dochter 5 angstig

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door namida, 3 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. namida

namida Actief lid

25 okt 2012
    224
    0
    16
    Hoi,

Mijn oudste dochter van 5 kan enorm angstig zijn.
    Vanmiddag naar de tandarts geweest..1e keer, 2 maanden terug, was het een drama. Nu ging het iets beter: ze pakte zowaar wat aan van de tandarts. Nu heeft ze een nieuwe fiets, al een half jaar. Maar ze durft er absoluut niet op. Ze kan wel met haar tenen bij de grond. Maar ze heeft een erge angst om te vallen, terwijl dat ze dat nog niet een keer gedaan hebt. Als wij erbij staan gilt ze de hele buurt bij elkaar als we ze op het zadel zetten. Vervolgens als ze haar kinderfeestje houd, waren er 5 meisjes op haar feestje. Zijn we naar de speeltuin gegaan. De vriendinnen gingen overal op. Maar dochterlief durfde niet van de grote glijbaan (met jute zak om je benen).
    Ze is in de klas wel erg geliefd bij haar vriendinnen. Maar ze durft in de klas ook niet hardop te praten.

Hebben jullie tips??

2. namida

namida Actief lid

25 okt 2012
    224
    0
    16
    Heeft niemand ervaring?

3. dekilene

dekilene Niet meer actief

Wat vervelend voor je meisje dat ze zo angstig is.
    Mijn dochter gilt wel vaak dat ze iets niet kan voordat ze het niet eens geprobeerd heeft..

Ik dwing haar dan niet want dat werkt dan niet.
    Ze wilde eerst ook niet fietsen vond ze ook eng. Uieindelijk ging ze een hele lange tijd erna pas fietsen. Ik was binnen en ze fietste in de tuin rondjes.

Deel Deze Pagina