Zoontje krassen in gezicht na ochtendje psz

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Faye80, 22 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Toen ik van de week mijn zoontje ophaalde van de psz zag ik toen hem thuis naar bed bracht opeens allemaal krassen ter hoogte van zijn kaaklijn, achter zijn oor en in zijn nek en op zijn wang een kras en een blauwe plek. Weet 100% zeker dat hij deze nog niet had voor ik hem bracht. Er loopt ook een jongetje rond die graag andere kindjes slaat, ik dacht nog met mijn naïeve hoofd dat de leidster hier wel goed op zouden letten, maar niet dus.. ik ga er volgende week ook zeker wel wat van zeggen, al snap ik natuurlijk dat zulke dingen kunnen gebeuren, toch vind ik het moeilijk te weten dat hij daar dus niet zo veilig is als dat ik had gehoopt, snappen jullie wat ik bedoel? Hoe zouden jullie reageren? Hij zit er ook nog maar net een maandje hoor, en hij doet het verder heel erg goed maar vind het jammer dat hij nu al het verkeerde voorbeeld krijgt en te grazen wordt genomen door zo'n jongetje, hij is net 2..

2. Storm

Storm Niet meer actief

Tja, kinderen maken ruzie. Daarbij wordt geschopt, geslagen en gekrabt. Ook op de peuterspeelzaal.
    Je zou na kunnen vragen of er wat gebeurt is.

3. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Het is niet leuk als je kind krasse oploopt, maar je veroordeelt nu wel erg snel een ander kind. Ik zou eerst navragen bij de juf wat er gebeurt is..........wie weet steekt het wel heel anders in elkaar!!

4. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik zou ook navragen of ze weten wat er is gebeurt. Laatst had mijn dochter een flinke kras in haar gezicht toen ik haar ophaalde van het kinderdagverblijf. Ze wisten niet waar ze die vandaan had. Ik was al een beetje boos dat een ander kindje dat misschien gedaan had, maar wist dat ik me daar overheen moest zetten. Vevolgens krabde ze thuis met haar vingers in haar gezicht, omdat haar haren tegen haar wang kriebelden. Mijn man had die ochtend haar nageltjes geknipt, maar er waren wat scherpe randjes over. Ze had het dus zelf gedaan. ;)

In jouw geval klinkt het niet alsof je zoontje het zelf gedaan heeft, maar dan nog zou ik me er niet te druk over maken. Het is niet leuk en ik voelde dus ook als eerste reactie die boosheid, maar tegelijkertijd weet ik dat peutertjes met elkaar ravotten en dat het er dan soms ruw aan toe kan gaan. Ook zal er wel eens gekrabd of geslagen worden. Mijn dochter heb ik ook wel eens een kindje zien duwen. Tja, ze kunnen nog niet tegen elkaar zeggen dat ze dat stuk speelgoed willen o.i.d., dus lossen ze het zo op. Dat hoort er toch een beetje bij.

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#5 MMarianne, 22 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 nov 2013
    Je kan informeren of de peuterleidster misschien iets gezien heeft en je kan je bezorgdheid uiten hierover maar zou niet zomaar met het vingertje naar dat andere jongetje wijzen en zou niet gelijk denken dat m'n kind daar onveilig is...

6. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Oh ik ben dus ook zo een moeder die er dus echt niet tegen kan dat andere kindjes slaan. Ik weet dat het er allemaal bijhoort en dat er misschien zelfs heuze vechtpartijen kunnen ontstaan maar vind de gedachte vreselijk en vind het zo erg als ie geslagen zou worden juist omdat hij niet voor zichzelf durft op te komen. Hoe dan ook. Zou er zeker bij de leidster naar vragen. Ik denk alleen dat het haar niet opgevallen is omdat ze het anders zelf even gezegd zou hebben. Maar je kunt het altijd vragen en wie weet wil ze even extra opletten.

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Ik vind dat je overdrijft. je kunt best informeren wat er gebeurt is maar goed, kindjes bijten slaan en schoppen nu eenmaal weleens. Als het 5x gebeurt zou ik niet blij zijn maar een keertje, tja.....om nou gelijk te concluderen dat je kind daar niet veilig is. Mijn dochter was laatst met haar vriendinnetje aan het stoeien en ze kietelde haar wat hardhandig, inderdaad een aantal krassen in haar zij....

8. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Het is een kindje he, die maken nou eenmaal een keer ruzie. Misschien is jou kindje begonnen? Beetje overdreven reactie...

9. pioenroos26

pioenroos26 Niet meer actief

Je zou het de volgende keer even kunnen vragen... Dit soort dingen kunnen gewoon gebeuren hoor.

10. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Idd, gewoon even vragen wat er gebeurd is.

Mijn zoontje kwam een keer met een complete gebitsafdruk in zn arm thuis als baby. Vond het toch wel even fijn om te melden.

Maar wat hier al gezegd is: het kan gebeuren met al die kleintjes bij elkaar. Mijn zoontje heeft ook een tijdje geduwd en geslagen toen ie wat jonger was. Pure frustratie ivm niet kunnen praten.

11. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ga het inderdaad even navragen, weet ook wel dat dit soort dingen gebeuren. Het is ook meer mijn gevoel, ik moet er allemaal nog even aan wennen nu hij af en toe ook daar is. Vind de gedachte dat hij daar geslagen/geknepen of gekrabd wordt gewoon niet fijn. Beetje jammer dat mensen dat dan meteen weer 'overdreven' vinden. Het is wel mijn kindje hoor die ik uit handen geef, voor de een misschien makkelijker dan voor de ander?

12. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.656
    1.414
    113
    Mijn eerste reactie zou ook :x nou ja zijn, maar dan vooral omdat de leidsters niks gezegd hebben en het dus blijkbaar helemaal niet hebben gezien ;).
    Maar tja ze zijn allemaal natuurlijk nog erg jong vooral op de psz en dan kunnen zulke dingen wel eens gebeuren, wacht maar er komt een dag dat je jouw kindje op haalt en de juf zegt dta hij heeft geslagen :). Tja ze moeten alles nog leren :D

13. adi

adi Niet meer actief

Ik denk dat meeste zo reageren omdat jij eigen helemaal niet weet wat er is gebeurd, maar wel concludeert dat je kind niet veilig is en dat het door een jongen komt die vaak slaat.

Wie weet is er iets gebeurd wat door jouw kindje zelf is gestart? Peuters zijn met elkaar fysiek ingesteld, vooral jongens. Misschien loopt dat andere kind ook met krassen rond?

14. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Jeetje,
    Het zijn kinderen.. Je weet geeneens wat die van jou allemaal uitspookt. Ik vind je reactie dan ook echt overdreven. Het is gewoon normaal op een psz dat kindjes dat doen, ze hoeven maar iets van speelgoed te willen wat een ander heeft. Ik kan zoveel redenen verzinnen..
    Tuurlijk is het niet leuk omdat te ontdekken van je kind, maar het hoort er gewoon bij. Get used to it!

15. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Misschien heeft hij zichzelf wel zeer gedaan met speelgoed.. zou er niet al te zwaar aan tillen, kan gebeuren.

Je zou het even kunnen laten vallen van joh hebben jullie dat gezien wat er gebeurd is. Maar meer dan ook niet, gebeurd zomaar en hij heeft er niet om gehuild want anders had je het echt wel van een leidster gehoord.

16. bo75

bo75 Actief lid

17 mrt 2012
    305
    0
    16
    alle puzzelstukjes bij verschillende artsen bij el
    Zuid-Holland
    Hmmm, ik weet het dan weer overdreven dan sommigen de reactie van TS overdreven vinden. Het is toch logisch dat je schrikt als je kind thuis komt met onverklaarde krassen en een blauwe plek. Kennelijk hebben de leidsters niets verteld. Ik zou mij dan afvragen wat er gebeurd is en of de leidsters het wel hebben gezien en (op tijd) hebben ingegrepen. Zou mij ook geen prettig vertrouwd gevoel geven. Schuldvraag is dan niet zo belangrijk, alhoewel ik het wel meer voor de hand vind liggen dat een ouder groter kind dan net 2 is begonnen. Maar nogmaals daar gaat het niet om denk ik. Het gaat er meer om dat leidsters het niet hebben gezien of zijn vergeten te vertellen. Daar zou ik mij ook slecht bij voelen.

17. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Vind het ook nogal vreemd dat sommige mijn reaktie overdreven vinden (maar goed, ieder zijn mening...) Heb het even nagevraagd. Het kwam inderdaad door het desbetreffende jongetje, ze waren het vergeten te melden. Jongetje had speelgoed van mijn zoontje afgepakt waardoor hij het terug pakte en het jongetje hem vervolgens heeft geknepen in zijn gezicht. Vandaar de krassen en de blauwe plek.. Ze houden hem nu wat beter in de gaten, hij doet dit vaker. Van de week bij binnenkomst had mijn zoontje ook alweer direkt een flinke duw van hem te pakken.. Pfff, dan kunnen nog 100.000 mensen 'get used to it' tegen mij roepen maar ik ga dan dus echt niet meer met een lekker gevoel weg...

18. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Jeetje wat is dat lastig he. Ik begrijp het helemaal. Wij hadden zo een neefje in de familie die altijd sloeg. Dan laat k mijn kind daar ook niet achter hoor. Hij sloeg bijna altijd en zonder reden. Je kunt wel zeggen dat hoort erbij maar laat mn kind daarom niet zomaar als stootzak gebruiken. Ik zou de leidsters wel vertellen dat je nu met een vervelend gevoel weggaat. Misschien dat ze je vertrouwen kunnen terug winnen.

19. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Fijn dat je nu duidelijk hebt waar het vandaan komt en dat de leidsters toezeggen daar meer op te gaan letten.

20. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hmm mijn dochter is 14 maand en is al een aantal keer thuisgekomen van de onthaalmoeder met blauwe plekken. Ik heb me er eigenlijk geen seconde druk in gemaakt. Kinderen zijn gewoon kinderen, toch?

Enkele weken geleden was er hier in België een moeder die klacht ingediend had tegen een kindje van 3 jaar omdat het haar kind gebeten had. Jezus zeg, waar ben je dan mee bezig?

Deel Deze Pagina