Dochter van 3 verkouden

Discussie in 'Corona forum' gestart door Willemijntje19, 17 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Zoals de titel zegt, dochter van 3 verkouden. Gaat naar een orthopedagogisch dag centrum. Volgens hun beslisboom mag ze komen met alleen verkoudheid. Ik vind het zelf fout voelen om haar maandag gewoon er heen te laten gaan. Ze kan immers de andere kindjes ook aansteken. Wat doen jullie in mijn geval?
    Testen vind ik erg naar voor een meisje met ass. Ze is van de week al wat getriggerd vanwege een dktp vaccinatie.
     
  2. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.163
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Als ik de mogelijkheid had thuis te houden, thuis houden. Als dat niet is, bv door werk, zou ik gewoon brengen. Testen zou ik niet doen, alleen als er koorts en/of hoesten bij komt.
     
  3. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Mijn 3 jarige gaat nu gewoon naar de opvang “verkouden” hij is sinds de opening alweer verkouden (in elk geval veel snot) dus anders had ik hem alleen maar thuis. Maar hij hoest dus maar incidenteel dus dat mag ook gewoon volgens beslisboom.

    Ik houd hem pas thuis bij veel hoesten, koorts, benauwdheid/ziek of als iemand in ons gezin dat heeft. En uiteraard als iemand bij ons positief test of hij daarmee in aanraking is geweest.

    Volgens de beslisboom dus. Maar ik weet niet hoe je kind verkouden is, of dat vaak is of echt heel erg...iets om zelf in te schatten denk ik?
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  4. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties. Dochter heeft alleen een snotneus, gelukkig geen hoesten.
     
  5. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Zolang het mag volgens de beslisboom, zal ik haar zeker laten gaan... Als ik zie hoeveel kinderen wij ontvangen in onze kdv met snotneuzen.
    En het is niet heel gek met dit weer.. Zo is het 22 graden en zo is het weer tijd voor een winterjas...
     
    nizzie86, Mapje, Kukido en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.035
    17.046
    113
    Vrouw
    De beslisboom gewoon volgen... als ze volgens de beslisboom mag komen, dan gewoon laten gaan.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  7. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    Ik werk in de kinderopvang en ongeveer 80% is verkouden. Zolang ze niet hoest en koorts of benauwd is. Lekker brengen!
     
    nizzie86, Paardenbloem, Spectre en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ik zei pasgeleden tegen de Leidster ja ik weet het niet hij heeft hier altijd gelijk een snotneus. Zegt ze: ik heb in 10 jaar tijd bijna nog nooit peuters zonder snotneuzen gezien :roflmao: Je voelt je tegenwoordig zo gestresst....
     
    nizzie86, Paardenbloem, Vero0504 en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Mijn 3 jarige is altijd verkouden dus die hou ik alleen thuis bij veel hoesten en/of koorts.

    Ben trouwens benieuwd hoe dat gaat als ze in september naar de basisschool gaat. Ik denk niet dat ze dan transformeert in een kleuter die niet meer verkouden is. Hopelijk zijn de regels dan weer wat anders
     
    Kolibrie2, Mapje en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  10. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.163
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Je zal er versteld van staan. Dochter was ook altijd verkluden, vaak hoesten, regelmatig oorpijn. Sinds ze op school zit, amper meer.
     
    Mapje en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  11. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ik zie er ook tegenop! Hier stroomt constant het snot naar september wel naar school. Ben er nu al bang voor...:oops:
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  12. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Bedankt allen voor de reacties!
    Naast onze peuter dochter begon middelste dochter over keelpijn en begon ook wat te hoesten, ze is bijna 7 jaar en wilde zelf graag testen, het hoefde niet van ons. Ze kon vanmiddag al terecht en ze vond het erg mee vallen, alleen wat kriebelen zei ze.Nu wachten op de uitslag.
     
    Dubbelgeluk en Mapje vinden dit leuk.
  13. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Gelukkig, dochter is negatief getest!
     
    joepy, Vero0504 en Zxcvb vinden dit leuk.
  14. Helicryse

    Helicryse Fanatiek lid

    8 jun 2020
    1.159
    869
    113
    Vrouw
    Even laten weten van tevoren dat ze verkouden is. Zo doen wij het ook, dan zijn de leidsters op de hoogte van tevoren en kan je kindje gewoon komen. Testen zou ik ook niet doen.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  15. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Onze school helaas niet, ook met negatieve test eerst 24 uur klachtenvrij zijn. Van de weinige dagen die ze heeft gehad (zou officieel 4 januari beginnen) zijn er inmiddels al 20 uitgevallen alleen vanwege verkoudheid... :mad:

    Daar blijft in dit tempo niet veel over dit jaar.

