Dochter van 3 verveelt zich en wil niks

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mother2Be, 22 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mother2Be

Mother2Be Lid

18 jul 2014
    60
    0
    6
    Hoi mama's,

Mijn dochter van 3 kan zich de laatste weken totaal niet vermaken. Is alleen aan het zeuren en wil alleen bij mama blijven. Ze wil alleen met mij iets doen en niet alleen tenzij het om een spelletje (op de telefoon, wel educatief) of om tekenfilms kijken gaat. Ik heb zelf genoeg andere dingen te doen en nog een ander klein meisje van 10 maanden waar ik voor moet zorgen. Ik heb knutselspullen, klei, kleurtjes etc in huis maar daar is ze totaal niet voor te porren. Vaak ligt ze ook gewoon en doet ze niks. Wat kan ik hiertegen doen?? Normaal is ze zo vrolijk en kan ze wel alleen spelen.

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Haar laten helpen met dingen? Of 'parallel' laten spelen, met een eigen schoonmaakdoekje/ babypopflesje etc. Als ze daar nu behoefte aan heeft zou ik haar niet wegsturen :)

3. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    En ze is verder wel fit?
    Inderdaad je laten helpen. En hier helpt het ook wel om spel te starten en me er dan uit terug te trekken. En vaak als ik bezig ben zijn zij het ook

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier wissel ik dan af met samen spelen, proberen alleen spel te stimuleren (soms bv bouwen met Duplo en dan haak ik even af als ze druk bezig is), laten helpen met wat ik doe en soms ook gewoon laten vervelen (want helpen kan niet altijd en vervelen is niet slecht).

tuc vindt dit leuk.
  5. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Daar was ik heel makkelijk in. Mama moet poetsen oid, dus hier heb je een doek en help maar mee. De wasmand moet gesorteerd worden, hier heb je een berg en succes.
    Oké, het duurt iets langer en het is minder netjes, maar ze helpen dan mee en zijn weer bezig, of ze vinden het eigen speelgoed ineens wel interessant :D
    Als er werk klaar was dan ging ik uiteraard samen spelen wat hij wilde doen ;)

Maar misschien heb ik mazzel, mijn zoon helpt vaak graag mee.

6. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Ga je wel genoeg naar buiten? Als ik de hond uitlaat, laat ik de kindjes ook uit. Zij moeten ook even uitrazen :p

7. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Hier ook tussen 3 en 3,5 jaar die fase gehad van geen minuut zelf willen spelen, heel irritant! Je hele eigen leven is weg. Ik heb toen een kookwekker geintroduceerd, die ze zelf uit mocht kiezen in de winkel. En hij heette de mamawekker :D

Eerst even met veel positieve aandacht gezamelijk spelen, en dan de wekker aan. Eerst voor 5 minuutjes, en als ze dan netjes zelf speelde en de wekker ging af dan sprong ze overeind van blijdschap en kwam ik weer 5 minuten met haar samenspelen. Dit steeds langer opgebouwd, en op een gegeven moment kon ze 45 minuten zelf spelen zonder elke minuut mama dit, mama dat, kijk, help, enz te roepen en aan me te hangen. Wow :o:

Na 6 weken gebruiken was de wekker niet meer nodig en nu kan ze heerlijk zelf hele lange rollenspellen spelen.

Deel Deze Pagina