang 8-12-16-19. Toen ze wat kleiner was ook om 23/24 en 4 uur. De nachtfles van 4 uur was er al snel af. De fles van 23 uur gaven we slapend. Inmiddels krijgt ze al een paar maanden fruit (tussen de eerste en tweede fles) en groente (tussen de tweede en derde fles). En bij de tweede fles ook wat stukjes brood. Qua introductie vaste voeding. Misschien is rapley iets voor jullie? Ik heb er geen verstand van, maar er is een rapley topic. En ik weet niet of ze vaak zes flessen krijgt, want die dagen ga je over het maximum aan flesvoeding per dag (1 liter/30 schepjes). Daar zou ik mee uitkijken en zeker straks met opvolgmelk (nr 2). Dat mag volgens mij nog minder..
Ik zou het ook niet weten. De oudste was wel in een soort ritme te krijgen maar de jongste ook niet en is nu ook 6 maanden geweest.. Ik zou ook graag een soort ritme krijgen maar het lukt ons niet.. En laten huilen doen we niet. Vind ik ook nergens voor nodig.