dochter van 4,5 is al om 5.30/6.00 wakker;tips??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mar74, 31 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mar74

mar74 Lid

1 aug 2010
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, Mijn dochter is 4,5 jaar en heeft al erg lang een slaapprobleem. Ze gaat prima inslapen rond 19.00/30. Het probleem zit 's snachts en 's morgens vroeg, nadat ze er minstens 1x is uitgekomen 's nachts omdat ze moet plassen, is ze rond 5.30 of 6.00 alweer wakker. We sturen haar dan wel terug naar bed, maar slapen doet ze niet. Ze komt dan na 0.15 min gewoon weer uit bed. Verzint vanalles: plassen/slokje water etc. Ze mag vanaf 6.30 uur gaan spelen, dat gaat dan prima. Maar ze is vervolgens overdag erg moe omdat ze ze vroeg wakker is! We hebben al geprobeerd haar een slaaptrainwekker te geven, maar dat negeert ze gewoon. Misschien heeft er iemand tips???

2. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    tja mijn dochter wordt ook al meer als een jaar rond 6.00 wakker en daar doe je naar mijn idee weinig aan. Als ze wat ouder zijn kunnen ze op hun kamer spelen maar nu doen ze dat toch nog niet.. ik zou haar savonds vroeger op bed doen. Mijn dochter gaat vaak rond half 7 op bed zodat ze toch een goede nachtrust heeft.. ik breng haar vaak naar beneden en gaat ze op de bank tv kijken en ik dommel nog even verder totdat me zoontje wakker wordt

3. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    o man wat vreselijk voor jullie..
    Heb je al geprobeerd iets later op bed (dat werkt bij mijn dochter wel, weet dat het vaak niet werkt hoor)
    of ff tussen jullie in? (maar ja dat moet je willen 's ochtends)

4. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    OOO dit herken ik zo erg, Sam blijft wel in bed liggen die gaat dus liggen roepen/huilen. Sam is helaas nog vroeger wakker echt iedere dag om 4.30 pfffff met moeite slaapt ze dan nog 1 uur soms 2, maar echt niet langer. En als ze echt een slechte nacht heeft is het om de 2 uur roepen!!!! Dus alle tips zijn welkom idd, ik dacht ook om zo'n slaaptrainer aan te schaffen maar dat helpt dus niet?

O en later naar bed maakt hier niet uit, of ze nu om half 7 of half 9 naar bed gaat. Ze blijft zo vroeg wakker worden

5. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Pfff geen tips voor je helaas. Mijn dochter wordt sinds twee weken tussen half 5 en half 6 wakker en we krijgen haar met geen mogelijkheid terug naar bed. Ze gaat om half 8 naar bed, niet echt te vroeg volgens mij... Succes!

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Wat gebeurt er als ze de slaapkamer niet af zou kunnen? Gaat ze dan uiteindelijk wel weer terug naar bed? Uit pure verveling?
    Mijn zoontje is nog een stuk jonger en makkelijker te manipuleren ;) Maar soms wordt hij ook veel te vroeg wakker en wil hij spelen en dvd kijken. Als ik hem vertel dat dat niet kan op dat tijdstip gaat ie huilen, maar als ik m negeer, iet meer ga kijken en de deur van zn kamer dicht hou dan "geeft ie het op" en gaat ie uiteindelijk weer verder slapen. Klinkt een beetje hard misschien maar hier is het ook gewoon eens tukje opwinding en enthousiasme voor de dag die komen gaat waardoor hij dan wakker wil worden en eruit wil terwijl hij nog lang niet uitgerust is. Door dat even te temperen en er niet aan toe te geven valt hij uiteindelijk wel weer in slaap

Deel Deze Pagina