Hoelang duurde het voor jullie kindje ook nacht zindelijk was nadat hij/zij dag zindelijk was? Mijn zoontje van 2,5 is sinds een paar weekjes zindelijk overdag. Op de opvang hebben ze hem tijdens middagslaap luier afgelaten omdat hij een paar keer droog was. Toen wel een aantal dagen natte kleren mee naar huis (geplast tijdens slaapje) maar nu niet meer, en ook merk ik dat hij sochtends vaak droog is en gewoon zn luier uit doet en op de wc gaat plassen. Is dit een teken dat hij nu ook nacht zindelijk zou kunnen zijn langzaam aan? Ik wil hem niet teveel onder druk zetten in zo´n korte tijd.. Ik heb onder zn hoeslaken een waterdichte molton van ikea, zou dat genoeg zijn wanneer we de luier uit laten..?? Heb het gevoel dat ik er nog wat extra onder moet doen, iemand idee? P.s. het heeft geen zin om hem nog wakker te maken voordat wij naar bed gaan voor een plas, dan wil hij niet meer slapen of alleen bij ons
Mijn zoon is 4 jaar en sinds dat hij 2,5 was zindelijk (toen sliep hij al niet meer in de middag). Maar hij is pas sinds kort nachten droog, heeft wel vaker een periode droge luiers gehad maar toen toch weer gaan plassen in de luier. Als hij droog uit de nachten komt zou ik het gewoon proberen(wel met een zeiltje eronder).
Mijn oudste was bijna 2 toen hij overdag zindelijk was maar is nu bijna 5 en pas sinds enkele maanden ook 's nachts zindelijk. Mn cadeaukindje is sinds hij 2,5 was overdag zindelijk maar slaapt nu nog met een luier 's nachts
Ons zoontje is sinds 2 weken dagzindelijk en zei halverwege: niet luier aan in bed, ik groot. En direct droog.
Dochter was met 2j8m droog op de dag. Tot op heden willen de nachten nog niet lukken tot grote frustratie van haarzelf
Mijn zoon was pas zindelijk met 3.5jr en vrijwel meteen daarna ook snachts. In het begin steeds luier om naar die was steeds kurkdroog dus toen uit gelaten en gaat nog steeds goed.
Hier was ze direct dag en nacht zindelijk met 3 jaar. Ze had al wel langer de controle over haar blaas maar plassen in de luier er nog veilig. Tot ze iedere ochtend tegen een uur of 10 voor de 1e keer plaste ('s nachts was ze dan droog dus vanaf 19.00 uur) en tot aan haar enkels onder zat! Gevraagd wanneer haar luier af ging en sindsdien gaat het prima. Voor op bed heeft ze nattlig eronder liggen. De enkele keer dat ze een ongelukje heeft gehad absobeerde het alles (mijn dochter plast superveel per keer). Als hij gewassen is is hij ook snel droog.
In de nacht niet zindelijk zijn ('bedplassen') is nog heel lang normaal. Tot 7 jaar doen medici volgens mij sowieso niets, dacht ik... Zindelijk overdag bij mijn oudste kan ik vrij lastig op 1 bepaalde leeftijd pinnen omdat dit heel langzaam proces was, van heel veel ongelukjes en uiteindelijk ook interventie van uroloog, maar zo rond 7 jaar was dat wel echt een feit. Met 7,5 jaar zegt hij opeens uit zichzelf dat hij zonder luier wil slapen in de nacht en wonder boven wonder ging dit meteen goed en heeft hij nooit ongelukje. Mijn middelste was zindelijk overdag vanaf 3jr 11mnd (ging ook niet helemaal soepel) en wilde ergens rond 4,5 jaar heel graag zonder luier slapen, maar haar lijf was er nog niet aan toe. Na 2 wkn veel bedden verschonen en wassen toch weer luier aan. Toen ze net 5 jaar was wilde ze weer een keer zonder luier, en toen ging het wel meteen goed (een enkel ongelukje daar gelaten). Mijn jongste is zindelijk overdag vanaf 3 jaar, maar slaapt nog steeds met een luier in de nacht (ruim 4 jr nu). Ik wacht tot ze er zelf mee komt en anders ga ik het een keer voorstellen tegen haar 5e verjaardag. Soms wordt ze in de nacht wakker dat ze moet plassen (en dan heeft ze in ochtend dus droge luier), maar meestal dus niet.
