Hoi Lucie, Mijn dochtertjes eerste bril kwam van Pearl vandaan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de service bij Pearl erg goed vind! Kwam er soms wekelijks en ze hebben hem ook weer aan elkaar gemaakt en ik weet niet hoe vaak nieuwe neusvleugeltjes op gedaan en altijd kosteloos. Hij is nu na vijf maanden vervangen door een nieuwe maar dat kwam denk ik meer door de sloopkunsten van mijn dochter. Ik haar tweede bril ergens anders gekocht omdat ik pearl vrij duur vind. En let op altijd een verzekering er bij afsluiten, had ik niet gedaan dom dom, dan had ik een nieuwe bril gekregen! Ze hebben altijd twee acties die om te tijd omwisselen, de ene periode is het dat je het montuur voor de halve prijs krijg en de andere actie is dat je het tweede montuur gratis krijg tot 200 euro. Maar dit is niet bij kinderbrillen dan is het tweede montuur gratis tot 39 euro en moet je de rest wel bij betalen met gratis glazen ( niet ontspiegeld enz.). Ik heb haar eerste brilletje gekocht toen was haar montuur voor de helft dus nu 50 euro en 50 euro voor de glazen. Als ik de glazen dun zou laten slijpen en ontspiegelen met de sterkte van +7 en +5.5 was ik 150 euro kwijt voor de glazen. Heb ik niet gedaan dus 100 euro totaal kwijt maar ik vond het restultaat erg 'jampot'. Ik kreeg ook regelmatig reacties van zo slechte ogen zeker enz. Vandaar dat ik op zoek gegaan ben naar een andere brillenzaak omdat ik graag wat betere glazen wilde hebben, maar dat de prijs nog een beetje schappelijk is. Ik ben nu bij een 'betere' brillenzaak geslaagd voor haar tweede brilletje. Weer 100 euro kwijt maar dan een bril met ontspiegelde glazen en ietsje dunner geslepen! Echt dunne glazen krijg ze pas als ze wat langer met haar brilletje ga doen Ze heeft deze bril nou vier weken en ik krijg regelmatig nog reacties van, oh zijn haar ogen vooruit gegaan enz! Staat echt stukken beter! Dus ik vind Pearl persoonlijk een goeie brillenzaak maar voor de sterkte van mijn dochtertje vind ik het zelf een beetje duur worden! Succes hoop dat je hier iets mee kan , had je er een leuke bril gezien? Doei Mineke
wij zijn 2 weken geleden bij de oogarts geweest was de eerste keer dat ze een paar regels kon lezen ze kwam nooit verder dan de eerste 2 regels het bezoekje was voornamelijk om tekijken of ze geen luioog had de arts zegt ze heeft NOG geen luioog dus we moeten in juni weer komen dan gaat ze weer kijken of ze geen luioog heeft anders krijgt ze net zo'n mooie plakker als het dochtertje van mineke. omdat ze zo gevallen was en de bril dus zo erg beschadigt is hebben we een nieuwe bril uitgezocht bij specsavers een scooby doo bril de 20ste is hij klaar dan gebruiken we deze bril als reserve als ze de nieuwe bril heeft zal ik wel een fototje plaatsen wat me opvalt is dat de meeste kids hier + hebben komt dat meer voor? en komt dat ook weer goed? phoebe heeft - en dat kan alleen maar erger worden met de tijd ze komt ook nooit meer van de bril af arts vertelde mij ook de 1ste keer dat alle kids met + geboren worden en dat dat langzaam bijtrekt als ze opgroeien geld dat dan ook voor de kindjes met hele hoge + ogen? sorry voor alle vragen maar dat vroeg ik me gewoon af groetjes sabrina..
hoi hoi ons dochtertje heeft ook vanaf haar 3e een brilletje.ik heb er ook wel een beetje over in gezeten kwa pesten maar dat valt heel erg mee!ze word er niet mee geplaagt.en het staat haar erg goed een bril!moet ik zeggen.ze kan het overgroeien maar dat is nog niet zeker en dat weten ze pas als ze 9 jaar is.maar de laatste x bij de oogarts was het niet slechter geworden dus wie weet.
