Schoenen vraagje.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Dora en Boots, 30 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Hoi:)

Als we nu schoenen kopen, kopen we de schoenen een maat groter dan dat ze heeft. Maar wanneer stopt dat eigenlijk? Wanneer krijgen ze schoenen aan in hun eigenlijke maat?

Groetjes

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij hebben eigenlijk vanaf het begin af aan al schoenen in zijn eigen maat gekocht...? Die kleine voetjes zijn nog zo kwetsbaar, lijkt me niet echt fijn om op te grote schoenen te lopen.

3. ohmama

ohmama Niet meer actief

Hier hetzelfde...

4. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    hier ook :D

5. Tamio

Tamio Niet meer actief

Als je bij de schoenenreus o.i.d de voeten opmeet moet je inderdaad altijd een maat erbij optellen. Omdat ze een halve tot een hele cm ruimte moeten hebben. Ik heb ook nooit begrepen waarom ze dan niet meteen een maat groter op dat meetding zetten, de werkelijke maat die je hebben moet.
    Volgens mij blijft dat dus ;)

6. Dora en Boots

Hahaha, doen wij iets verkeerd. Nou wat vreemd:(. We hebben de voetjes laten opmeten en er moest nog genoeg ruimte over blijven voor de groei. Dus een maatje groter.;)

Edit: Niet bij de schoenenreus maar een schoenenzaakje

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja volgens mij moet je na meten inderdaad altijd iets groter kopen.

Ik meet altijd of laat het meten en dan is het meestal een halve maat groter'. Tot nu dan. 24,5 gemeten, maat 25 aan. et cetera

Geen idee hoe lang dat blijft.

8. Tamio

Tamio Niet meer actief

Volgens mij moet je er altijd een maat bij optellen als je met een gewoon meetding meet, dus met een niet electronische. Ik weet niet hoe zo'n ding heet maar je snapt hoop ik wat ik bedoel.

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn dochters voeten waren de laatste keer qua maat 21,5 en ze heeft schoenen maat 22 aan. Mijn schoenen zijn ook niet precies pas, je moet ruimte over houden om je voeten af te wikkelen ook al groeien je voeten niet meer. In dochters geval was maat 21 te klein en 22 dus goed, 23 was weer te groot geweest.

10. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    t lijkt me logisch als je de kinderschoentjes iets ruimer koopt. Anders kun je om de twee/drie maand weer nieuwe gaan kopen...

11. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Ik denk eigenlijk dat je altijd schoenen met een beetje groeiruimte blijft kopen tot de voetjes uitgegroeid zijn... alleen zullen ze de ene keer dan 3 mnd met een paar doen en de andere keer misschien wel 6 mnd, de voetjes groeien niet steeds in zelfde tempo, denk aan groeispurt...

Maar ik dacht eerst ook HUH?? bij jouw berichtje. Want ik zie het ff anders. Als Fenne schoenen aan heeft die 1 tot 1,5 cm groeiruimte hebben dan vind ik dus wel dat ze die maat heeft haha, niet dat ze een maat te groot aan heeft! :D

12. Dora en Boots

Nou ik heb het een beetje raar omschreven,haha!:)
    Maar bedoel idd de ruimte die er nog over moet zijn om te groeien. Bedankt voor de antwoorden, dat zal idd zo blijven als ze nog in de groei zijn.:)

13. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier ook een halve maat groter, dat werd geadviseerd in de schoenzaak (speciale kinderschoenenzaak dus ga ervan uit dat ze het wel weten).

Proficiat met je meisje!

14. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ik schuif het voetjes goed naar voren in de schoen en als ik er nog een vinger achter kan doen, dan is het goed. Zo heb ik het geleerd van de verkoopster.

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik ook :D

16. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Het merk of beter de leest van de schoenen maakt ook veel uit. Bij de laatste keer passen bleek er veel verschil in grootte te zijn tussen de verschillende schoenen in dezelfde maat. Lekker handig, maar schijnt niet abnormaal te zijn.

17. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Maar voor je zelf zorg je toch ook altijd dat je tenen iets ruimte hebben in de schoenen...
    Hier ook een vinger achter in de schoen als de voet helemaal naar voren gedrukt is.
    En idd, het ene merk schoenen valt groter of kleiner dan de andere.

18. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    HIer ook iets groeiruimte, maar koop schoenen niet nog een maatje groter omdat de voetjes nog groeien. Houdt wel die vinger speelruimte dus, maar doe niet nog een maatje groter omdat ze er anders met 3 maanden uitgegroeid zijn, dan maar over 3 maanden weer nieuwe schoenen.

Ken heel veel mensen die dat wel doen, maar dat is echt niet goed voor het voetje, dan kun je nog beter goedkopere schoenen kopen die goed passen (met die vinger afwikkelruimte) en dan dus wat vaker dan 1x dure die "op de groei" zijn gekocht. Dat zeiden ze bij de (zeer goed aangeschreven) speciale kinderschoenenzaak waar wij geweest zijn (dochter heeft vreselijk smalle voetjes, geen normale schoen zit goed) ook nog tegen ons. Uiteraard gold dat niet voor mijn dochter, omdat in de goedkopere schoenen ze niet zulke smalle leesten hebben ;)

19. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Vind het wel grappig die vraag van wanneer stopt dat nou, denk pas als ze uitgegroeid zijn?? Voor mijn oudste van 9 koop ik ze ook nog steeds met een vinger ruimte erachter als je de voet naar voren schuift!!;)

20. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Hangt er vanaf hoe de schoenen vallen. Je moet een cm. groeiruimte hebben. Bedoel je dat soms met een maat groter? Er moet sowieso ruimte zijn om de voet af te wikkelen tijdens het lopen.

Deel Deze Pagina