dochter van 4 luisterd niet

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sweetwendy, 10 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ach zo hahaha, ja dan snap ik het... Dochter mocht hier ook een shirt met korte mouwen aan, maar had wel een vestje mee gegeven in de tas.... ;) Voor als ze het koud had, en voila toen ze thuis kwam had ze dat aan, ,want mama...het was toch wel koud. (in de ochtend strijd gehad idd dat ze dat vest aan moest maar niet wilde, want het was warm!)

Nu de dag naderhand zei ze zelf...ik wil wel lange mouw aan vandaag...want gisteren was het koud! :cool:

Maar ja Ik heb wel een makkelijk kind moet ik zeggen, ze trekt gelukkig nog 99 van de 100 keer aan wat ik zeg....

2. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Het is luistert met t (in je topictitel) :)

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja hier is het dan heel simpel.. Dan doe je ze niet uit.
    Echter wordt er ook niet door het huis gewandeld.
    Zodra ze 1 stap dreigt te zetten: eerst je schoenen uit.

En gezien ik daarvoor niet hoef te stoppen met wat ik doe.. Kan ze ook niet slaan. :)
    En huilen mag, met de deur dicht.
    (Huilen na het vallen is wat anders natuurlijk.. Maar huilen omdat je je zin niet krijgt doet ze maar in de gang, kamer, whatever.. Als het maar niet in de ruimte is waar ik ook ben. )

Ben alleen bang dat jouw dochter nu flink aan het proberen is.. En bovendien op het moment ook daadwerkelijk van je aan het winnen is.
    Dus "terugslaan" kost dan altijd wat meer moeite dan in bovenstaand geval. Want hier weet ze al dat ik het meen en dat ik dus echt niet ga helpen als ze gaat zitten huilen of gillen dat ik MOET helpen... En dat het alleen maar nog meer drama oplevert als ze drama maakt.

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Heb niet alles gelezen. Maar wat ik doe als ze niet luistert: ingrijpen en zorgen dat ze wel luistert. Als je 10x iets zegt en ze luistert niet, gaat ze dat de 11e x ook niet doen. Je moet ze leren dat het de bedoeling is om te luisteren, dus ingrijpen.
    Niet dat ze t dan opeens standaard altijd gaan doen hoor :p

5. sweetwendy

6 mrt 2013
    20
    0
    0
    helpende
    groningen
    Dankjewel voor de reacties.
    Waarom ze niet altijd een rokje aan mag:
    1. af en toe is het gewoon te koud.
    2. ze is best stuntelig, als ze buiten speelt, valt ze gauw en zo zijn er al een stuk of 3 mallotjes stukgegaan binnen een paar weken tijd..:p En dan krijgt ze ook gauw een openere plek dan als ze een spijkerbroek aan trekt.

Ik ga zeker de tip toepassen, 2 setjes uitkiezen en het haar laten uitkiezen :)

Ze is ons nu zeker aan het uitproberen pff..
    Ze is ook een drama met eten. Gisteravond hadden we verse sperziebonen gegeten met aardappeltjes en daar deed ze een dik half uur over met gepush zodat ze wel eet.

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    hmmm ik push juist nooit met het eten, ze kunnen eten op dat moment en doet ze dat niet dan moet ze wachten tot het volgende eetmoment.

Ze heeft het 1 keer uitgeprobeert en daarna nooit weer.

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    werkt super....pas ging ze dus met lege maag naar bed....huilen om 22 uur (werd wakker) mama ik heb zo een honger!!

Tsjah...warm eten opeten, dan heb je daar geen last van....je krijgt niets enkel glaasje water....keek ze heel beteuterd, maar is wel weer gaan slapen en heeft de volgende ochtend ipv met moeite 1 boterham heerlijk 2 boterhammen opgevreten....waren zo weg...

En het avond eten daarna...werd ietsjes meer van gegeten, want ze keek me aan, mama vanavond niet honger met slapen he nu? :D Nee meis, als je je groenten op eet dan heb je geen honger met slapen.......:p

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Hier krijgen de kinderen 20 minuten voor het eten.