Jongste was met 2,7 jaar gelijk dag en nacht zindelijk. De oudste was met 2,3 jaar overdag zindelijk maar pas 's nachts zindelijk toen ze bijna 7 was. Als je zoontje steeds 's ochtends een droge luier heeft, zou het inderdaad kunnen dat ie 's nachts zindelijk is geworden. Hier hebben we de luiers 's nachts niet meer omgedaan toen ze 7 nachten achter elkaar droog bleven. Op de bedden ligt standaard een waterdicht hoeslaken onder het gewone hoeslaken, ook voor het geval ze 's nachts ziek worden en ik te laat met de emmer ben. Je zou voor de zekerheid nog een extra matrasbeschermer erbij kunnen doen, deze absorberen meer (bijvoorbeeld https://www.kruidvat.nl/kruidvat-matrasbeschermers/p/2162189).
Oudste was meteen dag en nacht zindelijk (rond de 3 jaar), bij de jongste zat er een week of twee tussen (3 jaar en twee maanden oid). Maar gewoon proberen, zo'n waterdicht ding werkt prima (er van uitgaande dat hij echt waterdicht is dan tenminste). Ik heb er nog een matrasbeschermer (van de Ikea) overheen, maar dat is meer ivm het zweten wat ze doen als er enkel een laken over het waterdichte ding heen ligt.
mijn oudste was zindelijk met 2 jr 1 mnd en pas een klein jaar later 's nachts zindelijk mijn jongste was overdag zindelijk met 2 jr 2 mnd en meteen 's nachts zindelijk
De oudste was met 2,5 overdag zindelijk, nacht volgens mij pas een jaar later. Dochter weigerde op mijn commando zindelijk te worden, en kwam 1 dag voor ze 3 werd melden dat ze geen luier meer om deed. En die was meteen dag en nacht zindelijk. Maar zij heeft van beiden wel de meeste ongelukjes gehad, en nog steeds is ze wel eens te laat. De jongste plast heel makkelijk op het potje, maar ook net zo makkelijk er naast, en ik heb nog helemaal geen zin in dat zindelijk worden gedoe, dus ik hoop dat hij net als zijn zus opeens besluit zindelijk te zijn
Hij is nu de vierde of vijfde nacht achter elkaar droog sochtends, ik wacht het toch nog even af want vind het best een grote stap! Mocht hij nou echt de komende week ook gewoon elke ochtend droog zijn kan ik het natuurlijk best proberen..
Mijn dochter van 3 jaar en 2 maanden is al maanden droog in de nacht. Overdag blijft ze maar in haar broek plassen. Zodra ze alleen een jurkje aan heeft gaat het goed. Maar verder wil het echt nog niet. Ik word er moedeloos van.
De oudste met 3 overdag en met enkele weken ook snachts. Jongste overdag met 3 (was wel een kindje dat nog tot zeker 6 regelmatig te laat ging en dus steeds van die kleine plasjes al had gedaan) en snachts 10 (mbv een plaswekker anders was het nog jaren zo geweest denk ik).
Uk is 3 en na dat hij nog geen 2 maand overdag zindelijk was bleven zijn luiers snachts droog. Overdag bleef hij al vaker droog. We hebben nu een zeiltje alleen onder zijn billen van de hema, echt super fijn ding en wasbaar op 60graden
Oudste was met 2.5 dagzinelijk, pas sinds een paar weken snachts (3.5 jaar) M was met 2.5 dagzindelijk en een paar weken later ook nachtzindelijk.
Oudste was iets voor haar 2de verjaardag dagzindelijk. Een klein halfjaar later was ze ook nachtzindelijk.
Hier heb ik een ruime jaar gewacht. Ze was met 20 mnd zindelijk en tijdens dr middag slaapje hoefde ze ook geen luier om. Maar 2 maand voor ze 3 werd heb ik de luier in de nacht afgelaten. En dat ging goed. Misschien kon het eerder maar ze dr luier was elke ochtend nat.