Beter communiceren met peuter, boekentips?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Miss Appletree, Jul 18, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

May 21, 2013
    5,119
    193
    63
    Somewhere out there
    Hallo!

Momenteel merk ik dat er toch wat mis gaat in de communicatie met mijn dochter. Met veel strijd, huilen en gillen tot gevolg. Ik probeer zoveel mogelijk alles uit te leggen en consequent te zijn, maar ik heb toch wel moeite met het hele peutergedrag. Nu lees ik hier en daar dat het boek how to talk to kids een aanrader is. Eigenlijk ben ik benieuwd in welk opzicht het een aanrader is? Zijn er mensen die de methodes succesvol hebben toegepast? En hebben jullie misschien nog andere boekentips? Alvast bedankt.

2. Eonah

Eonah Actief lid

Feb 7, 2011
    464
    0
    16
    Lelystad
    Absoluut how2talk2kids. Het boek leert je ook veelmee begrijpen over het hoe en waarom!

"lastige kinderen? Heb jij even geluk?" hielp me ook meer nadenken bewuster worden en meer begrijpen. Daar vond ik het alleen vaak wel wat kort door de bocht en niet echt oplossingsgericht.

Verder helpt t lezen van artikelen achtergrond informatie mij veel. Ik schrijf overigens ook zelf regelmatig praktische artikelen op Praktische informatie over je baby, peuter & kleuter | JeKleintje.nl misschien dat je daar ook nog nuttige dingen uit kunt halen!

3. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

May 21, 2013
    5,119
    193
    63
    Somewhere out there
    Eonah, bedankt voor je reactie. Ik zal je site eens bekijken. Ik ben op zoek naar wat handvatten om dochter wat beter te begrijpen. Iedere fase is weer anders en vraagt weer een andere aanpak. Momenteel raakt ze gefrustreerd als iets niet lukt, of wij haar niet begrijpen. Ze zit zichzelf wat in de weg. Het hoeft bij ons niet altijd gezellig te zijn en mopperen mag, maar ze is wat aan het worstelen en wij weten het dan soms ook niet meer. Dan is het fijn om wat leesvoer te hebben waar wat nuttige tips in staan.

Share This Page