Eten ze vandaag hun eten niet krijgen ze het morgen weer.
    En inderdaad niets anders aanbieden gewoon simpele niet eten dan maar honger.

9. Saskia78

@sweetwendy: op zich als ze zo eigenwijs is kun je het d'r natuurlijk ook laten ondervinden dat ze het koud krijgt in een rokje.
    (Overigens hier ook een dametje dat deze winter nauwelijks een broek heeft gedragen.. Wel deed ze soms zelf een maillot aan onder haar legging...)

En wat betreft vallen kun je natuurlijk altijd zeggen..
    Je mag best een rokje aan maar zodra je buiten gaat spelen trek je een broek aan want anders heb je straks allemaal kapotte maillots en dan heb je niks voor onder je rokjes.

Maar goed.. Hier een mega-eigenwijsje.. Wat op zich niet erg is. Ik hou van mensen (en kinderen) die zelf nadenken.
    En soms heeft mama gewoon gelijk omdat mama's nou eenmaal vaak gelijk hebben.
    Maar ik merk wel dat dingen die niet mogen soepeler gaan en langer blijven hangen als er een logische reden achter zit.

Zoals.. Gat in je maillot = maillot in de vuilnisbak.. Maar 10 maillots in de vuilnisbak betekent dus dat je geen rokje aan kunt.
    Want blote benen doen we niet als het vriest.

10. sweetwendy

6 mrt 2013
    20
    0
    0
    helpende
    groningen
    Met het eten, de tips van jullie werken niet bij haar.
    We hebben dat al geprobeerd bij haar en dan eet ze gewoon niets en gaat ze zo op bed en volgende dag begint het weer..Ze kan makkelijk een paar dagen zonder warm eten.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Niet pushen met eten. Je spreekt gewoon een tijd af, (bijv. 30 minuten), dat je met z'n allen aan tafel zit. Heeft ze binnen die tijd haar bord leeg, dan mag ze na het eten nog iets leuks of lekkers, en heeft ze haar bord binnen die tijd niet leeg, haal je het weg en volgt er geen beloning.
    Dan eten ze wel hoor.... :D (en zoniet, dan weet je ook dat ze niet lekker/te moe/enz enz zijn).

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Niet eten is ook geen snoeperij op de dag. Als je dat consequent doorvoert als ze elke keer haar bord niet leeg eet, dan eet ze binnen de kortste keren wel hoor!

13. Saskia78

Hmm "je krijgt iets lekkers als je je bord leeg eet" is wel een bizar slechte motivatie hoor :)

Al kan ik me voorstellen dat neem wel in zet als je kind ECHT nooit wil eten... Maar toch :)

14. oO bloem 0o

oO bloem 0o Actief lid

23 feb 2013
    290
    0
    0
    Onveilig vrijen ;)
    Omg. Eindhoven
    Ik vind jullie heel recht toe recht aan, maar soms moet je ook schipperen als je het mij vraagt.

Mama doe jij mijn schoenen maar uit:
    Maar ... jij bent toch een hele grote meid? Laat mij maar eens zien hoe knap jij dat kan?! Of zullen we er ieder eentje doen?

Zo heeft zij de nabijheid die ze ook vraagt, en laat je haar toch dingen zelf doen zodat ze blijft ontwikkelen.

Met "als je niet luisterd gooien we alles weg" kan een kind van 4 niets als je het mij vraagt.
    Ik vraag me trouwens ook af hoe jij daar zelf op zou reageren als zoiets vergelijkbaars tegen jou wordt verteld terwijl je al "slecht nieuws" kreeg.

15. sweetwendy

6 mrt 2013
    20
    0
    0
    helpende
    groningen
    En ja klopt, dat snoepen halen we er ook uit inderdaad zodat ze wel "moet" warm eten.

Deel Deze Pagina