Onder dekbed slapen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Angellove90, 17 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Even een vraagje: slapen jullie kids altijd netjes onder hun deken? Of zijn ze dat vanaf een bepaalde leeftijd gaan doen?

Onze dochter is echt een "wilde" slaapster. Sowieso als we haar naar bed brengen, gaat ze nooit echt liggen. Ze gaat eerst nog even haar hele bedje door, en dat uiteindelijk gaat ze op haar buikje liggen (kontje omhoog :D) om te gaan slapen. Maar ook al slaapt ze dan, dan rolt ze nog steeds erg veel. En 's nachts gaat ze ook alle hoeken van haar bedje door.

Dus nu gebruiken we 's nachts nog steeds elke keer keer een dikke gewatteerde slaapzak. Maar ik ben benieuwd of jullie je zoon/dochter aan hebben kunnen leren om onder een deken te slapen, of dat dit op een gegeven moment vanzelf gaat..

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    gaat vanzelf :D

Wij stoppen onze dochter wel in als we naar bed gaan, meestal blijft ze dan de hele nacht wel liggen..

3. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Mijn zoon is ook een wilde/onrustige slaper. Hij slaapt nu ongeveer 8 maanden in een groot bed met een dekbed. Hij slaapt er alleen nog niet goed onder. Hij ligt er vaak boven, soms ook onder of dekbed op de grond. Nu het weer wat frisser wordt hoop ik dat hij er meer onder blijft liggen.

4. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Onze oudste ging pas met 2,5 jaar over naar een groot bed met dekbed. Hij bleef er dan gewoon onder liggen. Daarvoor gebruikte we altijd nog een dikke slaapzak. Nu heeft hij zelfs nog momenten dat hij een (dunne) slaapzak aan wil...

Ik kijk nog wel elke avond, voordat ik zelf ga slapen, of hij onder de deken ligt en anders leg ik hem er lekker onder. Hij wordt daar nooit wakker van.

5. Angie mv 2

Angie mv 2 Nieuw lid

16 sep 2012
    3
    0
    0
    Brabant
    Mijn zoon heeft tot 3 en een half een slaapzak aan gehad omdat hij niet onder de dekens wilde. In de zomer zijn we er toch mee gaan oefenen omdat hij niet meer in de grootste maat slaapzak kan. Hij wilt er nu wel onder, maar ik ga s'avonds voor ik ga slapen toch even kijken. 9 van de 10 keer ligt hij niet meer onder de deken

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dochter (28mnd) gaat ook het hele ledikant door maar kan prima het dekbed over zich heen trekken als ze het fris heeft.

7. Loe

Loe Niet meer actief

onze zoon is sinds anderhalve maand ook naar een peuterbed. Met dekbedje. Helaas kruipt hij er ook onderuit naar boven toe, lekker dicht tegenhet hoofdbord liggen. En wordt hij huilend wakker omdat hij het koud heeft. Nu dus weer slaapzak aan in bed en dan wil hij zelfs nog de deken over. Nu gaat het perfect. Nou ja, dan toch nog gewoon een tijdje met slaapzak aan in zijn grote jongensbed?

8. lolalo

lolalo Actief lid

13 feb 2012
    404
    0
    0
    Ik had de vraag ook kunnen stellen, mijn zoontje is nog kleiner maar gaat over poosje wel over naar een peuterbed en zijn winterslaapzakken passen niet meer. Dus leek mij wel handig als hij straks onder dekbedje ging slapen. Hij gaat echter ook heel zijn bed door...ligt vaak met zijn hoofd aan zijn voeteneind of overdwars....

Vannacht het hoesje van zijn dekbed ingestopt in zijn ledikant maar toen ik naar bed ging lag hij er heerlijk OP te slapen...

Vraag me dus ook af of hij ooit t gaat leren haha

9. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Zoontje kreeg toen hij 2 werd een dekbed (in zijn ledikant), het duurde wel een paar maanden voordat hij eronder ging slapen. Pas toen het echt kouder werd snapte hij dat hij er beter onder ipv op kon liggen :D

Maar nu na de zomer moeten we weer opnieuw beginnen... hij is dus 3 en heeft weer een 'dikke deken' (dekbed in hoes, ipv alleen hoes, is nogal een warmbloedje). Maar die ligt 9 van de 10 keer 's avonds niet meer op hem. Soms als ie 's ochtends wakker wordt heeft hij hele koude armpjes en beentjes...

Overigens zijn we begonnen met een dekbed toen ie op een vaste plek in bed sliep, maar dan nog duurde het lang.

10. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Wij zijn met een dekbed (en kussen) begonnen, toen ie overging naar het 'grote bed'.
    Hij trapt ook weleens de dekens van zich af onder het slapen, of kruipt naar boven, maar als ie het koud krijgt, roept ie wel of kruipt ie er zelf wel weer onder.
    Volgens mij gaat dat vanzelf hoor.

11. Naati

Naati Actief lid

25 jul 2010
    141
    0
    0
    Vrachtwagenchauffeur
    Bergschenhoek
    Ik zat er ook aan te denken om dat hier te vragen. hier 1tje die totaal niet onder een deken wilde en ook geen slaapzak meer aanwilde, dus zat al helemaal in me hoofd van hoe ga ik dat doen als het echt koud word. Hij kan door elk geluidje of wat dan ook slapen, maar zodra er een deken op hem kwam gelijk wakker.Nu is hij verkouden en een beetje moeite met inslapen, dus blijf nu even over zn rug wrijven, dacht laat ik het weer proberen. En hij liet het gewoon toe. Dus nu al 3 nachten al onder zn deken. Zomaar uit t niets dus. Moet m wel toestoppen snachts, maar hij word er tot nu toe niet wakker van gelukkig.

12. Schaapje1977

Schaapje1977 Bekend lid

21 aug 2012
    840
    0
    0
    Onder de deken slapen gaat vanzelf. Onze kleine meid ligt altijd helemaal tegen het hoofdbord aan (meestal dwars). Haar dekbed is aan het voeteneind niet ingestopt, zodat ze haard dekbed helemaal tot bovenaan kan optrekken. De eerste paar weken lag ze vaak zonder deken maar nu bijna altijd eronder.

13. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Bedankt voor alles reacties! Ik ga morgen het dekbed er maar gewoon weer op leggen, misschien dat ze er dan toch onder kruipt als ze het koud heeft..

14. Mijn zoon wilde er pas met 2,5 jaar onder slapen. Daarvoor heeft hij altijd in een slaapzak geslapen. De laatste maanden ging hij steeds bij ons onder het dekbed liggen dus leek hij het te gaan begrijpen. Was toen alleen te heet voor het dekbed :D op een gegeven moment toen het minder heet werd heb ik een dekbed bij hem gelegd en wilde hij er gelijk onder. Met zijn slaapzak sliep hij altijd op zijn buik maar met het dekbed vind ik hem altijd op zijn rug terug. Hij slaapt een stuk rustiger nu.

Deel Deze Pagina