Even een vraagje ik ben bij de othoptiste geweest maar ben het vergeten te vragen, dus vandaar dat ik de vraag hier stelt. Mijn dochtertje ga bijna naar de kleuterschool en nou had ik willen vragen of ze zonder bril kan gymmen! Ze heeft +7 en +5.5. weet iemand dat misschien hier! Als het gevaarlijk is dan hou ze hem maar op dan maar het risico dat hij stuk ga! Hoor graag iemand hierover heb zelf namelijk geen bril dus weet niet wat ze ziet zonder! En de vraag van Sabine over plusglazen of ze dat kunnen overgroeien. Dat kan wel, maar dat ligt aan de sterkte. Bij mijn dochtertje hebben ze heel duidelijk gezegd dat ze er nooit meer vanaf komt! Ze is nou wel na een half jaar plakken een beetje vooruit gegaan met haar luie oog dat keek maar voor 30% mee, dus dat is alvast mooi gewonnen . Dus we plakken trouw door! Groetjes Mineke
Onze dochter heeft vanaf haar derde een bril (+3 en +3,5 en dan nog cilinders). Tot de laatste keer dat we bij de orthoptiste waren, was het nauwelijks verbeterd. Een week of twee geleden weer bij de orthoptiste geweest, en bleek het binnen een jaar tijd positief achteruit gegaan te zijn. Ze heeft nu bij beide ogen nog maar +2.75 (met nog wel cilinder, hoor). Verder heeft ze altijd zonder bril gegymd, maar ze had dan ook 'maar' +3,5.
wij moeten volgende week met ons dochtertje naar de oogarts in zh. op het buro is gebleken dat ze met rechts minder ziet als met links. maar ze zei dat het wel voldoende was. Dus heb echt geen flauw idee wat ze nu gaan doen. maar we wachten maar ff af...
Wij moeten eind deze maand weer langs de optometrist, maar ik verwacht geen wijzigingen. Wel wil ik ook eens bij specsavers kijken... Niet geweten dat het zoveel scheelt met een bril! Ik moet zeggen dat de service super is bij de zaak waar we Ilses bril hebben gekocht. Als er wat stuk is, dan wordt dat zonder pardon gemaakt zonder kosten. Inmiddels hebben we al 2 frontjes gehad en 3 nieuwe pootjes. Groetjes van kiki
Hallo allemaal, Ik ben dus degene die dit topic is gestart en moet zeggen dat ik positief verrast ben door alle reacties. Heb een poosje niet gekeken ivm geboorte zoontje maar er is veel geschreven. Bente heeft inmiddels haar bril. Ze had -3 en -3,25. Niks van gemerkt dus viel bijna van stoel van verbazing. Ze heeft inderdaad een mooi roze brilletje uitgezocht en ik heb om het haar wat makkelijker te maken ook maar eens een bril gekocht. Een hele hippe. Vond het zo stoer van mezelf want heb echt een hekel aan bril. Het heeft haar zeker geholpen met dragen want we hadden er iets gemeenschappelijks van gemaakt. Moet zeggen dat mijn afkeer van een bril ook iets is verminderd. Zo zie je maar weer. Zal de reacties hier maar eens wat meer gaan volgen. Fijn om te lezen dat er zoveel kids zijn met brilletje. Sta je nooit zo bij stil als het je (nog) niet treft!
Hoi hoi, Onze dochter heeft inmiddels bijna twee weken haar twee nieuwe brillen. Super leuk zijn ze. Een wat stoerdere en een wat lievere. Zo kan ze toch afwisselen bij de kleding die ze draagt. Ze is toch al zo mode-bewust . Binnenkort ook maar weer eens haar zonnebrilglazen laten vervangen. Vorig jaar een zonnebril op sterkte gekocht. Heb dat wel zo lang mogelijk uitgesteld, maar vorig jaar ontkwam ik er niet meer aan. Ook zij wilde een zonnebril. Logisch toch? Gelukkig is ze wel heel zuinig op haar spullen, want een zonnebril op sterkte is ook niet echt goedkoop.
@mineke: ik zou als ik jou was de reservebril gebruiken voor het gymen, de sterkte is hoog en zonder bril ziet je dochter dichtbij natuurlijk erg slecht. Wat specsavers betreft, de brillen zijn goedkoop, maar de service is er belabbert ! Als je bril kapot gaat wordt er verwacht dat je een nieuwe aanschaft ! Wat dat en gaat is pearle wel duurder, maar de service is goed. Tevens kan je er een all risk garantie afsluiten voor als er een ongelukje met de bril door eigen schuld, ideaal met die kids !
lief649 bedankt voor de tip! Is een goed idee de reservebril voor gym. Ze ga na de meivakantie naar school, ze heeft er reuze zin in. doei mineke