    Ze krijgt multivitamine, weerstand tabletjes, speelt genoeg buiten en normaal gevarieerd te eten. Heb niet veel andere opties meer geloof ik, maar t loopt aardig op zo...:cry:

    Grootouders kunnen nu ook niet bijspringen dus de afgelopen maanden hier meer last dan baat van school. Het was in elk geval een stuk relaxter zonder school. :eek:

    Het is dat t voor haar ontwikkeling nut heeft en dat ze uitkijkt naar spelen met de kindjes daar.

    Maar ze horen mij in elk geval niet klagen als hij weer dicht zou gaan, scheelt een hele berg gedoe, gesnotter en spagaten maar daar zijn wij vermoedelijk een van de weinigen in.

    En nee met een kind thuis werken is ook drama, en ja ik heb dan wel heel creatieve uren in de avond tot aan middenacht en met een kind met een slaapstoornis is dat aardig k.u.t.. Maar ik vind dat minder belastend dan deze situatie met een "ziek" kind thuis die barst van de energie, iedereen aansteekt en dán nog je uren proberen te maken en je huishouden te draaien en geen enkele opvang optie. Gun t een ander ook niet dus hou dr ook echt thuis tot ze ècht 24 uur snottervrij is, maar praktisch is t niet. :(

    *vervolgt de eeuwige mantra der ouderschap die multipurpose blijkt te zijn: ook dit is een fase die voorbij zal gaan...liefst gisteren....*
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  16. Relax

    Relax Fanatiek lid

    26 sep 2009
    1.602
    1.798
    113
    Vrouw
    Ik hou mijn zoontje van 2,5 wel nog thuis, naast neusverkouden (veel snot) hoest hij ook al een week. Waarschijnlijk geen populaire mening, maar ik wou dat meer mensen dat deden. Want door de verkoudheden die de jongste naar huis meeneemt zitten ook mn twee oudere kinderen en mijn man en ik telkens thuis en moeten we onnodig getest worden.

    Komt uiteindelijk door de kromheid van de regels natuurlijk en niet door de ouders die de beslisboom volgen, dat begrijp ik ook wel hoor!
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  17. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ik vraag me af of school dit wel mag eisen, 24 uur klachtenvrij na een negatieve test?
    Ze kunnen toch niet op basis van een verkoudheidje, wat in dat geval dus bewezen géén corona is, kinderen frequent onderwijs onthouden?! Ik zou dat echt aankaarten bij school en desnoods hogerop!
     
    jojo85, Spectre en Helicryse vinden dit leuk.
  18. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja inderdaad, kinderen hebben recht op onderwijs en alleen zwaarwegende redenen mogen dat recht opschorten. Een simpele verkoudheid is dat niet. Kun je geen contact opnemen met de leerplichtambtenaar?
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  19. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.035
    17.046
    113
    Vrouw
    Hier ben ik met mee eens. Wij hebben ons zoontje afgelopen dinsdag laten testen, wilde hij zelf ook graag want hij wilde naar school en zeker zijn of hij naar de koningsspelen kon. Gelukkig was de uitslag negatief.. hij heeft nog wel klachten. Ze hadden niet moeten aankomen met dat hij eerst 24 uur klachten vrij moet zijn. Zou dan echt pissig zijn en het niet accepteren.
     
  20. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    #20 Vero0504, 23 apr 2021
    Laatst bewerkt: 23 apr 2021
    Ik heb er geen probleem mee dat t hier 24 uur klachten vrij is. Ja het is irritant, maar als iedereen met gesnotter de klas in komt, ligt mn dochter t hele jaar thuis. Nu heeft ze nog wat. Die is van een "simpele" verkoudheid ook best wel beroerd.

    Niet zodanig dat je de huisartsenpost en de ambulance uit laat rukken, maar in elk geval "niet in staat nog enige informatie op te nemen"

    Waar een ander kind allicht in 3 dagen, up en running is. Ligt zij er sowieso een dag of 7-10 uit want simpel, het is al een beroerde slaapster (heeel langzaam aan gaat t stapje beter) maar komt ze een snottebel tegen staat ze dan ook direct naast je. Dus testen levert ons eigenlijk gewoon "niks" op. Blij als t zomer is.

    (edit: na zulke ziekte nachten is ze in de ochtend al gewoon brak. We kijken nu "er was eens het leven" ze begint door te krijgen dat als ze goed slaapt de bouwertjes energie hebben en het afweer ook beter werkt als ze wakker zijn...progress...I hope)
     
    Athina vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina