Amandelen verwijderen: jullie ervaring?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by misa, Jul 19, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. misa

misa Niet meer actief

Mijn zoontje van 4,5 jaar moet over een week naar het ziekenhuis, omdat zijn amandelen verwijderd worden.
    Maandag (operatiedag) ben ik vrij en zijn zusje gaat naar oma. Nu twijfel ik of ik de volgende dag vrij moet nemen. Ik werk thuis als gastouder. Afzeggen is natuurlijk heel vervelend, ook omdat er een nieuw kindje start. Maar uiteindelijk vind ik mijn zoontjes gesteldheid het belangrijkst natuurlijk.

Wat is jullie ervaring? Hoelang hebben ze er heel erg last van?

2. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    Het verschilt heel erg van kind tot kind, de een heeft nergens last van, de ander is er moe hangerig zeuderig. Ze mogen sowieso niet naar buiten ( neus 2 dgn, keel een week) , dus als jouw oppaskinderen wel naar buiten mogen weet ook niet of het heel eerlijk is.

Ik zou persoonlijk wel vrij nemen, omdat je niet weet hoe het loopt, je kan komplicaties hebben als een heftige nabloeding of niet willen drinken, waardoor hij misschien niet naar huis mag, dat kan ook een optie zijn. Je moet er niet vanuit gaan, maar lijkt me nog vervelender dat je alles op het laatste moment moet afzeggen

Edit : dl merkte je in der spel niet veel( met voorschrijving van paracetamol zetpillen) van ze speelde gewoon, echter ze dronk niet daarom mochten we de dag erop weer terug met dreigende uitdroging. Maar ze was net 2

3. misa

misa Niet meer actief

Dank voor je ervaring. Ik neig ook erg naar dinsdag werk afzeggen. Maar ik voel me altijd zo bezwaard.... :)

4. MaMa

MaMa Fanatiek lid

Dec 21, 2012
    2,663
    376
    83
    Female
    Utreg
    Hoe was hij dezelfde middag al weer actief na verwijdering neusamandel
    Alleen een paar dagen niet naar buiten gemigen
    Dus als je gaat kindjes hebt die je weg moet brengen of ophalen van school zul je wel iets moeten regelen

5. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Keel of neusamandelen?
    Neusamandelen is zo gepiept en hebben ze weinig last van.
    Keel zal wat langer duren, maar of ze daar nou nog echt last van hebben de andere dag. Dat verschilt enorm per kind.

6. misa

misa Niet meer actief

Keel en neus. Doen ze (hier) tegenwoordig altijd samen als het gaat om keelamandelen. Neus amandelen zijn doen ze wel alleen.

Ik bel morgen even naar het zh om te vragen naar hun mening. :)

7. jada73

jada73 Actief lid

Apr 6, 2010
    172
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier afgelopen februari keel en neusamandelen verwijderd bij onze 5-jarige zoon. In het ziekenhuis was het heel heftig, hij kwam erg overstuur uit de operatie. Hij is denk ik om half 9 geholpen, 12.30 uur waren we thuis en om 14.00 uur had hij al een krentenbol op:$.

Hier heeft hij verder geen last meer gehad, heb hem veel ijsjes gegeven en gezorgd dat de paracetamolspiegel op peil bleef. Geen centje pijn hier, het is me zo meegevallen. Direct de dag erna had ik al een ander kind. Energieker, niet meer zo moe, snurken en zwaar ademen was meteen voorbij. Hij eet ook weer als een bootwerker.

Positief verhaal dus, hij had wel hele grote keel en neusamandelen, ze raakten elkaar en waren op de dag van de operatie ook ontsteken, daardoor bloedde het heviger vertelde de chirurg. Maar dat was maar even, zoon heeft ook niet overgegeven of niets.

8. X11

X11 Fanatiek lid

Jul 8, 2015
    1,768
    1
    0
    Je werk afzeggen. Keelamandelen is een vrij heftige ingreep, daarvan hebben ze meestal echt een week wel nodig om van op te knappen.
    Sterkte en succes!

Share This Page